2023-03-03, 19:44
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
100% enig.

Och det finns skribenter här som inte verkar jätteimponerade av Engströmspåret men som ändå kommer med massa värde till samtalet.

Det är egentligen bara några stycken som spammar tråden med samma inlägg hela tiden.
Ta Niocentimeter som exempel. Han har postat samma inlägg i några år.

Undrar om inte du är den anhängare som mest går i TP:s skola, dvs du hittar på.

Hur kan jag postat samma inlägg i flera år, när jag bara varit här i ett(1) år?

Ser du, du hittar på.
Senast redigerad av niokilometer 2023-03-03 kl. 19:47.
Citera
2023-03-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Och sedan själv ange väskan som signalement på sig själv efter att det vittnesmålet blev känt.

Det är mitt favoritögonblick från geniet SE.
Vad skulle han gjort istället tycker du?
Citera
2023-03-03, 19:45
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jo, men jag fattar inte riktigt det konstiga med det.
När han får en enkel fråga så svarar han 20-årsåldern och mörkblå täckjacka.
När han får en mer ingående fråga så svarar han mer utförligt hur han kom fram till den observationen.
När det visar sig vara ointressant så nämner han det inte.

Måste man tänka att det är något misstänkt med allt han gör?

Vad som är konstigt med det är tragglat säkert 100 gånger i denna tråd (senast igår?) och är inte relevant nu.

Vad som är relevant är att Engström inte ser en silhuett i hans första samtal med polisen.
Men av någon anledning vill ingen av er prata om det och det hänvisas hela tiden till silhuetten.
Citera
2023-03-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om Stig hade åkt raka vägen hem den 28 februari 1986, så hade ingen pratat om honom i samband med mordet på Olof Palme.
Tänker du då på GM-se eller vittnet -Se?
Citera
2023-03-03, 19:54
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Då var han tillbaka ju..

Varför lämna den då ?

Varför viktigt att be RB åka in då ??

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tror jag har frågat dig tidigare, lämnade han verkligen den tid han fått av RB?

Återigen, oavsett vilket minuttal SE lämnar en vecka senare och att noterad tid förväxlas med korrigerad, på vilket sätt är detta "märkligt" eller pekar tydligare mot GM-SE än något annat? Han använder ju inte den tid han lämnar till något alibi eller liknande, utan tvärtom placerar han sig i samma förhör sekunder från mordet?

Han lämnar tiden till PU vid första tillfälle de kontaktar honom efter att han fått den. Vad man kommit överens om vid det första summariskt nedtecknade förhöret vet vi inte, han lämnar numret till stugan.

Man vet inte heller inte om han återigen kontaktat media, exempelvis SvD, när han blivit varse tiden utan att det ledde till publicering. En utstämpling på Skandia kanske inte ansågs vara av så stort intresse och SE hade de redan skrivit om.
Citera
2023-03-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Tänker du då på GM-se eller vittnet -Se?

Kan nog stämma in på båda alternativen.
Citera
2023-03-03, 19:59
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Vad som är konstigt med det är tragglat säkert 100 gånger i denna tråd (senast igår?) och är inte relevant nu.

Vad som är relevant är att Engström inte ser en silhuett i hans första samtal med polisen.
Men av någon anledning vill ingen av er prata om det och det hänvisas hela tiden till silhuetten.

Jag blandar mig ej i vad som nu avhandlas, men han uppger väl att han ser en man mot en vägg. Och det är förenligt med silhuett?

Man får förmoda att han avser väggen mot Luntmakargatan när LJ står i hörnet.
Citera
2023-03-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Återigen, oavsett vilket minuttal SE lämnar en vecka senare och att noterad tid förväxlas med korrigerad, på vilket sätt är detta "märkligt" eller pekar tydligare mot GM-SE än något annat? Han använder ju inte den tid han lämnar till något alibi eller liknande, utan tvärtom placerar han sig i samma förhör sekunder från mordet?

Han lämnar tiden till PU vid första tillfälle de kontaktar honom efter att han fått den. Vad man kommit överens om vid det första summariskt nedtecknade förhöret vet vi inte, han lämnar numret till stugan.

Man vet inte heller inte om han återigen kontaktat media, exempelvis SvD, när han blivit varse tiden utan att det ledde till publicering. En utstämpling på Skandia kanske inte ansågs vara av så stort intresse och SE hade de redan skrivit om.

Ja det stämmer att han placerar sig några sekunder ifrån men inte från 23:19 utan ifrån andra tider...

Det är ju lättare att bli lite sen från 23:20 eller 23:21..

Som GM vet han ju att han är troligen NF följare alltså har han gått norrut först och sen börjat följa efter paret Palme ..

Då är 23:19 ett problem som han inte ville att RB skulle dubbelkolla med fröken ur..

Håller du med om det ?
Citera
2023-03-03, 20:03
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Jag blandar mig ej i vad som nu avhandlas, men han uppger väl att han ser en man mot en vägg. Och det är förenligt med silhuett?

Man får förmoda att han avser väggen mot Luntmakargatan när LJ står i hörnet.

Du får gärna blanda i dig

Varför är en man mot en vägg förenligt med en silhuett?

Han säger att mot en upplyst vägg (kulturhuset) står det en man i 20 års åldern med en mörkblå täckjacka.
Citera
2023-03-03, 20:08
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Japp. Och många som stör sig på SE har inga problem att diskutera andra potentiella gärningsmän som har ungefär samma förutsättningar.
Vapnet är det enda som kan lösa mordet idag, så i min bok är det enbart de som bevisligen ägt ett potentiellt mordvapen som fortf. är intressanta.
37 års diskussioner om vad som skedde på mordplatsen har inte löst mordet, så att göra just det är mao. bortkastad tid.
Men det är bara min tanke.
Senast redigerad av kato85 2023-03-03 kl. 20:11.
Citera
2023-03-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Undrar om inte du är den anhängare som mest går i TP:s skola, dvs du hittar på.

Hur kan jag postat samma inlägg i flera år, när jag bara varit här i ett(1) år?

Ser du, du hittar på.
Det är ett exempel på upplevd tid och faktisk tid.

Han upplevelse är att varit här i två år.

Faktiskt i ett år.

Det är nått repitativt och tröttsamt så det upplevs som längre.

Låt oss koppla detta fenomen till Palmemordet.

HO upplever samtalen med SE som tröttsamma osv.

Han upplevde det som 1-2 minuter.

Men kan faktiskt varit 30 sekunder.

Ho är mycket tydlig med vad han minns innan kl 23:40 inte är så tydligt.
Citera
2023-03-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vapnet är det enda som kan lösa mordet idag, så i min bok är det enbart de som bevisligen ägt ett potentiellt mordvapen som fortf. är intressanta.
37 års diskussioner om vad som skedde på mordplatsen har inte löst mordet, så att göra just det är mao. bortkastad tid.

Tja, det är absolut ett bra resonemang. Å andra sidan kan gärningsmannen äga ett vapen utan att det kommit till kännedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in