2023-03-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Fattar ej detta. Åtalad för 2 fall av ringa vid Tingsrätten. Han har ju erkänt för Polisen. Då borde väl han få böter direkt och inte gå till domstol.

Är väl säkert pga att han är återfallsförbrytare skulle jag gissa på. Dock blev jag åtalad i tingsrätten för ringa narkotikabrott trots att jag inte ens är dömd tidigare och erkände.
Citera
2023-03-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Fräscht, låter som han dock.

Fick denna skickad till mig, kan det vara Alex?

https://anonfiles.com/42X9C1b3z6/20230303_110501_jpg

Kan inte vara någon annan. Kristinehamn. Tram. Amfetamin. Alex favoritcocktail. Skulle önska att han dömdes till kontrakvård eller nånting. Dom håller ju på att knarka och supa ihjäl sig båda två.
Citera
2023-03-03, 21:25
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Inte bara det. Hon gör narr av honom med medvetet/omedvetet genom att filma honom i det skicket och påstå saker han inte är kapabel till att göra, för att sedan lägga upp på nätet för alla att se/streama live.

Jag tror såhär. Förutom att deras båda hjärnceller givetvis är bortbrända på många sätt så tror jag att Alva känner en viss makt över att hon, genom Alexs kraftiga missbruk, äntligen är den styrande i förhållandet. Hon (drogerna) har ”tyglat” denna badboy och det är hon som bestämmer nu. Han är den som behöver mest hjälp. Hon är i makt, trots att det var Alex som hade en karriär som skulle kunna nå vissa höjder. Hon var ingenting. Detta grundat på osäkerhet, ilska (han var väl otrogen), att hon står äntligen i centrum och säkert mycket annat som vi inte känner till.

Det är mycket mörkare än bara två missbrukare som inte förstår något.

Tror det ligger (väldigt) mycket i det du skriver
Citera
2023-03-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
Är väl säkert pga att han är återfallsförbrytare skulle jag gissa på. Dock blev jag åtalad i tingsrätten för ringa narkotikabrott trots att jag inte ens är dömd tidigare och erkände.

Kan även ha och göra med frivården och han redan ska inställa sig
Citera
2023-03-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Håller med! Alva är en slug hal orm! Kan tänka mig hur hon styr och ställer, inte bara med Alex, utan hon är den typen som försöker styra alla rum hon kliver in i!
På sikt kan Alva faktiskt bli en farlig person. De personlighets dragen hon har, tillhör inte den positiva sidan!
Citera
2023-03-03, 22:48
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter

Tyvärr är det så. Drogmissbruk för fram de allra värsta sidorna hos människor. Det vi ser är ett klockrent exempel på en blandning av missbruk av substanser, svartsjuka, kontrollbehov, underliggande ilska och narcissism. Hon var tidigare undergiven, Alex väldigt dominant och säkert jävligt jobbig (säkert fysisk med). Nu är det annat. Hon har full kontroll på honom och slipper tänka på att han ska lämna henne för någon annan.

Hon vet undermedvetet att Alex inte vill leva med henne, vilket bara späder på detta beteende. Ett sådant förhållande blir alltid riktigt jävla fult. Man påpekar och hånar allt den andre säger och gör. Med tiden övergår detta till hat då ingen av de lever det liv de egentligen vill eller bör leva.
Senast redigerad av Observerad 2023-03-03 kl. 23:09.
Citera
2023-03-04, 00:45
Medlem
Citat:
Tyvärr är det så. Drogmissbruk för fram de allra värsta sidorna hos människor. Det vi ser är ett klockrent exempel på en blandning av missbruk av substanser, svartsjuka, kontrollbehov, underliggande ilska och narcissism. Hon var tidigare undergiven, Alex väldigt dominant och säkert jävligt jobbig (säkert fysisk med). Nu är det annat. Hon har full kontroll på honom och slipper tänka på att han ska lämna henne för någon annan.

Hon vet undermedvetet att Alex inte vill leva med henne, vilket bara späder på detta beteende. Ett sådant förhållande blir alltid riktigt jävla fult. Man påpekar och hånar allt den andre säger och gör. Med tiden övergår detta till hat då ingen av de lever det liv de egentligen vill eller bör leva.
Ju mer man tänker på det, klarnar allt totalt. Även om jag haft läskiga vibbar om Alva ofta, så har har jag typ aldrig fått det bekräftat. Men skönt med en till som tänker som jag. Håller med i allt du skriver!
Citera
2023-03-04, 02:40
Medlem
Citat:

Alva är vidrig. Utnyttjar helt klart Alex, likaväl som han nyttjar henne.
Dom är äckel båda två.
Kan inte skylla på nåt, båda är (förvånansvärt) i fullt kapabelt tillstånd att avbryta sitt beteende.
Men båda två väljer att istället "leva life"
Senast redigerad av Ixin 2023-03-04 kl. 02:42.
Citera
2023-03-04, 13:24
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imluvrgrl
Fängelset hade varit 5 stjärnigt hotell för honom vid den här tidpunkten. Gratis mat, en säng och en dusch bl.a. hahahaha

Fängelset är inte långt bort från Alex Ceesay. Han är inte dum, han förstår nog vilken relation han och Alva har. Han utnyttjar henne, hon honom. Han gör nog snart något dumt rån bara för lite vila. Då har Alva tappat hela sin identitet.
Citera
2023-03-04, 14:16
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
(FB) 24/2-2023 Rån mot Telenor-butik Skövde, uppskattat stöldgods 1 miljon

Befann sig inte Alex i Skövde nu i dagarna?

Precis vad jag förutspådde 😂. Han bryr sig inte om han torskar.
Citera
2023-03-04, 15:41
Medlem
Citat:

Sant, en frisk och fräsch drogfri Alex skule aldrig välja Alva.
Citera
2023-03-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Sant, en frisk och fräsch drogfri Alex skule aldrig välja Alva.
Det kanske är Alvas hämd på honom att se han i träsket, dö långsamt, han va med en annan brud och snackade skit om Alva, vem vet om hon är så slug..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in