2023-04-16, 23:10
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneMinuteSilence
Du har ju inte en aning om hur lätt det är att finta Soc och AF. Hjärndöda våp som tror att myndigheter är allseende gudar 😆

Jag kan lova dig att till och med detta pundarparet kan blåsa AF och Soc på deras tramskrav.

Så du tror på fullaste allvar att Alva får socialbidrag?
Du tror inte att hon hade hyrt en egen lägenhet då?
Nu bor hon hos sin väninna och dennes bebis i en liten etta.
Nej jag tror inte Alva är kapabel till att finta någon myndighet för att få pengar. Hon är helt enkelt för lat och dum för det.
Sluta tro så högt om henne 😊
Citera
2023-04-16, 23:24
Avslutad
Citat:
Du har ju inte en aning om hur lätt det är att finta Soc och AF. Hjärndöda våp som tror att myndigheter är allseende gudar 😆

Jag kan lova dig att till och med detta pundarparet kan blåsa AF och Soc på deras tramskrav.

Nej det är inte så lätt som du får det att låta, man måste utnyttja alla de möjligheter som står buds innan rätt till bistånd inträder. Den som är arbetslös måste aktivt söka arbete och vara beredd att ta anvisade arbeten. Att sitta hemma och inte göra ett skit kommer resultera i att ansökan avslås av exakt alla 290 kommuner i detta land. Alfa kassa kanske hon klarar sig på om hon bor hemma och klarar att leva på en kebabrulle om dagen. Hon hade tjänat mer på att sätta sig med en mugg utanför systembolaget.
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-04-16 kl. 23:26.
Citera
2023-04-17, 00:11
Medlem
Citat:

Jag skulle inte tro det! De har inte ens en normal folkbokförings adress, ännu mindre en postlåda! Sen som sagt alla swishar som trillar ner på deras konto titt som tätt. Antar att Alva har hand om pengarna från Youtube, även om det inte är mkt så trillar där in lite då o då, om folk glor på ngr gamla videos. Och som sagt hur ska de bedriva ngn form av sysselsättning/AF program när de är hemlösa? Kan du se Alva stiga upp 09 på morgonen och sitta i ngt jävla zoom möte i ett program AF tvingat in henne i? Och efter det ska hon sitta o fiffla med sina kontoutdrag, med ett avancerat program som är ganska svårt! Tror du Alva är kapabel till det?

Det är inte så lätt som du får det att låta. Förr kanske det var det, men nu ställer de faktiskt ganska hårda krav på en! Och ett av de kraven är nog att du måste va skriven och bo på den adressen i den staden du söker bidrag i. Samma gäller AF!
Citera
2023-04-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Har inte sagt det heller, under detta året har de däremot pratat hela tiden om att de snart är tillbaka på youtube. Nu med ännu bättre videos, ännu fler följare osv. Deras plan är att fortsätta leva på youtube.
Tror innerst inne de vet om att de inte kan komma tbx till Youtube, de har gjort bort sig för mkt för att få de visningar de fick förut. Men det känns väl bättre för dom att säga de ska komma tbx, på något sätt. Alva har väl mest tjatat om det för att det ska låta bra!
Alex har varit rätt tydlig med att han va trött på Youtube de sista månaderna innan allt gick utför! Dessutom har han ju sagt han är klaaaar ekonomiskt! Och i någon live och frågestund skulle han inte alls tbx till Youtube, han skulle jobba med annat minsann! (Guldtackor och slajf)
Citera
2023-04-17, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag skulle inte tro det! De har inte ens en normal folkbokförings adress, ännu mindre en postlåda! Sen som sagt alla swishar som trillar ner på deras konto titt som tätt. Antar att Alva har hand om pengarna från Youtube, även om det inte är mkt så trillar där in lite då o då, om folk glor på ngr gamla videos. Och som sagt hur ska de bedriva ngn form av sysselsättning/AF program när de är hemlösa? Kan du se Alva stiga upp 09 på morgonen och sitta i ngt jävla zoom möte i ett program AF tvingat in henne i? Och efter det ska hon sitta o fiffla med sina kontoutdrag, med ett avancerat program som är ganska svårt! Tror du Alva är kapabel till det?

Det är inte så lätt som du får det att låta. Förr kanske det var det, men nu ställer de faktiskt ganska hårda krav på en! Och ett av de kraven är nog att du måste va skriven och bo på den adressen i den staden du söker bidrag i. Samma gäller AF!

Jag vet inte hur det är med Soc, men jag har själv aktivitetsstöd/a-kassa. Fyller i 15 fejkade jobbansökningar en gång varje månad, sen är det inget mer. Program/möten och annat trams duckar jag genom att säga att jag är transvestit och jude, och är rädd för att bli våldtagen/sexuellt trakasserad. På varje ställe/praktikplats AF vill ha mig på, råker det bara vara så att någon jag haft intima relationer med finns (reeeen slump såklart) och eftersom man är rädd om minoriteter, transor/fikusar och liknande trams, så slipper jag gå dit.

Hur jävla lätt som helst att finta tramset.
Citera
2023-04-17, 00:23
Medlem
Citat:
Så nu ska fläskpaddan sitta och punda och pimpla rödvin bland spädbarn också? För helvete...
Där kan de sitta instängda i en etta, beklaga sig o böla över sina män. Ha frågestunder. Dricka vin och poppa pills! Skriva brev och ringa advokater! Låt ex säga Alex får 2-3 år. Så kommer Alva sitta på exakt samma plats som hon gör nu när han kommer ut! (Om Bergs brud inte blir vräkt o Soc blir inblandat)
Alva kmr inte ha kommit någonstans, endast 20 kg rödvin mer bara!
Blir ju ännu värre när de två har varandra och båda deras snubbar sitter. Då ska det ältas ältas ältas, och vips så har det gått 2 år!
Citera
2023-04-17, 00:27
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur det är med Soc, men jag har själv aktivitetsstöd/a-kassa. Fyller i 15 fejkade jobbansökningar en gång varje månad, sen är det inget mer. Program/möten och annat trams duckar jag genom att säga att jag är transvestit och jude, och är rädd för att bli våldtagen/sexuellt trakasserad. På varje ställe/praktikplats AF vill ha mig på, råker det bara vara så att någon jag haft intima relationer med finns (reeeen slump såklart) och eftersom man är rädd om minoriteter, transor/fikusar och liknande trams, så slipper jag gå dit.

Hur jävla lätt som helst att finta tramset.
Ja aktivitetsstöd är piss enkelt att få! Det kan varenda människa ha utan att behöva lyfta ett finger! Dock är det minsta möjliga inkomst och mindre än Soc.
Och det var Soc jag åsyftade i mitt inlägg, att det inte va lika lätt att finta bort som förr! De har massor av krav som Alva aldrig skulle reda ut!
Citera
2023-04-17, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Nej det är inte så lätt som du får det att låta, man måste utnyttja alla de möjligheter som står buds innan rätt till bistånd inträder. Den som är arbetslös måste aktivt söka arbete och vara beredd att ta anvisade arbeten. Att sitta hemma och inte göra ett skit kommer resultera i att ansökan avslås av exakt alla 290 kommuner i detta land. Alfa kassa kanske hon klarar sig på om hon bor hemma och klarar att leva på en kebabrulle om dagen. Hon hade tjänat mer på att sätta sig med en mugg utanför systembolaget.

Det är löjligt enkelt att "aktivt vara arbetssökande" , bara att skicka in ansökningar till jobb man vet att man inte kan få. Och sedan skicka in värdelösa ansökningar. Gärna där man berättar typ att man är transa, bög och har lång historik av psykiska problem, du kan aldrig få skit av en myndighet sålänge du håller i regnbågsflaggan, eller påstår att du är muslim/jude.

En treåring kan fixa att söka ett anvisat jobb på ett sätt som gör att arbetsgivarn inte vill ta i en med tång, på ett subtilt sätt. Herregud, löjligt enkelt.
Citera
2023-04-17, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ja aktivitetsstöd är piss enkelt att få! Det kan varenda människa ha utan att behöva lyfta ett finger! Dock är det minsta möjliga inkomst och mindre än Soc.
Och det var Soc jag åsyftade i mitt inlägg, att det inte va lika lätt att finta bort som förr! De har massor av krav som Alva aldrig skulle reda ut!

Aktivitettstöd är inte mindre än soc, jag har 12.500-13.500 netto i månaden.
Citera
2023-04-17, 00:30
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Tror innerst inne de vet om att de inte kan komma tbx till Youtube, de har gjort bort sig för mkt för att få de visningar de fick förut. Men det känns väl bättre för dom att säga de ska komma tbx, på något sätt. Alva har väl mest tjatat om det för att det ska låta bra!
Alex har varit rätt tydlig med att han va trött på Youtube de sista månaderna innan allt gick utför! Dessutom har han ju sagt han är klaaaar ekonomiskt! Och i någon live och frågestund skulle han inte alls tbx till Youtube, han skulle jobba med annat minsann! (Guldtackor och slajf)
Alva gick just ut med att en ny video kommer i veckan.

Tror det kommer floppa, folk vill kolla på Alex.

Alva utan Alex är som en hamburgare utan bacon.
Citera
2023-04-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Alva gick just ut med att en ny video kommer i veckan.

Tror det kommer floppa, folk vill kolla på Alex.

Alva utan Alex är som en hamburgare utan bacon.
Ja vi får väl se när och om videon kommer. Blir väl skit dålig kvalitet antagligen filmar med telefonen. Sätter allt på att vlogg kameran är såld för längesedan!
Alva är fett ointressant, och tror de flesta sett igenom henne och hennes lögner nu, ingen vuxen människa kan ju ta henne på allvar!
Så ja, det kommer floppa rejält. Hon kommer göra 1-2 försök, sen inte palla mer.
Citera
2023-04-17, 00:39
Medlem
Har nu scannat igenom Alex youtubekanal
Och jag vet inte riktigt hur mkt vissa här i tråden tror att " man tjänar på youtube" egentligen.

Men hans visningar senaste året bör ha genererat max 50 till 60 tusen om jag jämför med min egen kanal.
På vissa som skriver här låter det som att det är miljoner som bara rasar in på både Alex o Alvas konton från jewTube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in