2023-03-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Jag har testat IPTV via smart tv en gång, var nöjd med utbudet.
Men när jag tittade på Amerikanska kanaler så var det alltid live textat vilket va riktigt irriterande när man tittar på hockey, en stor text mitt i vägen.

Någon som vet varför? Kontaktade leverantören av iptvn men dom förstod inte varför.
Gick inte att avaktivera textningen på kanalen?
Citera
2023-03-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxidus
Hej alla!
Har två frågor som kanske någon här har förmågan att svara på. Jag använder mig av tvip 605 boxen som länge har fungerat väldigt bra men på senare tid har börjat uppföra sig lite konstigt.

För det första. Jag har länge varit utan EPG och trots att jag har googlat har jag ännu inte funnit någon lösning på detta. Någon här som vet hur jag skall gå tillväga.

För det andra. Nu har även catch up börjat strula. När man går in och skall titta på ett tidigare sänt programm så är det tomt och skall man backa tillbaka med piltangenten på fjärkontrollen som man har gjort tidigare, funkar det inte utan det låser sig så enda lösningen är att starta om boxen.

Skall tillägga att jag använder mig av "Nordiska ettan"

Catch-up hör väl ihop med EPGn.
Så funkar inte EPG på din Tvip så lär väl catch-up inte heller funka.
Citera
2023-03-03, 00:00
Medlem
Citat:
Hej alla!
Har två frågor som kanske någon här har förmågan att svara på. Jag använder mig av tvip 605 boxen som länge har fungerat väldigt bra men på senare tid har börjat uppföra sig lite konstigt.

För det första. Jag har länge varit utan EPG och trots att jag har googlat har jag ännu inte funnit någon lösning på detta. Någon här som vet hur jag skall gå tillväga.

För det andra. Nu har även catch up börjat strula. När man går in och skall titta på ett tidigare sänt programm så är det tomt och skall man backa tillbaka med piltangenten på fjärkontrollen som man har gjort tidigare, funkar det inte utan det låser sig så enda lösningen är att starta om boxen.

Samma här, varit utan epg. Använder formuler och har provat xstream och portal. Inget funkar…
Citera
2023-03-03, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Samma här, varit utan epg. Använder formuler och har provat xstream och portal. Inget funkar…
Inte nu heller om du försöker på nytt och trycker på guide knappen?
Citera
2023-03-03, 00:16
Medlem
Citat:
Hej alla!

Kolla om EPG funkar på din Tvip nu. 👍🏻
Citera
2023-03-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Inte nu heller om du försöker på nytt och trycker på guide knappen?
Kan prova igen. Funkar med guideknappen men tar mycket tid att ladda upp. Vad har hänt med formuler? Förut fungerade det ju jättebra?
Citera
2023-03-03, 13:45
Medlem
Citat:
Gick inte att avaktivera textningen på kanalen?

Nej fanns ingen sån funktion.
Dock så kollade jag inställningarna på tvn angående undertexter som typ stod på automatisk eller på, minns inte.
Men min tv lät mig inte ändra den inställningen (visades som grå)
Citera
2023-03-03, 14:05
Medlem
Citat:
Kört på mobilen också? Med 4G?
Samma problem där?

Exakt samma problem där med 4g. Jag har även testat med olika appar. Måste vara leverantören då?
Citera
2023-03-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffe98
Exakt samma problem där med 4g. Jag har även testat med olika appar. Måste vara leverantören då?

Låter mest troligt.
Citera
2023-03-03, 16:37
Medlem
Nån som har tips vad man kan köra för program på datorn?
Citera
2023-03-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Kan prova igen. Funkar med guideknappen men tar mycket tid att ladda upp. Vad har hänt med formuler? Förut fungerade det ju jättebra?

Beroende på vilken leverantör man har så fungerar EPG, icke fungerande EPG på tvip och formuler har inget annat än med leverantören att göra.
Citera
2023-03-03, 19:52
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtimra
Nån som har tips vad man kan köra för program på datorn?
ProgTV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in