2023-03-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Hellre Android box än AppleTV. Jag äger AppleTV själv och det finns ingen app som är i närheten lika bra som TiviMate. Långsam, buggig och väldigt outdated är iPlayTV. Utvecklaren jobbar med ny app men är väldigt dålig på att svara på frågor, för mig är det viktigt att appen är väldigt stabil, med support som hjälper.
Men hört att tivimate inte har catchup och ska man spela in något är väl Mol2/3 bäst
Citera
2023-03-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör det mesta.
Nvidia Shield med Tivimate
Apple TV 4K med iPlaytv
Formuler GTV
Formuler Z11 Pro Max
Plus några andra Android-boxar med Tivimate.
Apparna fungerar helt som på en telefon eller smart tv när man använder gtv? Vad är det för skillnad på Google play store samt att navigera i apparna jämfört med 11 PRO Max?
Citera
2023-03-02, 11:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Men hört att tivimate inte har catchup och ska man spela in något är väl Mol2/3 bäst

Tivimate har definitivt catch-up. Använder det nästan dagligen själv.
Citera
2023-03-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash

Tivimate har catch-up
Citera
2023-03-02, 13:56
Medlem
Hej alla!
Har två frågor som kanske någon här har förmågan att svara på. Jag använder mig av tvip 605 boxen som länge har fungerat väldigt bra men på senare tid har börjat uppföra sig lite konstigt.

För det första. Jag har länge varit utan EPG och trots att jag har googlat har jag ännu inte funnit någon lösning på detta. Någon här som vet hur jag skall gå tillväga.

För det andra. Nu har även catch up börjat strula. När man går in och skall titta på ett tidigare sänt programm så är det tomt och skall man backa tillbaka med piltangenten på fjärkontrollen som man har gjort tidigare, funkar det inte utan det låser sig så enda lösningen är att starta om boxen.

Skall tillägga att jag använder mig av "Nordiska ettan"
Citera
2023-03-02, 14:01
Medlem
Jag har testat IPTV via smart tv en gång, var nöjd med utbudet.
Men när jag tittade på Amerikanska kanaler så var det alltid live textat vilket va riktigt irriterande när man tittar på hockey, en stor text mitt i vägen.

Någon som vet varför? Kontaktade leverantören av iptvn men dom förstod inte varför.
Citera
2023-03-02, 16:48
Medlem
LazerXs avatar
Skum grej med min Z11 och Mytvonline. När jag zappar mellan kanaler så har vissa vrålhög volym. Irriterande på natten när man inte vill väcka familjen. Kanske någon inställning?

Mytvonline funkar ju bra annars men jag är ändå inte 100% nöjd. Tänkte testa Tivimate också. Räcker det med lägga in m3u-länken eller bör man använda XC eller stalker portal eller vad de heter? Vilken och varför?
Citera
2023-03-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondDecker
Nu gällde ju min fråga om någon hade testat båda och ville vara så vänlig att lämna ett omdöme.
Vad gäller vilket jag prioriterar så är det i huvudsak sportsändningar.
En motfråga dock, varför antog du att jag inte prioriterar samma saker som andra gör?

Jag har testat båda. Annars hade jag ju inte uttalat mig att båda är premiumtjänster.

För alla prioriterar inte samma.
Vissa skiter i sporterna.
Vissa kollar endast film/serier.
Vissa vill ha allt inom alla kategorier.

Därav mitt svar att du måste ju testa själv först för att få mest rättvisa bilden av vad som skiljer.
Citera
2023-03-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olsenn
Samma här, inte haft en laggfri dag på två månader. Kör iptv box 605 och 100/10 fiber så tycker inte att det borde vara mitt det är fel på. Har funkat väldigt bra lång tid men nu är det fan katastrof.
Har du kommit på någon lösning?

Inte kommit på Ngn lösning.. måste vara min leverantör då de inte fungerar bra. Testat olika appar, olika nätverk, olika tv apparater. Måste va ip tv kings fel. Sämst är dem
Citera
2023-03-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Enligt dig och din erfarenhet - vilken box anser du funkar bäst (läs minst strul med)?

De jag själv använder mest är Formuler GTV och Nvidia Shield med Tivimate.

Frugan kör alltid med Apple TV 4K med iPlaytv.

Jag gillar inte fjärren till Apple TV. Därför jag inte kör den lika ofta.
Appen iPlaytv är inte långsam som någon annan påpekade.
Funkar utan bekymmer.
Utvecklaren är snabb på att svara också.

Det som begränsar Apple TV är att det inte går att spela in program som Formuler/Shield kan.

Men för mig spelar det ingen roll. Spelar aldrig in ändå.
Citera
2023-03-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffe98
Inte kommit på Ngn lösning.. måste vara min leverantör då de inte fungerar bra. Testat olika appar, olika nätverk, olika tv apparater. Måste va ip tv kings fel. Sämst är dem

Kört på mobilen också? Med 4G?
Samma problem där?
Citera
2023-03-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Skum grej med min Z11 och Mytvonline. När jag zappar mellan kanaler så har vissa vrålhög volym. Irriterande på natten när man inte vill väcka familjen. Kanske någon inställning?

Mytvonline funkar ju bra annars men jag är ändå inte 100% nöjd. Tänkte testa Tivimate också. Räcker det med lägga in m3u-länken eller bör man använda XC eller stalker portal eller vad de heter? Vilken och varför?

Lägg in med XC-inlogg på Tivimate.
Då slipper du lägga in separat epg-länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in