Citat:
Ursprungligen postat av
RubyTuesday
Nej absolut, men i ditt inlägg nämnde du flera gånger just ”äventyrsbad”, vilket mig veterligen vissa delar av Eriksdalsbadet kan kallas, och de verkar vara där varje vecka. Man ser vad man vill se, de är på Skansen säkert 10 ggr om året, det är väl en sådan aktivitet som familjen kan enas om att det är kul för alla. Jag håller med om att det som syns i bloggen inte ger intryck av att vara fokus på barnet, men det är heller inte en mammablogg eller ens en familjeblogg? Jag är inte säker på att alla håller med om att det är så synd om deras son för att han inte varit på Legoland (än). Sen tror jag att alla enbarnsfamiljer blir lite lillgamla. Att åka till London med en sjuåring är inte helt idealiskt vet jag av egen erfarenhet.
Nej, alltså jag är helt med dig på noterna. Och jag tror inte för en sekund att det är direkt synd om ungen. Däremot som sagt , ett tydligt vuxenfokus på aktiviteter. Och jag tror som jag skrev tidigare, att det beror på att det inte är coolt och kreddigt nog att göra sånt som vanlisar ofta gör med sina ungar.
Sen anser jag att man kan göra exakt vadsomhelst med ungar, bara man anstränger sig lite. Man kan ju dessutom alltid fjällvandra, forsränna, campa på coola ställen, åka till island eller till Norge på valsafari. Massor kul som inte är Köpenhamn eller Paris, eller som är lekland eller Legoland, även om jag skulle vilja påstå att ett besök på Harrods leksaksavdelning eller London dungeon aldrig skulle ratas av en unge i Lynns ålder.