2023-03-03, 10:37
Medlem
Grontarskonts avatar
Sammanfattningsvis:

Putin är en kuk och Ryssland ska ska ut ut Ukraina omgående! De har inget där att göra!

Så länge Ryssen är kvar i Ukraina kommer kriget att fortsätta!

När bättre material frän väst når fram kommer det inte att bli kul för ryssen!

För deras eget bästa borde de retirera tillbaka till moderlandet omgående.
Citera
2023-03-03, 10:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vi kan släppa det när du accepterat att USA troligen var inblandat, att landets ledning därmed var illegitim vid Krims omröstningar, befolkningen i Krims och Donbass reaktioner synnerligen förståeliga, folkviljan 2014-15 rätt tveksam även om man inte såg direkt valfusk, och att Euromaidan var krigets start även om det inte var krig, precis som skottet i Sarajevo heller inte var krig.
Otroligt korkat argument som egentligen inte förtjänar ett svar.
De stora länderna försöker ständigt påverka val/opinion/media i andra länder.
Även mindre länder som Sverige gör detta i viss mån.
Det kan man tycka vad man vill om.
Det gör naturligtvis inte alla valda regeringar i dessa länder "illegitima".
Som sagt - otroligt befängt argument. Du borde skämmas.
Citera
2023-03-03, 10:39
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Jag känner ju mig knappast avklädd av ditt svar här.
Det sköter du ju bra själv.
Citera
2023-03-03, 10:40
Medlem
HBTQ-federationens förluster är fortsatt höga och vi ser inte några tendenser till att mångfaldstyrkorna kan (M)inska sina förluster.... ....

Senaste dygnat har inrapporterats en EXAKT siffra på 765 eliminerade fascistbögar och totalt har under hela kriget 151.370 mångfaldsförbrytare befriats från sina (S)kamliga gärningar....(S).... ....

Kalkylatorn anger nu att genombrytningsdatum, 200.000 st eliminerade, kommer att nås den 12 juni istället för den 13 juni.
En avmattning kan förväntas innan storoffensiven i slutet av maj varför normtalet 480 st utplånade per dygn bör behållas.
I övrigt är dom materiella förlusterna stora, 8 st stridsvagnar utslagna och 15 st bepansrade stridsfordon, 4 st förstörda artilleripjäser och 4 st utslagna bögiga raketartillerisystem. Mycket bra också att homofederationen förlorat 1 st SU-25 attackplan samt en Mi-24 attackhelikopter.

Återigen slår Ukraina mot underhållet genom att 17 st last/tankbilar förstörts.

Förlusterna är ohållbara och kriget kan inte bli långvarigt. Palatskupper i Kreml är att förvänta.
Citera
2023-03-03, 10:41
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Då finns det ändå en rimligt stor chans att du har fel i allt du säger.

Det finns inga konkreta bevis på att USA varit iblandat illegitimt i Ukraina. Endast anklagelser och spekulationer.

Biolabben var ju en flopp exempelvis.

Att Ryssland blandat sig i illegitimt har vi redan bevis för. Invasionen, Annekteringarna, Yanukovich flydde till Ryssland etc.

Så är det med allt här i världen. Vi har ofta fel i någon grad. Även dina tolkningar av Putin är fallibla. De kan också vara fel på sätt vi inte vet. Putin eller Biden kan veta något om sin motståndare som är osannolikt, men ändå sant och som förklarar deras beteende även om vi, med ett annat informationsunderlag, ser det som orimligt.

För att inte tala om de riktiga djuren här i tråden.
Citera
2023-03-03, 10:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Otroligt korkat argument som egentligen inte förtjänar ett svar.
De stora länderna försöker ständigt påverka val/opinion/media i andra länder.
Även mindre länder som Sverige gör detta i viss mån.
Det kan man tycka vad man vill om.
Det gör naturligtvis inte alla valda regeringar i dessa länder "illegitima".
Som sagt - otroligt befängt argument. Du borde skämmas.

Inblandat på det viset som jag tidigare beskrivit. Du kan se att Ryssland agerade annorlunda vid oranga revolutionen. Där var väst också inblandat, men det var "inom normerna" (som USA och Ryssland implicit förhandlat fram).
Citera
2023-03-03, 10:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Så är det med allt här i världen. Vi har ofta fel i någon grad. Även dina tolkningar av Putin är fallibla. De kan också vara fel på sätt vi inte vet. Putin eller Biden kan veta något om sin motståndare som är osannolikt, men ändå sant och som förklarar deras beteende även om vi, med ett annat informationsunderlag, ser det som orimligt.
På vilket sätt kan man ha fel om Putin när han beordrat invasion av ett grannland?

Hur man kan man ha fel om Putin när Putin redan 2008 yttrande sig om att Ukraina är inte ett eget land och borde inte existera?
Citera
2023-03-03, 10:46
Medlem
Hörni, är det någon som har klarhet i vad som egentligen hände i Bryansk igår? Den påstådda "terrorattacken" verkar ju inte ha innehållit någon "terror". Eller? Var allt en false-flag från Ryssland? Det kommer bara luddiga rapporter och åtminstone jag får ingen klar bild av det hela. Händelsen är inte ens en förstasidesnyhet i Ryssland längre vilket väl "terror" borde ha varit. Mycket märklig händelse. Luktar rysk inkompetens av något slag.
Citera
2023-03-03, 10:47
Medlem
MU-XPRT-INPUTs avatar
Citat:
Jag känner ju mig knappast avklädd av ditt svar här.

Du känns mest som ett misslyckande för den svenska psykvården. Jag tror inte ens att du är någon slags betald ryss, utan bara lider av någon slags autism som får dig att helt sakna självdistans.

Men, bara för att illustrera skillnaden mellan verklig kunskap och meningslöst googlande, så kan jag också berätta hur det gick till när Yanukovych "valde Ryssland".

En av mina bättre vänner (vi delade till och med ett penthouse uppe på Sofiivska, precis vid backen upp mot torget, uppgång genom en innergård, en sexshop och en liten minimarket som grannar på gatan, hade utsikt från balkongen ner mot Maidan, små detaljer som man måste ha upplevt för att veta) jobbade för MFA som närmste kvinna till dåvarande utrikesministern. Hon blev - bara som kuriosa - senare förmodligen den yngsta ministern i Ukrainas historia då hon blev vice inrikesminister för Poroshenko (och bl.a. hjärnan bakom polisreformen).

Så jag törs säga att jag har väldigt bra insikt i vad som skedde intern i Yanukovych-regeringen. Internt fram till allra sista stunden - när avtalet med EU skulle tecknas - så sa Yanukovych inte bara publikt, utan även internt till regeringen, att Ukraina skulle köra på associationsavtalet med EU. Speciella pennor med någon slags tryck var producerade (en av dom använde för övrigt Poroshenko när han senare signade avtalet), pressreleaser och statements var förberedda. Nästan ingen i regeringen visste att Yanukovych skulle böja sig för de hot/mutor han fick av Putin.

Inte bara folket blev lurade, utan även ledande ministrar i hans egen regering. Han valde sig själv och "familjen" över sitt eget land. Det är viktigt att förstå den biten om man ska förstå bakomliggande faktorer till Yanukovych agerande under revolutionen och hans flykt till Ryssland.

Ser du nu skillnaden mellan en skitdokumentär av Oliver Stone (som vet noll om Ukraina) och någon som bodde, levde och jobbade där?
Citera
2023-03-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Hörni, är det någon som har klarhet i vad som egentligen hände i Bryansk igår? Den påstådda "terrorattacken" verkar ju inte ha innehållit någon "terror". Eller? Var allt en false-flag från Ryssland? Det kommer bara luddiga rapporter och åtminstone jag får ingen klar bild av det hela. Händelsen är inte ens en förstasidesnyhet i Ryssland längre vilket väl "terror" borde ha varit. Mycket märklig händelse. Luktar rysk inkompetens av något slag.

Här förklarades det med ryssar som grävde ned egna stridsvagnsminor på fel sätt. Jag kollade aldrig upp noga men finns säkert länk längre bak.
Citera
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MU-XPRT-INPUT
Du känns mest som ett misslyckande för den svenska psykvården. Jag tror inte ens att du är någon slags betald ryss, utan bara lider av någon slags autism som får dig att helt sakna självdistans.

Men, bara för att illustrera skillnaden mellan verklig kunskap och meningslöst googlande, så kan jag också berätta hur det gick till när Yanukovych "valde Ryssland".

En av mina bättre vänner (vi delade till och med ett penthouse uppe på Sofiivska, precis vid backen upp mot torget, uppgång genom en innergård, en sexshop och en liten minimarket som grannar på gatan, hade utsikt från balkongen ner mot Maidan, små detaljer som man måste ha upplevt för att veta) jobbade för MFA som närmste kvinna till dåvarande utrikesministern. Hon blev - bara som kuriosa - senare förmodligen den yngsta ministern i Ukrainas historia då hon blev vice inrikesminister för Poroshenko (och bl.a. hjärnan bakom polisreformen).

Så jag törs säga att jag har väldigt bra insikt i vad som skedde intern i Yanukovych-regeringen. Internt fram till allra sista stunden - när avtalet med EU skulle tecknas - så sa Yanukovych inte bara publikt, utan även internt till regeringen, att Ukraina skulle köra på associationsavtalet med EU. Speciella pennor med någon slags tryck var producerade (en av dom använde för övrigt Poroshenko när han senare signade avtalet), pressreleaser och statements var förberedda. Nästan ingen i regeringen visste att Yanukovych skulle böja sig för de hot/mutor han fick av Putin.

Inte bara folket blev lurade, utan även ledande ministrar i hans egen regering. Han valde sig själv och "familjen" över sitt eget land. Det är viktigt att förstå den biten om man ska förstå bakomliggande faktorer till Yanukovych agerande under revolutionen och hans flykt till Ryssland.

Ser du nu skillnaden mellan en skitdokumentär av Oliver Stone (som vet noll om Ukraina) och någon som bodde, levde och jobbade där?

Tack för ett väldigt bra inlägg. Micdrop på den här helt enkelt.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Fornyat anfall? Ryssland inledde sin specialla operation langt senare. Men juden i kiev fortsatte att bomba Donbass civila, sina egna medborgare, sen 2008

Ifrågasätter du att Rysslands anfall 2022 var ett förnyat anfall? Vi vet alla att Ryssland anföll igen 2022, det är det denna tråd handlar om, och frågan nu var ju att Ukraina förberedde sig för ett nytt krig i 9 år. Problem med att förstå? Ja, det pågick ett lågintensivt krig mellan 2014 och 2022 mellan ryska och ryskstödda trupper som ockuperade delar av Ukrainas territorium och ukrainska trupper där sidorna besköt varandra, och tyvärr var den ukrainska sidan då tvungen att beskjuta ukrainskt ockuperat territorium för det var där fienden fanns. Konstigt? Inte mer än att Ryssland nu beskjuter och dödar invånare i de områden de sedan några månader påstår är ryska. Varför gör de det?

Sen skedde Rysslands första anfall 2014 och det var då kriget började. Var du fått 2008 från vet jag inte. Och framförallt, med "Juden i Kiev" antar jag att du menar Zelensky? 2008 skådespelade han i "Love in the Big City" och var inte alls inblandad i eller ansvarig för Ukrainsk politik. Eller du menar att Justjenko, president då också var jude? Inte koll på det faktiskt men ni nazister är ju fixerade vid just judar så jag antar att alla som inte håller med er klassas som "judar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in