2023-03-03, 10:13
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja men frågan är väl vilken payload de klarar. Har du sett några data på den?

Dessvärre inte. Har försökt googlat på just denna dron men kan inte hitta någonting. En snabb googling på vanliga
RC-flygplan med en meters vingbredd får mig att tro att den skulle kunna bära 5-6 kg nyttolast. Ptja.. Säg ett kilo med tanke på att den är byggd i kartong?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vi kan släppa det när du accepterat att USA troligen var inblandat, att landets ledning därmed var illegitim vid Krims omröstningar, befolkningen i Krims och Donbass reaktioner synnerligen förståeliga, folkviljan 2014-15 rätt tetveksam även om man inte såg direkt valfusk, och att Euromaidan var krigets start även om det inte var krig, precis som skottet i Sarajevo heller inte var krig.

Ingen behöver acceptera vad du tror......😂
Tveka på du, det gjorde inte majoriteten av folket i Ukraina.... Och maidan hade inte hänt om inte putin..... Tjöt tjöt tjöt.... Upprepning osv mm.....
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
”Ni”?
Jag håller inte på Ryssland.

Ni verkar däremot tro att det här är någon sorts variant av dom goda mot dom onda.
Mmmm Zelensky är fin mmmm skickar sina soldater att dö på löpande band och bara tigger mer.

Ska bli intressant att se hur du gör när han kräver att du slåss på fronten.

Tror? Nej, det gör man i kyrkan.
Läser man det du skriver, så är det inget annat pro-ryska narrativ, alltihop.
Men jag dömer inte dig för det. Du får gärna hålla på Putin.
Det kan jag kan fundera över, är din insikt om Zelensky.
Du kan väl utveckla vad du vet om Zelensky. Årets man och allt som han är.
Stödd av stora delar av väst.
Hatad av, ryss-land. Precis som du.
Citera
2023-03-03, 10:15
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Jag känner ju mig knappast avklädd av ditt svar här.

Kanske inget du själv uppfattar men du är totalt naken i denna tråd.
Citera
2023-03-03, 10:18
Medlem
Citat:
Där var också en valkampanj 2012-13. Jag vet heller inte hur snacket gick där.

Och jo, jag fattar problematiken med två tullunioner. Men i princip hade man ju kunnat göra lagar som förbjöd import följt av export. Men kanske var det just därför landet var så positivt till Eu-handelsavtalet? Många såg ekonomiska möjligheter att kunna importera från eu och sedan exportera till sina kontakter i Ryssland...Så det är en "del av valresultatet".

Om saker och ting vid denna tid gick till som du fabulerar, låter det du nu skriver här riktigt urbota korkat. Men det är ju inte tanken heller..... Att dina argument ska ha en faktisk röd tråd. Förutom att putin måste gå vinnandes ur detta. Ett manus och m.o. som de flesta här inne nu känner igen
Citera
2023-03-03, 10:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vi kan släppa det när du accepterat att USA troligen var inblandat, att landets ledning därmed var illegitim vid Krims omröstningar, befolkningen i Krims och Donbass reaktioner synnerligen förståeliga, folkviljan 2014-15 rätt tveksam även om man inte såg direkt valfusk, och att Euromaidan var krigets start även om det inte var krig, precis som skottet i Sarajevo heller inte var krig.
Du skriver ändå "troligen". Du vet inte säkert fast du agerar som du gör det.

Tänk då om USA inte är inblandat förutom på legitimt sätt, bidrag, etc. Skulle det förändra hela din syn på kriget?
Citera
2023-03-03, 10:20
Medlem
Citat:
Vi kan släppa det när du accepterat att USA troligen var inblandat, att landets ledning därmed var illegitim vid Krims omröstningar, befolkningen i Krims och Donbass reaktioner synnerligen förståeliga, folkviljan 2014-15 rätt tveksam även om man inte såg direkt valfusk, och att Euromaidan var krigets start även om det inte var krig, precis som skottet i Sarajevo heller inte var krig.

Varför dröjer du dig kvar i forna tider, närmare bestämt år 2014? I över ett år nu har Ryssland mördat, våldtagit och torterat ukrainare samt bombat deras städer till grus. Det normala för en befolkning är att intensivt hata de som utsätter folket för detta. Tror du inte på att ukrainarna i dagens läge gravt hatar ryssar och så kommer göra för lång tid framöver? Tror du det är en brännande fråga i dagens Ukraina huruvida landsförrädaren och kleptomanen Yanokovich kanske borde ha fått en "omröstning till i parlamentet" eller om USA gav "för mycket" stöd i samband med Euromaidan? Det är en fullkomligt irrelevant fråga för ukrainarna. Den är helt förbispelad. Den borde nu även en gång för alla vara förbispelad i tråden.
Citera
2023-03-03, 10:21
Medlem
Citat:
Jag känner ju mig knappast avklädd av ditt svar här.

Ditt problem endast. Att du spenderar all vaken tid med att manipulera fakta och sprida förvirring.... Du är enkelt avklädd med ett par meningar som svar till dina ordkaskader...
Att bara förneka det förändrar inte faktum....
Citera
2023-03-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Fornyat anfall? Ryssland inledde sin specialla operation langt senare. Men juden i kiev fortsatte att bomba Donbass civila, sina egna medborgare, sen 2008

Och inget sköts från utbrytarrepublikerna, menar du? Du förstår väl att första kulan inleder striden. Andra kulan är försvar. Vem började våldsamheterna?
Citera
2023-03-03, 10:33
Medlem
Taggads avatar
Rysk utrikespolitik - hot och lögner - här levereras både och till Sverige.

Citat:
Rysk toppdiplomat varnar Sverige för att skicka Gripen
Om Sverige skickar Gripenplan till Ukraina är det en väg mot ”direkt konfrontation” med Ryssland, säger den ryske vice utrikesministern Sergej Ryabkov till SvD.

Ryabkov säger också att svenskarna inte kommer att bli säkrare i Nato, snarare tvärtom.
https://omni.se/t/svenska-reaktioner/27770266-9bc9-4251-80a8-1577e0dc6a62

Slava Ukraini 🇺🇦
Senast redigerad av Taggad 2023-03-03 kl. 10:37.
Citera
2023-03-03, 10:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Kort sagt ja, för att inte låta som en politiker.
Då finns det ändå en rimligt stor chans att du har fel i allt du säger.

Det finns inga konkreta bevis på att USA varit iblandat illegitimt i Ukraina. Endast anklagelser och spekulationer.

Biolabben var ju en flopp exempelvis.

Att Ryssland blandat sig i illegitimt har vi redan bevis för. Invasionen, Annekteringarna, Yanukovich flydde till Ryssland etc.
Citera
2023-03-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du skriver ändå "troligen". Du vet inte säkert fast du agerar som du gör det.

Tänk då om USA inte är inblandat förutom på legitimt sätt, bidrag, etc. Skulle det förändra hela din syn på kriget?

Citat:
Kort sagt ja, för att inte låta som en politiker.

Psykick är här tydlig med att hen inte är tillräckligt insatt för att uttala sig som hen gör i denna tråd, men är samtidigt övertygad om att det hela står att skylla på usa med vänner....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in