2023-03-01, 19:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Inteckningar var över 2 800 000kr, företagen hadde synliga skulder 250 000kr, avgifter etc. gör att ingenting blir över om det ens räcker till skulder. Det blir hyreslägenhet eller mamma att bo.
Jag tror inte Julia fungerar så. I hennes huvud är det partaj nu, alla skulder betalda så nu kan dom skaffa en herrgård med egen isrink, på krita alltså.

Men man ska inte ropa hej än, dom har möjlighet att överklaga och greja.
Citera
2023-03-01, 21:35
Medlem
Det kan ju vara Julias mamma som har köpt huset, med några krav på makarna Andersson. Att de betalar alla skulder och inte skuldsätter sig igen. Och det är absolut sista gången de får ekonomisk hjälp.
Citera
2023-03-01, 21:39
Medlem
Lyxfällan är inte till för att hjälpa människor på riktigt. De hanterar deltagarna som miniräknare, det gamla sättet att se på ekonomi dvs att räkna på kronan och inte se till behov, önskningar och förmågor.

Alla som inte pluggar nationalekonomi för att få en chans att trycka 20-åriga kursettor.
Citera
2023-03-01, 22:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Ser ut som att kåken blev såld.

Slutpris
3 150 000:-

Försäljningstillfälle och visning
Försäljning avslutad
Fördelningssammanträde äger rum 2023-03-29 kl 10.00

Fördelningssammanträde är när resterande av köpeskillingen utöver handpenningen ska in till KF och fördelas till borgenärerna och när köparen får tillträde tillträde till fastigheten. Det vill säga det datum när den gamla ägaren ska ha lämnat fastigheten.

https://auktionstorget.kronofogden.se/91932.html

Kan man se någonstans vem/vilka som köpte huset?
Citera
2023-03-01, 22:35
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Ser så ut! Men hur fan man göra av med 30000 kwh per år låter väldigt mycket! Elslingor i källare och på uppfart?

Konstfrusen skridskobana på baksidan av huset?

Är det mkt? Går åt många kwh för att värma en kåk
Citera
2023-03-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Är det mkt? Går åt många kwh för att värma en kåk

Jag har 115 kvm+lika mycket källare, direktverkande el och har aldrig kommit över 20000 kwh.
Citera
2023-03-02, 19:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Ser ut som att kåken blev såld.

Slutpris
3 150 000:-

Försäljningstillfälle och visning
Försäljning avslutad
Fördelningssammanträde äger rum 2023-03-29 kl 10.00

Fördelningssammanträde är när resterande av köpeskillingen utöver handpenningen ska in till KF och fördelas till borgenärerna och när köparen får tillträde tillträde till fastigheten. Det vill säga det datum när den gamla ägaren ska ha lämnat fastigheten.

https://auktionstorget.kronofogden.se/91932.html
Även om nu slutpriset blev 3 150 000 :- så lär det väl finnas en del administrativa kostnader som också ska dras? Deras sammanlagda skulder är väl mer detta belopp så de blir inte skuldfria.

Sen lär ju en signal gå till socialtjänsten när det är barn inblandade, och i detta fallet är det ju fyra ungar om jag inte missminner mig. Så bara gissar att de till slut kommer landa i en hyresrätt i ett berikat område. Julia lär ju krångla så in i helvete. Stackars ungar och stackars make.
Citera
2023-03-02, 19:53
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Jag har 115 kvm+lika mycket källare, direktverkande el och har aldrig kommit över 20000 kwh.

Nu har jag fjärrvärme men den ligger på över 20.000kwh per år , sen tillkommer all hushållsel så tycker int3 det känns så blodigt. Huset i samma strl som ditt dock riktigt dåligt isolerat och 20 grader även i källaren.
Citera
2023-03-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Även om nu slutpriset blev 3 150 000 :- så lär det väl finnas en del administrativa kostnader som också ska dras? Deras sammanlagda skulder är väl mer detta belopp så de blir inte skuldfria.

Sen lär ju en signal gå till socialtjänsten när det är barn inblandade, och i detta fallet är det ju fyra ungar om jag inte missminner mig. Så bara gissar att de till slut kommer landa i en hyresrätt i ett berikat område. Julia lär ju krångla så in i helvete. Stackars ungar och stackars make.

Det är väl 5 ungar de har?
Citera
2023-03-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det kan ju vara Julias mamma som har köpt huset, med några krav på makarna Andersson. Att de betalar alla skulder och inte skuldsätter sig igen. Och det är absolut sista gången de får ekonomisk hjälp.

Det var inte hennes föräldrar som köpte huset, utan en utomstående privatperson.

Jag är säker på att beslutet kommer att överklagas. Utmätningsbeslutet har överklagats och ligger just nu vid Högsta domstolen.
Citera
2023-03-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmissss
Det var inte hennes föräldrar som köpte huset, utan en utomstående privatperson.

Jag är säker på att beslutet kommer att överklagas. Utmätningsbeslutet har överklagats och ligger just nu vid Högsta domstolen.

Ok. Det var oväntat. Jag trodde Julias mamma skulle rädda dem igen.
Citera
2023-03-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Ok. Det var oväntat. Jag trodde Julias mamma skulle rädda dem igen.

Om hon varit så köpstark hade hon nog köpt upp huset tidigare. Men det är bara en ren spekulation…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in