2023-03-02, 11:54
Medlem
Blaze.s avatar
6 månader är ju ingenting. Det är ett sommarjobb det handlar om, dom bryr sig inte.
Citera
2023-03-02, 12:16
Medlem
hipsterkatts avatar
Om ingen frågar, nämn det inte. Om någon frågar: ”Jag blev utsatt för ett brott och följden blev att jag var sjukskriven en period efteråt”
Citera
2023-03-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Den första tråden startade jag FÖRE min terapi. Terapi är rätt så krävande för den som inte vet. Sedan har man heller ingen aning om hur lång tid en förundersäkning kan ta. Jobb sökrs efter rättegång är alltså ej att rekommendera. Brottet kan ju hinna preskibieras pga personalbrist, vem vet.

Att det ska vara så svårt att först: En rättegång/dom är en hjälp att gå vidare. Man väntar på rättegången efter alla förhör. Thats it.
Uppdatera tråden då?

"Hej, asså nu har jag gått i terapi och sånt och rättegången... Bla bla bla... Vad tror ni om läget nu?"

Eller handlar det snarare om bekräftelse? Precis som alla som plötsligt hade whip lash-skador i nacken i slutet av 90-talet, och var tvugna att inleda varje parmiddag och midsommarfirande med att de hade varit med i en olycka och deras liv var så fruktansvärt sen dess. De kunde inte sova, de kunde inte jobba, de skulle för alltid vara handikappade. Tio år senare, så verkar diagnosen ha försvunnit och folk är allergiska mot elektricitet eller har lång-covid istället
Citera
2023-03-02, 12:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Den första tråden startade jag FÖRE min terapi. Terapi är rätt så krävande för den som inte vet. Sedan har man heller ingen aning om hur lång tid en förundersäkning kan ta. Jobb sökrs efter rättegång är alltså ej att rekommendera. Brottet kan ju hinna preskibieras pga personalbrist, vem vet.

Att det ska vara så svårt att först: En rättegång/dom är en hjälp att gå vidare. Man väntar på rättegången efter alla förhör. Thats it.
Din grammatik skvallrar om troll..sure du ens gått särskola
Citera
2023-03-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Uppdatera tråden då?

"Hej, asså nu har jag gått i terapi och sånt och rättegången... Bla bla bla... Vad tror ni om läget nu?"

Eller handlar det snarare om bekräftelse? Precis som alla som plötsligt hade whip lash-skador i nacken i slutet av 90-talet, och var tvugna att inleda varje parmiddag och midsommarfirande med att de hade varit med i en olycka och deras liv var så fruktansvärt sen dess. De kunde inte sova, de kunde inte jobba, de skulle för alltid vara handikappade. Tio år senare, så verkar diagnosen ha försvunnit och folk är allergiska mot elektricitet eller har lång-covid istället

Nej, handlar om att situationen är annorlunda nu och gäller ett sommarjobb. Kanske underskattar folk, men tror få orkar läsa hela storyn, därav ny tråd. Och vad har elallergi och Whiplash med min tråd att göra, är ju ingen foliehatt? Är extremt arbetsam i vanliga fall. Har du hört talas om "oflyt"?
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 14:42.
Citera
2023-03-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Din grammatik skvallrar om troll..sure du ens gått särskola

Vad har det ens med tråden att göra? Kan skylla på Lunginflammation/Pneumoni (för di lärde), men är övertygad om att min trådstart är fullt läsbar för den skull. Och vem skulle trolla om en sådan här sak?
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 14:48.
Citera
2023-03-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Efter du suttit hemma och tyckt synd om dig 6 månader… förutom våldtäkten så var väl det också ett självskadebeteende.
Du ska vara ärlig i ditt CV det är ju inte så du söker speciellt kvalificerade jobb med din bakgrund ändå.

Vad sjuk du är. Du borde också söka hjälp!
Citera
2023-03-02, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LongTimeNoSee
Vad sjuk du är. Du borde också söka hjälp!
Välkommen till tråden din lilla färsking.
Tag en nummerlapp så behandlar vi dig senare.
Citera
2023-03-02, 14:55
Medlem
Citat:
Välkommen till tråden din lilla färsking.
Tag en nummerlapp så behandlar vi dig senare.

1. Arbetsplatsen ska vara en trygg plats
2. Det är ett problem om en person kvällstid våldtar och tafsar på sin kollega, under 3-4 mån tid. Det sätter spår, bland annat i form av sänkt känsla av egenvärde. Tar tid att bearbeta.
3. Vems sida står du på egentligen? Beter du dig själv så på jobbet kanske?
4. Kan du tänka dig in i att man blir rädd för att jobba med män efter följande scenario?
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 14:59.
Citera
2023-03-02, 14:59
Bannlyst
Citat:
1. Arbetsplatsen ska vara en trygg plats
2. Det är ett problem om en person kvällstid våldtar och tafsar på sin kollega, under 3-4 mån tid. Det sätter spår, bland annat i form av sänkt känsla av egenvärde. Tar tid att bearbeta.
3. Vems sida står du på egentligen? Beter du dig själv så på jobbet kanske?
Men asså vem lyckas bli våldtagen i 3-4 månader utan att något händer? Är det skönt eller fattar inte????
Citera
2023-03-02, 14:59
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Jag blev våldtagen av en kollega under några månaders tid på senaste arbetsplatsen och förundersökningen pågår fortfarande. Har givetvis mått uselt under denna period, gått hos kurator osv. men vet fan, hur jag ska förklara luckan (6 mån) i mitt CV. Ser ju inte bra ut att jag bara varit hemma?!

Ska jag hitta på någon länge utlandsresa, så måste jag väl läsa på en massa om landet osv, för att kunna besvara eventuella frågor vid intervjun, eller vad tror ni är bästa taktiken?

Kuratorn tror att det nu är läge för mig att börja jobba igen, då jag stabiliserats så pass, men vet inte hur jag ska formulera ansökningarna?

Tips?

Nja, ärlighet är bra men det finns så många puckon som hittar på att dom blkivit våldtagna mm att det kan ge en ev arbetsgivare dåliga vibbar, ljug och säg att du vartit och tågluffat eller nåt i stället,
Citera
2023-03-02, 15:06
Medlem
Citat:
Men asså vem lyckas bli våldtagen i 3-4 månader utan att något händer? Är det skönt eller fattar inte????

Jag hade en osäker anställning och ville fortsätta jobba där, UTAN att bli ofredad. Skulle få fortsatt anställning "om allt gick bra"..Jag älskade allt UTOM våldet Trodde att det skulle bli bättre om jag höll mig undan och en kollega (kvinna....) tog ett allvarligt prat med honom. Men icke. Jag hade inte rätt verktyg för honom, men det är inget brott. Tro mig, jag visade med kroppen att jag inte ville, tog bort hans händer osv. Jag offrade en fortsatt anställning genom att berätta.
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in