2023-03-02, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Inte vet jag. Tre månaders tafsande och en våldtäkt kanske tar 6 mån i snitt att läka? Påbörjade en kurs som gick sådär pga koncentrationen. Så gjorde ett försök iaf. Fick vissa men av skiten, blev till exempel lätt fobisk gentemot att gå ut och träffa på folk ifrån arabländer som kunde komma nära mig.
Du kan ju sitta där och fortsätta tycka synd om dig själv eller så kan du leva livet som är här och nu istället.
Citera
2023-03-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Varför sitter du hemma och tycker synd om dig ett halvår? Ville du bli våldtagen eller är det ännu ett självskadebeteende?
Säg som det är bara eller,
Jag blev våldtagen
Jag är arbetslös.
"Och vad menar du med "ännu ett självskadebeteennde",du känner nig inte ens? Ja.Jag har missbrukat och det blev minst tio gånger värre EFTER våldtäkten ifall du undrsr och har lett tii fler självskadebeteenden. Är ren idag.
Citera
2023-03-02, 11:01
Medlem
Citat:
Du kan ju sitta där och fortsätta tycka synd om dig själv eller så kan du leva livet som är här och nu istället.

Jag är ju I DETTA NU i färd med att skriva ansökningar, vems sida står du på egentligen? Det här handlar om hur jag ska förklara ett trauma i mitt CV?
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 11:04.
Citera
2023-03-02, 11:03
Medlem
Citat:
Jag blev våldtagen av en kollega under några månaders tid på senaste arbetsplatsen och förundersökningen pågår fortfarande. Har givetvis mått uselt under denna period, gått hos kurator osv. men vet fan, hur jag ska förklara luckan (6 mån) i mitt CV. Ser ju inte bra ut att jag bara varit hemma?!

Ska jag hitta på någon länge utlandsresa, så måste jag väl läsa på en massa om landet osv, för att kunna besvara eventuella frågor vid intervjun, eller vad tror ni är bästa taktiken?

Kuratorn tror att det nu är läge för mig att börja jobba igen, då jag stabiliserats så pass, men vet inte hur jag ska formulera ansökningarna?

Tips?

Säg att du blivit utbränd och gått in i väggen. Som sen ledde till utmattningssyndrom. Nu har du kommit ur det och är beredd på ny kula.
Citera
2023-03-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoftigahenkrik
Säg att du blivit utbränd och gått in i väggen. Som sen ledde till utmattningssyndrom. Nu har du kommit ur det och är beredd på ny kula.

Låter utbränd bättre än trauma/brott? Utbrändhet låter i .ima öron som något relaterat till att en person inte klarar av hög arbetsbörda, vilket jag alltid har gjort och vill göra.
Citera
2023-03-02, 11:07
Bannlyst
Citat:
Jag är ju I DETTA NU i färd med att skriva ansökningar, vems sida står du på egentligen? Det här handlar om hur jag ska förklara ett trauma i mitt CV?
Efter du suttit hemma och tyckt synd om dig 6 månader… förutom våldtäkten så var väl det också ett självskadebeteende.
Du ska vara ärlig i ditt CV det är ju inte så du söker speciellt kvalificerade jobb med din bakgrund ändå.
Citera
2023-03-02, 11:11
Medlem
Citat:
Låter utbränd bättre än trauma/brott? Utbrändhet låter i .ima öron som något relaterat till att en person inte klarar av hög arbetsbörda, vilket jag alltid har gjort och vill göra.

Du får förlåta mig jag trodde du menade känslomässigt våldtagen. För så vitt jag vet så blir män inte våldtagna så länge dom inte är interner på kåken.
Citera
2023-03-02, 11:12
Medlem
Citat:
Efter du suttit hemma och tyckt synd om dig 6 månader… förutom våldtäkten så var väl det också ett självskadebeteende.
Du ska vara ärlig i ditt CV det är ju inte så du söker speciellt kvalificerade jobb med din bakgrund ändå.

Jag har mer än fem års universitetsstudier bakom mig, men tror knappast det faktumet ligger mig i fatet för ett "lågkvalificerat"sommarjobb. Vill arbeta och vara behövd, ok? Är resursstark både inom hög- och lågkvalificerade arbeten. Bara goda vitsord.
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 11:16.
Citera
2023-03-02, 11:17
Medlem
Citat:
Jo, att jag ska hålla tyst om det inträffade, men nu har ju tiden dessutom gått.
Tråden är fortfarande öppen, så det är väl bara att fortsätta fråga där, eller ska du starta en ny tråd om samma sak varje kvartal för att hoppas på ny svar allteftersom tiden går?
Citera
2023-03-02, 11:23
Bannlyst
Citat:
Jag har mer än fem års universitetsstudier bakom mig, men tror knappast det faktumet ligger mig i fatet för ett "lågkvalificerat"sommarjobb. Vill arbeta och vara behövd, ok? Är resursstark både inom hög- och lågkvalificerade arbeten. Bara goda vitsord.
Då tror jag inte det är några problem att du har luckor i ditt CV och att du skulle behöva fylla dessa med lögner.
Citera
2023-03-02, 11:43
Medlem
Archer226s avatar
Citat:
Bara att berätta vad som hänt! Det är väl för fan inget märkligt att man kan må dåligt i ett halvår efter en våldtäkt!

Du verkar ju ha nåt mer problem eftersom du sitter här och tramsar!
Citera
2023-03-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Tråden är fortfarande öppen, så det är väl bara att fortsätta fråga där, eller ska du starta en ny tråd om samma sak varje kvartal för att hoppas på ny svar allteftersom tiden går?

Den första tråden startade jag FÖRE min terapi. Terapi är rätt så krävande för den som inte vet. Sedan har man heller ingen aning om hur lång tid en förundersäkning kan ta. Jobb sökrs efter rättegång är alltså ej att rekommendera. Brottet kan ju hinna preskibieras pga personalbrist, vem vet.

Att det ska vara så svårt att först: En rättegång/dom är en hjälp att gå vidare. Man väntar på rättegången efter alla förhör. Thats it.
Senast redigerad av Florman 2023-03-02 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in