Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
När ryska anhöriga vill se ansvarig ryss dödad inser man hur illa ställt det är med rysk taktik.
En trakor.........En traktor till.....En traktor.....
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMOLVQ/vill-se-ryska-generalen-dod-efter-fiaskot-lurades-i-bakhall
Det är en fullständigt ofattbar brist på ens den mest grundläggande taktiska förståelse. De använder sina vapensystem och vagnar på fel sätt, de måste nästan helt sakna alla former av spaning och slagfältsförståelse, deras kunskaper om fiendens styrka och disposition måste vara mer eller mindre obefintlig, och sist men inte minst gör de om samma misstag gång på gång, på SAMMA PLATS.
De kör rakt in bland vraken av sina tidigare utslagna kamraters vagnar, trots att de själva sett och upplevt hur kamraterna fick sina vagnar utslagna på just den platsen.
Jag förstår mig inte på ryssarna alls i det här kriget, det måste jag ärligt och uppriktigt erkänna. Jag har alltid varit övertygad om att de var åtminstone grundläggande funktionella i sitt militära uppträdande och att de hade lärt sig en del efter Tjetjenienkonflikterna och Georgien. Det verkar däremot som om de håller ungefär samma kvalitet som ett gäng rekryter på första fältveckan. Koordination 0, samband 0, uppdragsförståelse 0, spaning 0 och taktiskt operativ kunskap 0.
Korruptionen och rötan i krigsmakten i Ryssland måste vara så pass mycket större än jag själv förstått, och då har jag ändå varit där en del.