Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Extremt viktiga 3p för LFC igår och nu spanar man uppåt i tabellen mot Newcastle vars momentum försvunnit. Med tanke på Spurs skadeläge känns det också som att de skulle kunna tappa lite.
United har för fint momentum och för stort försprång och man behöver ju faktiskt inte komma ikapp och förbi dem. Men, till helgen finns möjligheten att döda Uniteds momentum och lilla lilla titelchans. Otroligt viktig match, viktigare för LFC än United skulle jag säga.
Luktar kryss, men tror United kan ta det med att spela defensivt och på kontring. LFCs defensiv fortsatt skakig.
Såg i matchtråden att en del ville ha straff/mål på LFCs första bortdömda. Inte jag. Köper att Jota foular backen där. Men fenomenal genombrottslöpning av Jota, han har varit saknad. Så även Konate, som nu är tillbaka. Vinst i helgen, vinna över Bmouth, spela av CL-utslagningen mot Real (eller stå för en historisk comeback? Det har gjorts förut), sen kanske denna säsong går att rädda ändå? Hoppet som bekant, det sista som överger.
Så nu är Rice "klar". Hybrisen som alltid genom taket på vissa. Men blir kul att läsa kommentarerna sen om Rice går till annan klubb. United ryktas med i racet, LFC behöver som bekant mittfältare och Rice tickar många boxar men noll rykten, även City har ryktats.
Brukar relegation release clause av något slag vara standard för PL-spelare? Dvs att om klubben åker ur aktiveras utköpsklausul till ett okej pris?
Som spelare i klubb som inte tillhör topp6 hade jag velat ha det. Eftersom klubbarna brukar förhandla in en paycut på XX% vid relegation är det bara rimligt att man som spelare får söka ny arbetsgivare.
Även om det knappast är en offentlig uppgift borde det ju läcka ut när en spelare vill vidare. Ser inget om relegation release clause på JWP eller Rice, som båda borde vara högvilt för andra klubbar om deras klubbar åker ur.
Jag spanade igenom nedflyttningskandidaterna och hade en tanke om att "Everton har för bra trupp för att åka ut" och att laget borde krylla av spännande spelare om de gör det. Där hade jag fel. Tycker truppen ser väldigt beige ut, många som har Championship skrivet all over. DCL är bra men alltid skadad, Pickford är en clown och överskattad, Tarkowski är bra men inte direkt CL-material, Iwobi ingen stjärna. Amadou Onana den som har högst marknadsvärde pga ung ålder, ingen aning om han är bra "på riktigt".
Vilken eller vilka spelare i nedflyttningskandidater hade du kunnat tänka dig i din klubb?
Av nedflyttningskandidaterna är det väl bara West Ham som har spelare som kan bli aktuella för något "storlag", dvs topp 6 i de största europeriska ligorna.
Rice, Paqueta och Scamacca. Den senare har dock inte rosat marknaden sen han kom till West Ham.
Sen är det ju en drös spelare som gott och väl kommer att stanna kvar i PL (eller något annat lands högstaliga) om WH åker ur. Men det blir till lag som Leicester, Aston Villa och andra mittenlag. Bowen, Antonio, Sousek, Zouma.
Pickford är överskattad till max. Själv anser jag att han som bäst är tredjeval i England, både Pope och Ramsdale borde gå före. Att han signat nytt kontrakt kommer innebära att om Everton åker ur lirar han i CC nästa år. Ingen kommer vilja betala de pengar Everton kommer tycka de har rätt till. Såvida det nya kontraktet inte var en förberedelse för ev. relegation med en billig utköpsklausul i. I övrigt i Everton finns ingen som är intressant för andra än andra bottenlag i PL.
Wolves har ju Neves som Arsenal var och nosade lite på i somras. Sen Pablo Sarabia och Adama Traore som ju trots allt är spanska landslagsmän (åtminstone i diskussionen).
Ser egentligen inte Leicester som en nedflyttningskandidat. Men om de skulle åka ur är ju Tielemans och Madison aktuella för större klubbar.
Spelare jag direkt ser skulle ha en plats i Arsenals rotation är Tielemans och kanske Maddison. Förutom Rice då.