2023-03-02, 03:01
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nej, han blir ju bara bättre och bättre. Arsenal Player of the Season 20/21, så han var hyfsad även då. Slog igenom 19/20 så Saka har presterat på hög nivå rätt länge, samtidigt som alla tjatade om Phil Foden som tydligen var "såå mycket bättre".

Fantastiskt vackert mål av Saka mot Everton!
Jajo, men hur många engelska talanger har man inte hört ska bli "the next big thing" för att sen knappt hålla allsvensk nivå(överdrivet men närmare det än vad alla "experter" förutspådde")? Tycker Saka påminner mycket Walcott, var han någonsin så bra eller var han bara ung?
Citera
2023-03-02, 03:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Dele Alli vilken fotboll han bjöd på under några säsonger. Märkligt hur han gick ner sig.

Vi kanske kan få ett expertutlåtande från Generalen?
Fast samtidigt så har vi sett det flera gånger med engelska talanger. Wilshere som skulle peta Xavi och Iniesta, Rodwell som skulle vara nya Makelele, Walcott skulle vara englands Messi, Oxlade skulle vara ännu bättre, Micah Richards såg ut som en världsförsvarare ett tag i City (Lite som Trent i Liverpool :P )... Det är väl enbart Rooney som har halvt lyckats leva upp till förväntningarna?

Dele var grym något/några år likt dom flesta jag nämnde. Men det är något speciellt med engelsmän som blir överhypade efter en eller ett par bra säsonger för att sedan hoppa mellan olika klubbar i engelska seriesystemet i jakt på "gamla storformen" alt gå till skitlag i andra ligor och lever på namnet.
Citera
2023-03-02, 03:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vårat mittfält är minst lika bra som Citys, och Madrid har ett åldrande mittfält. Jag menar att vi har the edge över både Madrid & City när det kommer till mittfältet.
Kroos 33 år. Camavinga 20 år. Valverde 24 år. Tchouaméni 23 år. Ceballos(som faktiskt slagit igenom med dunder och brak efter konstig utlåning till Arsenal.) 26 år. Inte direkt supergamla och definitivt bättre än Arsenals mittfält. Lägg till en evigt ugn Luka och det är oslagbart.

City,United, Real, Barca, Atleti, Bayern, PSG bland annat har bättre mittfält än er. Ni har inte "the edge" på någon position mot dom riktiga storlagen.

Gör en poll där där folk kan rösta, garanterar dig att Arsenal inte vinner varken målvakt, försvar,mittfält eller anfall..Eller ens hör hemma i en poll om vilka som har det bästa..
Senast redigerad av Free12 2023-03-02 kl. 03:42.
Citera
2023-03-02, 07:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kroos 33 år. Camavinga 20 år. Valverde 24 år. Tchouaméni 23 år. Ceballos(som faktiskt slagit igenom med dunder och brak efter konstig utlåning till Arsenal.) 26 år. Inte direkt supergamla och definitivt bättre än Arsenals mittfält. Lägg till en evigt ugn Luka och det är oslagbart.

City,United, Real, Barca, Atleti, Bayern, PSG bland annat har bättre mittfält än er. Ni har inte "the edge" på någon position mot dom riktiga storlagen.

Gör en poll där där folk kan rösta, garanterar dig att Arsenal inte vinner varken målvakt, försvar,mittfält eller anfall..Eller ens hör hemma i en poll om vilka som har det bästa..
Modric och Kroos är inte lika heta längre, det stämmer dock att Madrid har några unga, lovande spelare. Och att Real Madrid i helhet har ett bättre lag än oss, men jag anser att vi har ett mittfält som är minst lika starkt. Och om Rice joinar AFC till sommaren, så kommer vi att ha lekstuga mot samtliga lag i EPL när det kommer till att styra mittfältet.
Citera
2023-03-02, 07:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Modric och Kroos är inte lika heta längre, det stämmer dock att Madrid har några unga, lovande spelare. Och att Real Madrid i helhet har ett bättre lag än oss, men jag anser att vi har ett mittfält som är minst lika starkt. Och om Rice joinar AFC till sommaren, så kommer vi att ha lekstuga mot samtliga lag i EPL när det kommer till att styra mittfältet.
Dom är inte lika bra som i deras prime men garanterat tillräckligt bra för att ta två startplatser på Arsenals mittfält. Du vet själv att ni inte har ett lika bra mittfält som Real och att Declan skulle göra erat mittfält till världens bästa är bara skrattretande. Tchouaméni slår Declan med hästlängder, Camavinga är redan bättre än Ödegård och yngre, Fede är bättre än Saka, spelare i samma klass som Kroos och Luka kommer aldrig att spela för Arsenal. Jag vet att du inte är så dum egentligen, du VET att Arsenal inte är så bra som du skriver. Nyss hade dom bättre försvar än City, nu bättre mittfält än City och Real.... Du snackar om ett lag som spelar i EL men jämför dom med två av favoriterna till CL-titeln. Eller du jämför inte ens, utan du påstår att ni är bättre... Blir som att säga att Burnley är bäst i England. Kanske är dom/ni "bäst" av dom "sämsta" men inte fan i närheten av bäst på riktigt. Njut av stunden medan det varar men såhär nära titeln/ta titeln kommer ni aldrig igen under din livstid.
Citera
2023-03-02, 08:22
Medlem
Drickbacks avatar
Är det det nya att offsidelinjen ska dras på den sida som är närmst mål? Då förstår jag varför Martinelli’s mål godkändes.
Typiskt Arsenal att ha VAR med sig denna säsong.
Citera
2023-03-02, 08:32
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Är det det nya att offsidelinjen ska dras på den sida som är närmst mål? Då förstår jag varför Martinelli’s mål godkändes.

Förstår inte vad du menar? Självklart ska linjen dras vid den punkt som är närmast mål (i detta fall bollens ände som är närmast mål). Det har det väl alltid varit.

Sen att Arsenal skulle ha VAR med sig är ju bara skitsnack.
Liverpool är de som haft VAR med sig mest denna säsong (+6p) (för en månad sedan)
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-11705227/Premier-League-Liverpool-benefitted-VAR-Leeds-lost-points.html
(Arsenal är +1p med VAR)

Edit: Hittade en bättre sammanställning av VAR beslut för och emot
https://www.espn.com/soccer/english-premier-league/story/4722849/how-var-decisions-have-affected-every-premier-league-club-in-2022-23
Senast redigerad av Beaver14 2023-03-02 kl. 08:42.
Citera
2023-03-02, 08:34
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

Personligen är jag bara nöjd över att VAR kom ihåg att rita sina linjer. Större krav än så har jag inte i nuläget.
Citera
2023-03-02, 09:37
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Personligen är jag bara nöjd över att VAR kom ihåg att rita sina linjer. Större krav än så har jag inte i nuläget.
Man får vara glad för det lilla
Citera
2023-03-02, 09:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Extremt viktiga 3p för LFC igår och nu spanar man uppåt i tabellen mot Newcastle vars momentum försvunnit. Med tanke på Spurs skadeläge känns det också som att de skulle kunna tappa lite.

United har för fint momentum och för stort försprång och man behöver ju faktiskt inte komma ikapp och förbi dem. Men, till helgen finns möjligheten att döda Uniteds momentum och lilla lilla titelchans. Otroligt viktig match, viktigare för LFC än United skulle jag säga.

Luktar kryss, men tror United kan ta det med att spela defensivt och på kontring. LFCs defensiv fortsatt skakig.

Såg i matchtråden att en del ville ha straff/mål på LFCs första bortdömda. Inte jag. Köper att Jota foular backen där. Men fenomenal genombrottslöpning av Jota, han har varit saknad. Så även Konate, som nu är tillbaka. Vinst i helgen, vinna över Bmouth, spela av CL-utslagningen mot Real (eller stå för en historisk comeback? Det har gjorts förut), sen kanske denna säsong går att rädda ändå? Hoppet som bekant, det sista som överger.

Så nu är Rice "klar". Hybrisen som alltid genom taket på vissa. Men blir kul att läsa kommentarerna sen om Rice går till annan klubb. United ryktas med i racet, LFC behöver som bekant mittfältare och Rice tickar många boxar men noll rykten, även City har ryktats.

Brukar relegation release clause av något slag vara standard för PL-spelare? Dvs att om klubben åker ur aktiveras utköpsklausul till ett okej pris?

Som spelare i klubb som inte tillhör topp6 hade jag velat ha det. Eftersom klubbarna brukar förhandla in en paycut på XX% vid relegation är det bara rimligt att man som spelare får söka ny arbetsgivare.

Även om det knappast är en offentlig uppgift borde det ju läcka ut när en spelare vill vidare. Ser inget om relegation release clause på JWP eller Rice, som båda borde vara högvilt för andra klubbar om deras klubbar åker ur.

Jag spanade igenom nedflyttningskandidaterna och hade en tanke om att "Everton har för bra trupp för att åka ut" och att laget borde krylla av spännande spelare om de gör det. Där hade jag fel. Tycker truppen ser väldigt beige ut, många som har Championship skrivet all over. DCL är bra men alltid skadad, Pickford är en clown och överskattad, Tarkowski är bra men inte direkt CL-material, Iwobi ingen stjärna. Amadou Onana den som har högst marknadsvärde pga ung ålder, ingen aning om han är bra "på riktigt".

Vilken eller vilka spelare i nedflyttningskandidater hade du kunnat tänka dig i din klubb?
Citera
2023-03-02, 10:28
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Extremt viktiga 3p för LFC igår och nu spanar man uppåt i tabellen mot Newcastle vars momentum försvunnit. Med tanke på Spurs skadeläge känns det också som att de skulle kunna tappa lite.

United har för fint momentum och för stort försprång och man behöver ju faktiskt inte komma ikapp och förbi dem. Men, till helgen finns möjligheten att döda Uniteds momentum och lilla lilla titelchans. Otroligt viktig match, viktigare för LFC än United skulle jag säga.

Luktar kryss, men tror United kan ta det med att spela defensivt och på kontring. LFCs defensiv fortsatt skakig.

Såg i matchtråden att en del ville ha straff/mål på LFCs första bortdömda. Inte jag. Köper att Jota foular backen där. Men fenomenal genombrottslöpning av Jota, han har varit saknad. Så även Konate, som nu är tillbaka. Vinst i helgen, vinna över Bmouth, spela av CL-utslagningen mot Real (eller stå för en historisk comeback? Det har gjorts förut), sen kanske denna säsong går att rädda ändå? Hoppet som bekant, det sista som överger.

Så nu är Rice "klar". Hybrisen som alltid genom taket på vissa. Men blir kul att läsa kommentarerna sen om Rice går till annan klubb. United ryktas med i racet, LFC behöver som bekant mittfältare och Rice tickar många boxar men noll rykten, även City har ryktats.

Brukar relegation release clause av något slag vara standard för PL-spelare? Dvs att om klubben åker ur aktiveras utköpsklausul till ett okej pris?

Som spelare i klubb som inte tillhör topp6 hade jag velat ha det. Eftersom klubbarna brukar förhandla in en paycut på XX% vid relegation är det bara rimligt att man som spelare får söka ny arbetsgivare.

Även om det knappast är en offentlig uppgift borde det ju läcka ut när en spelare vill vidare. Ser inget om relegation release clause på JWP eller Rice, som båda borde vara högvilt för andra klubbar om deras klubbar åker ur.

Jag spanade igenom nedflyttningskandidaterna och hade en tanke om att "Everton har för bra trupp för att åka ut" och att laget borde krylla av spännande spelare om de gör det. Där hade jag fel. Tycker truppen ser väldigt beige ut, många som har Championship skrivet all over. DCL är bra men alltid skadad, Pickford är en clown och överskattad, Tarkowski är bra men inte direkt CL-material, Iwobi ingen stjärna. Amadou Onana den som har högst marknadsvärde pga ung ålder, ingen aning om han är bra "på riktigt".

Vilken eller vilka spelare i nedflyttningskandidater hade du kunnat tänka dig i din klubb?

Av nedflyttningskandidaterna är det väl bara West Ham som har spelare som kan bli aktuella för något "storlag", dvs topp 6 i de största europeriska ligorna.

Rice, Paqueta och Scamacca. Den senare har dock inte rosat marknaden sen han kom till West Ham.
Sen är det ju en drös spelare som gott och väl kommer att stanna kvar i PL (eller något annat lands högstaliga) om WH åker ur. Men det blir till lag som Leicester, Aston Villa och andra mittenlag. Bowen, Antonio, Sousek, Zouma.

Pickford är överskattad till max. Själv anser jag att han som bäst är tredjeval i England, både Pope och Ramsdale borde gå före. Att han signat nytt kontrakt kommer innebära att om Everton åker ur lirar han i CC nästa år. Ingen kommer vilja betala de pengar Everton kommer tycka de har rätt till. Såvida det nya kontraktet inte var en förberedelse för ev. relegation med en billig utköpsklausul i. I övrigt i Everton finns ingen som är intressant för andra än andra bottenlag i PL.

Wolves har ju Neves som Arsenal var och nosade lite på i somras. Sen Pablo Sarabia och Adama Traore som ju trots allt är spanska landslagsmän (åtminstone i diskussionen).

Ser egentligen inte Leicester som en nedflyttningskandidat. Men om de skulle åka ur är ju Tielemans och Madison aktuella för större klubbar.

Spelare jag direkt ser skulle ha en plats i Arsenals rotation är Tielemans och kanske Maddison. Förutom Rice då.
Citera
2023-03-02, 10:46
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Du Didier, du Didier....-

Vem har egentligen påstått ngt annat än att Chelsea har vunnit fler titlar ute i Europa än AFC? Du drar ju upp detta i vartannat inlägg som du skriver. Men vad jag vet, så finns det inte en enda skäl här inne som har hävdat att Arsenal har vunnit fler pokaler i Europa än vad Chelsea har eller ngt liknande.

Eftersom du påstår att Arsenal är störst i London och att allt handlar om historia så kommer jag fortsätta med att dra upp faktumet att Chelsea varit mer framgångsrika i Europa tills din käft förblir stängd om Chelsea.

Citat:
Poänget är bara det att Chelsea är en historielös fake shit klubb, som inte ens kan jämföras med varken Arsenal, Man United eller Liverpool när det kommer till historiska bedrifter, antal titlar, etc.

Chelsea är utan tvekan på samma nivå storleksmässigt som Liverpool och United. 23 vunna titlar under 2000-talet och den enda Engelska klubben som vunnit allt som går att vinna i Europa.

Citat:
Ironiskt att du skriver att andra användare har foliehattar på sig, men jag skriver endast faktabaserade inlägg här inne.

Nämn några faktabaserade inlägg som du skrivit eftersom du är fotbollsforumets så kallade expert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in