2023-02-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocco433
Vilken isp (fiber) ska man ha för att "niklas ett" ska lira som bäst? Kör idag Halebop och det funkar inte alls. Tv funkar men serier och filmer laggar.
Kör med Ownit, funkar hur bra som helst.
Citera
2023-02-27, 20:02
Medlem
Jag har en formuler box. Snart kommer jag flytta och då är det Telia som gäller. Telia kör ju också med iptv. Går det inte att få in deras kanaler om jag ger dom min Mac adress osv? Någon som vet?
Citera
2023-02-27, 20:11
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Vilken isp (fiber) ska man ha för att "niklas ett" ska lira som bäst? Kör idag Halebop och det funkar inte alls. Tv funkar men serier och filmer laggar.

Jag har Bra Bredband i Ip-onlys nät i fjällstugan och där fungerar det utmärkt att kolla på ip-tv och biblioteket med serier & filmer.

Men så länge det inte finns något belägg för att Telia/Halebop aktivt försöker försvåra för lev. av ip-tv så tycker jag att det låter konstigt att du har problem. Visst, något förenklat men har du fiber så ska det i princip inte skilja något mellan olika ISP'er i nätet.

Det kan vara så att (stads?)nätet har problem men ......... erfarenheten säger att det i 9 fall av 10 är "användarfel" så .....

Är det inte N1 som varit lite skakig dom senaste veckorna förresten?

/#LOUDmouth#
Citera
2023-03-02, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Stämmer tack
Vad använder du själv för enhet förresten?
Kör det mesta.
Nvidia Shield med Tivimate
Apple TV 4K med iPlaytv
Formuler GTV
Formuler Z11 Pro Max
Plus några andra Android-boxar med Tivimate.
Citera
2023-03-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jag har en formuler box. Snart kommer jag flytta och då är det Telia som gäller. Telia kör ju också med iptv. Går det inte att få in deras kanaler om jag ger dom min Mac adress osv? Någon som vet?

Varför vill du köra med Telias egna tv-paket istället för iptv du kör i dagsläget?
Citera
2023-03-02, 01:11
Medlem
Citat:

Finns inget rätt svar på denna frågan.

Finns ju användare som har noll problem med en ISP medan en annan har stora problem med samma.
Beror ju på var man bor och hur nätet är där.

Vem du än väljer så ta en som inte har bindningstid och helst bara en månads uppsägningstid.

Om du har någon du känner i närheten av din nya bostad så ta med din box hem till personen och koppla in den på deras fiber och testa hur det funkar.
Senast redigerad av instagam 2023-03-02 kl. 01:14.
Citera
2023-03-02, 05:43
Medlem
Någon som kör både Nicke 1 och Nxt?
Som kan komma med en rekommendation kanske om vilken som funkar bäst?
Har haft Nicke 1 i många år nu och tycker det har blivit rätt mycket störningar senaste tiden.
Testat en del andra tidigare och Nicke 1 är klart bättre än de jag testat.
Har däremot aldrig kört Nxt.
Däremot hört via hörsägen att den ska vara helt ok.
Omdöme tas gärna emot från de som testat båda.
Citera
2023-03-02, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondDecker
Någon som kör både Nicke 1 och Nxt?
Som kan komma med en rekommendation kanske om vilken som funkar bäst?
Har haft Nicke 1 i många år nu och tycker det har blivit rätt mycket störningar senaste tiden.
Testat en del andra tidigare och Nicke 1 är klart bättre än de jag testat.
Har däremot aldrig kört Nxt.
Däremot hört via hörsägen att den ska vara helt ok.
Omdöme tas gärna emot från de som testat båda.

Båda två är premiumtjänster.
Enklaste är att du fixar ett test hos den andra och sitter och jämför själv med den första tjänsten du har i dagsläget.

Du prioriterar garanterat inte samma saker som andra gör.

Om säljaren/säljarna på den andra tjänsten säger att det inte går att få test, så ljuger dom.
Går alldeles utmärkt att skapa tester.
Citera
2023-03-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Båda två är premiumtjänster.
Enklaste är att du fixar ett test hos den andra och sitter och jämför själv med den första tjänsten du har i dagsläget.

Du prioriterar garanterat inte samma saker som andra gör.

Om säljaren/säljarna på den andra tjänsten säger att det inte går att få test, så ljuger dom.
Går alldeles utmärkt att skapa tester.
Nu gällde ju min fråga om någon hade testat båda och ville vara så vänlig att lämna ett omdöme.
Vad gäller vilket jag prioriterar så är det i huvudsak sportsändningar.
En motfråga dock, varför antog du att jag inte prioriterar samma saker som andra gör?
Citera
2023-03-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör det mesta.
Nvidia Shield med Tivimate
Apple TV 4K med iPlaytv
Formuler GTV
Formuler Z11 Pro Max
Plus några andra Android-boxar med Tivimate.

Enligt dig och din erfarenhet - vilken box anser du funkar bäst (läs minst strul med)?
Citera
2023-03-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Enligt dig och din erfarenhet - vilken box anser du funkar bäst (läs minst strul med)?

Hellre Android box än AppleTV. Jag äger AppleTV själv och det finns ingen app som är i närheten lika bra som TiviMate. Långsam, buggig och väldigt outdated är iPlayTV. Utvecklaren jobbar med ny app men är väldigt dålig på att svara på frågor, för mig är det viktigt att appen är väldigt stabil, med support som hjälper.
Citera
2023-03-02, 10:18
Medlem
Jo för det kommer ingå i den bostadsföreningen jag ska flytta till. Jag tänker rent tekniskt borde det väl gå. Dom har ju med iptv samt använder macadress via en portal eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in