Summer smurf i full 3d kommer 2011 =)).. Kommer bli nice, Movie favorit smurfen är han med röda hängslen stort vitt skägg vem de nu var igen. Minns inte.
Du menar gammelsmurfen? Typ ledarsmurfen?
Gargamel var nog lite av min hatfavorit.
Ooops, 8 månader gammal tråd.
Senast redigerad av T|N|X 2011-12-22 kl. 12:36.
Som de flesta nog gjorde hatade jag livet ur Glasögonsmurfen. Så jävla skönt det var när han åkte på stryk. Jag väntade bara på att han skulle komma ut som bög och inleda ett förhållande med Kokettsmurfen, fast jag egentligen visste att det inte kunde ske (då) i serier som inte var svenska.
Vafalls!?! Nej jag håller helt och hållet med dig. Glasögonsmurfen är det värsta bottenskrap den genuina smurfbyn någonsin har dragits med. Kokettsmurfen är tvärbög utan tvekan.
Jag gillar Smurfan/Smurfette för att hela hennes person är att hon är en hon och reaktionerna detta har potential att väcka hos lättkränkta.
Men vad som missas om man blir kränkt av det är att en ensam kvinna i en manlig miljö slipper skaffa sig en personlighet, hon har ett självklart värde bara i egenskap av hennes kön och det är förmodligen väldigt bekvämt. Det är en trygg manlig miljö, smurfarna blir ju kära och så i henne titt som tätt men smurfar gruppvåldtar inte, blandar inte rohypnol i hennes drink utan de simpar bara i omloppsbana. Så egentligen är det inte en kränkande beskrivning av kvinnor utan smurfan väcker avundsjuka.
Glasögonsmurfen var outhärdlig med sitt pedanteri och paragrafrytteri. T.o.m. gammelsmurfen ruttnade på honom.
Men värst är Smufina/Smurfelina/Smurfan (minns inte vad hon hette i albumen runt 1980). Gargamel skapde henne för att så split bland smurfarna.
Hon var så klart jobbig från första stund. Det var hennes syfte. Alla smurfarna hatade henne först.
Hon var inte vacker. Så gammelsmurf gjorde henne vecker. Samma jobbiga personlighet fanns kvar dock. Slla smurfarna började älska henne pga hennes utseende (trots att samma taskiga personlighet var intakt) och gjorde vad som helst för henne.
Hon ställde till med en hel del problem, vilket var Gargamels syfte. Som den vackra Smufelina lyckades hon med en hel del för att förstöra för smurfarna. Bland annat förmådde hon en smurf att öppna dammen som skölde över hela byn.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2023-03-18 kl. 15:22.