2010-12-15, 22:03
Medlem
Vissa smurfar fick man en bra och djupare bild av, medan andra bara skymtade förbi. Mina favoriter var Dumsmurfen (Klantsmurfen?) och Latsmurfen. Dumsmurfen ville passa in, men var aldrig önskad och Latsmurfen sket i vad som förväntades av en flitig och moralisk smurf. Två personer som i det verklig livet nog skulle vara mindre roliga att vara beroende av, men som gav extra liv åt serien.

Som de flesta nog gjorde hatade jag livet ur Glasögonsmurfen. Så jävla skönt det var när han åkte på stryk. Jag väntade bara på att han skulle komma ut som bög och inleda ett förhållande med Kokettsmurfen, fast jag egentligen visste att det inte kunde ske (då) i serier som inte var svenska.

Har det förresten tillkommit smurfar sedan 70/80-talets seriealbum?
Citera
2010-12-15, 22:07
Medlem
Nu i efterhand vill man ju spänna på Smurfelina.
Citera
2010-12-15, 22:08
Medlem
Elementarts avatar
Jag gillade aldrig heller glasögonsmurfen mest för att han alltid skulle ha rätt, och påminde om vissa klasskamrater som man hade på den tiden
Min favorit måste nog ha varit fixarsmurfen(?) I varje fall den smurf som alltid kom ut med massa uppfinningar
Citera
2010-12-15, 22:13
Medlem
dr_loves avatar
Sprattsmurfen - En äcklig blå liten sak som bara förstör för andra. Han låtsas vara trevlig och snäll för att bli vän med dom andra smurfarna men sen ger han dom en liten present och BOOM. Terroristsmurfen borde han kallas istället. Otrevlig är vad han är.
Citera
2010-12-15, 22:14
Medlem
Dain-Bramages avatar
Gnapp-smurfen!
http://seriewikin.serieframjandet.se/images/1/10/Svartsmurf.png

Han var så svart och så arg, minns jag.

Edit: Läste rubriken lite noggrannare nu. Det var alltså smurfen jag gillade mest.

Det var ju egentligen ingen egen smurf, utan lat-smurfen som blivit biten av den ilskna bzzbzz-flugan. Sen hoppade han jämfota runt, skrek gnapp och bet andra stackars smurfer i den lilla svansen. De sade då "glubb glubb" och förvandlades själva till gnapp-smurfer bara inom loppet av några ynka sekunder. Spännande va!?

Han heter nog svartsmurfen officiellt, men jag har alltid sagt gnapp-smurfen.
Senast redigerad av Dain-Bramage 2010-12-15 kl. 22:21.
Citera
2010-12-15, 22:18
Medlem
showtimes avatar
Muskelsmurfen!
Citera
2010-12-15, 22:34
Medlem
Dain-Bramages avatar
Snubblade precis in på denna när jag googlade:
The 10 Most Disturbing Smurfs

Intressant och faktiskt jäkligt kul. Jag skrattade gott
Citera
2010-12-15, 22:52
Medlem
Elementarts avatar
De tycks ha introducerat ett par nya smurfar nu också. Såg på wikipedia att det nu också finns en IT-smurf.
Citera
2010-12-22, 18:36
Medlem
Falcãos avatar
Störigast var utan tvekan Glasögonsmurfen. Häftigast? Tja, Gammelsmurf var ju rätt cool men grymmast i serien var Gargamel.
Citera
2011-03-31, 23:53
Medlem
Opilus5500s avatar
Summer smurf i full 3d kommer 2011 =)).. Kommer bli nice, Movie favorit smurfen är han med röda hängslen stort vitt skägg vem de nu var igen. Minns inte.
Citera
2011-04-01, 04:12
Medlem
bombaccis avatar
Jag gilade faktiskt glasögonsmurfen, han hade lite karaktär

Hade nog ingen hatsmurf, men tyckte arga smurfen kunde vara lite seg, har för mig att smurfen med spegeln eller med fiolen kunde kännas lite seg. Men det där var för typ 20 år sen eller nåt ju.

Minns dock att man hade ett svamphus åt dem. Ganska söta o roliga små leksaker att leka med.

Det fanns väl två tjejsmurfar och två smurfar med skägg?
Citera
2011-04-01, 07:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag hade en viss sympati för Buttersmurf, han som kommenterar det mesta med "Jag gillar inte...". En sund skepsis och han faller inte i farstun för olika påhitt, som t ex Supersmurfen. Varje samhälle behöver någon som säger emot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in