Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Okej, jag fattar att du inte begriper något om vad jag försöker säga.
Jag begriper gott och väl men håller inte med dig. Bara för att folk inte håller med dig innebär det inte att de inte förstår vad du vill säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Det finns inte en enda omtanke om vad han känner och lever igenom, om såna som du anser att det är "free for all" att försöka rycka en bit ur hans kött, trots att han inte nånstans är rättsligt prövad.
Du är en del av den pöbeln som kan sätta dig till doms över personer du överhuvudtaget inte känner och inte ens förstå att det kan gå så illa som det gjorde nu.
Och med Benny Fredriksson före honom.
Du får nog läsa vad jag skrev igen.
Hade media drivit på att han förtjänar att dö och borde ta sitt liv hade jag förstått din utgångspunkt. Det är givetvis inte okej att med uppsåt pressa någon till att ta sitt liv.
Nej, Löfving förtjänade inte att dö för sitt jäv, verkligen inte. Förtjänade han kritik? Definitivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Han är dömd, fast han inte gjort något fel, såvitt vi vet.
Att man knullar med folk på jobbet, har skett i alla tider och kommer så ske även i framtiden och den enda som gynnats av Mats Löfvings eskapader är Linda Staff och än så länge Rikspolischefen, men det lär inte bli långvarigt.
Han begick jäv, så så mycket för "såvitt vi vet". Han har inte bara knullat Linda Staaf, då hade ingen brytt sig, han har premierat Linda Staaf och gett henne speciella förmåner och löneökning samtidigt som han har haft en sexuell relation med henne. Det rimmar ganska dåligt. Han gör dessutom detta i egenskap av skatteavlönad tjänsteman.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Det här att ge varann bättre jobb, förmåner och högre löner inom statliga toppar är lika gammalt som sosseriet.
På vilket sätt rättfärdigar det någonting?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Vi ska skydda folk som är dömda i en folkdomstol tills saken prövats rättsligt.
Det var ingen som mördade Löfving. Han tog sitt liv. Om det fanns tydliga indikationer på att han skulle ta sitt liv och ingen agerade har det givetvis blivit fel och då ska lämplig instans utredas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Nu var det här ett personalärende och inte en köttbit för en lynchmpbb att sätta tänderna i.
Det var jäv och missbruk av skattepengar, trodde du skulle vara emot det så som du skriver om "sosseriet". När skatteavlönade personer begår jäv så är det definitivt en offentlig fråga och ska tålas att skrivas om. Vi har dessutom pressfrihet i Sverige. Vi ska inte skydda offentliga personer bara för att de kan bli ledsna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Det han utsattes för var inte rättmätig kritik utan ett drev.
Jag tvivlar på att du förstår hur såna kan fungera för en enskild person som inte anser sig ha gjort något fel.
Vad han anser eller inte spelar inte så stor roll i sammanhanget. Han begick jäv och det är dessutom inte en åsikt, det är ett faktum. Han är inte oskyldig, sluta låtsas som att han inte gjorde något fel och inte förtjänade att exponeras för det. Som jag sagt tidigare, han förtjänade givetvis inte sitt öde och man hade hoppats att han hade sökt sig till psykvården istället, eller att någon hade handlat för att skydda honom från sina självmordstankar. Men att han skulle vara oskyldig helt plötsligt för att han nu är död, det resonemanget håller jag inte med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Och du, det kallas likgiltighetsuppsåt.
Likgiltighetsuppsåt kan inte appliceras här, det var ingen som blev informerad eller varse om att Löfving skulle ta sitt liv och kunde därmed inte ha uppsåt att vara likgiltig inför detta faktum.