Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Mats Löfving.
Public service och mainstreammedia gick långt i försvaret av Linda Staaf trots att hon var den enda som gynnats hela vägen. Kanske till och med otillbörligt?
Oavsett det, var den som gynnat henne och kvinnornas strävan efter makt och löneskillnader den som till slut drevades så långt att han tog livet av sig.
Idag meddelar alla hur mycket "sorg och bestörtning" de känner för detta tragiska öde.
Precis som alla de "medarbetare på Stadsteatern Kulturhuset som skrev i minnesboken efter Benny Fredriksson efter hans självmord.
(Efter att ha hängt ut honom i metoo).
Era hycklande jävla kräk!
Ge dig. Soppan kring Mats Löfving har
inget med #Metoo att göra.
#Metoo är ett utrymme för folk att berätta om hur folk med makt missbrukar sin makt för att begå sexuella övergrepp mot folk med mindre makt och tystnadskulturen kring detta.
Vad gäller Mats, så har han
inte utnyttjat sin maktposition för att kunna begå sexuella övergrepp. Så lägg nu ner att blanda in #Metoo i detta. Det blir helt ovärdigt mot denna avlidna man.
Och detta med Mats har
inte med feminism att göra.
Vad saken handlar om är alltså ett rykte om att Mats och Linda har haft ett förhållande och att han därav var jävig vid beslut som fattades kring Lindas tjänstgöring, såsom tex. henne lön osv.
Både Mats och Linda har dock tagit avstånd till påståendena om att de har haft en relation. Men tydligen har ingen av dem blivit lyssnade på. Om de inte har haft en relation, så skulle inte Mats ens kunna ses som "Jävig". Så hela den soppan är märklig. Är det ens verkligen utrett att de har haft en relation?
Gårdagens presskonferens var tydligen hård mot Mats hur som helst, vad gäller detta med jäv. Detta alltså mot en redan
extremt pressad ensamstående man som är över 60 (riskfaktor för självmord) som håller på att förlora både sitt anseende och sin position och tjänst... Det är ett rent och skärt karaktärsmord och det går inte att se på annat sätt.
Och som sagt: jag vet inte om Mats och Linda hade en relation eller inte, men varför görs det sådan stor affär av det så att det ska upp en offentlig presskonferens kring eventuellt jäv?
Detta är en djupt tragisk situation hur som helst. Och jag lider med Mats när jag tänker på hur pressad han måste ha känt sig... Och jag lider med hans närmaste. Det behöver finnas någon slags värdighet i sådana här ärenden. Visst: utred, helt ok. Men glöm
aldrig att det finns en människa bakom drevet.
R.I.P Mats.