2023-03-01, 13:00
Medlem
Man kan ju (utan att säga nåt om hur de har det) tycka att vissa grejer inte är ens stil. Vi frågade några hipsterföräldrar från Stockholm om de ville följa med på familjekryssning med typ Cinderella. Skitkul för ungarna, och mysigt som förälder när alla har det bra. Blev dock nobbade eftersom det inte var deras stil (min tolkning: inte så coolt).
Citera
2023-03-01, 15:19
Medlem
Varför skulle man inte få säga öppet vad man tycker om Elsa och hennes ”content”? Hennes sk ”yrke” är ju att leva inför öppen ridå. Likaväl som man recenserar böcker och föreställningar på teater kan man väl recensera innehållet i hennes blogg?
Citera
2023-03-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Nej, barn behöver inte lekland. Jag var inte heller på all inlusive som barn (eller vuxen för den delen). Men Lynn umgås uteslutande med sina föräldrar och deras vänner, promenerar runt djurgården eller på Skansen. What about legoland?eller att få följa med till Köpenhamn eller Italien iaf någon gång ibland?
Sen är jag så jävla trött på att det är ”skammande” så fort man kommer med kritik mot en mamma/kvinna! Jag kritiserar, detta gäller bägge föräldrar i detta fall (även om jag tror det är Elsa som bestämmer vad de ska göra). Det är fullt rimligt att ha åsikter. Vuxna kvinnor är inte små sköra glasvaser och kritik samt diskussion kring föräldraskap osv är inte livsfarligt utan både normalt och i vissa fall rimligt.

👌👏
Citera
2023-03-01, 19:23
Medlem
Citat:
Nej, barn behöver inte lekland. Jag var inte heller på all inlusive som barn (eller vuxen för den delen). Men Lynn umgås uteslutande med sina föräldrar och deras vänner, promenerar runt djurgården eller på Skansen. What about legoland?eller att få följa med till Köpenhamn eller Italien iaf någon gång ibland?
Sen är jag så jävla trött på att det är ”skammande” så fort man kommer med kritik mot en mamma/kvinna! Jag kritiserar, detta gäller bägge föräldrar i detta fall (även om jag tror det är Elsa som bestämmer vad de ska göra). Det är fullt rimligt att ha åsikter. Vuxna kvinnor är inte små sköra glasvaser och kritik samt diskussion kring föräldraskap osv är inte livsfarligt utan både normalt och i vissa fall rimligt.

Håller helt med dig! Lynn får bo i en skrubb och endast ägna sig åt vuxenanpassade aktiviteter alternativt inte följa med. De har ju alla möjligheter att göra barnvänliga resor (stora som små) eller aktiviteter, men sånt visas ALDRIG i bloggen. De har ju möjlighet att dessutom vara barnfria ibland och åka på weekend själva nån gång ibland. Boendet är en annan sån grej, viktigare med att lägenheten är perfekt på alla plan än ca att barnet får ett eget rum. De har ju haft många år på sig att hitta större lägenhet men inget verkar duga= inte så viktigt att flytta för Elsa.
Citera
2023-03-01, 19:53
Medlem
Finns det några bilder på Lynns rum? Har försökt leta men det verkar lönlöst…
Citera
2023-03-01, 19:55
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaaa1234
Han har väl inget rum, snarare en skrubb om man utgår från den här tråden!
Citera
2023-03-01, 19:59
Medlem
Hur är det med Elsas man? Är han skum eller bara mesig? Tyckte mig läsa nånstans att han tar av sig vigselringen när han är dj eller har jag bara drömt det?
Citera
2023-03-01, 20:52
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaaa1234
Inte bilder, men en video.
https://youtu.be/5XKjQH7mO8w?t=764

Skrubb säger vi väl kanske lite tillspetsat, men det är med råge lägenhetens minsta rum
Citera
2023-03-01, 20:54
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borras
Man kan ju (utan att säga nåt om hur de har det) tycka att vissa grejer inte är ens stil. Vi frågade några hipsterföräldrar från Stockholm om de ville följa med på familjekryssning med typ Cinderella. Skitkul för ungarna, och mysigt som förälder när alla har det bra. Blev dock nobbade eftersom det inte var deras stil (min tolkning: inte så coolt).

Herregud vilka töntar till päron. Delar av Sthlm e patetiskt ängsligt
Citera
2023-03-02, 08:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Inte bilder, men en video.
https://youtu.be/5XKjQH7mO8w?t=764

Skrubb säger vi väl kanske lite tillspetsat, men det är med råge lägenhetens minsta rum

Haha får Harry Potter-vibes.
Citera
2023-03-02, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha får Harry Potter-vibes.
Det märkliga är att de inte bytt rum. Jag och min sambo hade en liknande skrubb som sov”rum” ett tag när vi bodde trångt, en sovalkov helt enkelt. Funkade skitbra för oss som ändå bara sov (nåja) där, medans barnen fick tillgång till sovrummen.
Men nej, klart Elsa ska ha det stora sovrummet medan sonen får bo i den fönsterlösa garderoben…
Citera
2023-03-02, 09:49
Medlem
Citat:
Jag håller faktiskt med här. Elsa verkar fokuserad på att göra allt som är trendigt och kreddigt, och ignorerar att vissa saker kanske man får göra för ungarnas skull.
Hade hon gjort saker som tex äventyrsbad och sånt så hade det synts iaf något gång i bloggen. Hon skriver aldrig om att hon är på bio med Lynn, enbart de egna biobesöken. Aldrig äventyrsbad, lekland osv som ungar ju gillar. Jag säger inte att alla måste göra samma, men vi med barn vet att detta är sånt i princip alla ungar (utom en av mina som är HSP och har NPF) uppskattar. Och kom inte dragande med att ”jamen allt de gör dokumenteras inte i bloggen”, för hade de gjort något av detta hade det funnits med, iaf någon gång.

Hon brukar väl skriva att de går till Eriksdalsbadet varje vecka för simskola? Du som har barn vet väl också att det är fotoförbud på badhus numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in