2023-02-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TormundGiantsbane
Hon är snygg tycker jag =)
Ja hon är skitsnygg och inte direkt proppmätt numera.
Citera
2023-02-28, 08:09
Medlem
Jaha. Så nu har hon kanske diabetes också. Hennes självdiagnoser vet ingen hejd…
Citera
2023-02-28, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Ja hon är skitsnygg och inte direkt proppmätt numera.
Hon är alltid proppmätt. På sig själv. En mer självupptagen människa får man leta efter.
Citera
2023-02-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jaha. Så nu har hon kanske diabetes också. Hennes självdiagnoser vet ingen hejd…

Haha. ”Kanske man ska testa sig”. Menar hon att hon har en odiagnostiserad typ 1 då eller? Enligt min erfarenhet brukar inte patienter som insjuknar i en kronisk, autoimmun sjukdom ravea om hur de mår bättre än på många år, känner sig friska, starka och glada.
Citera
2023-02-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xylokain
Haha. ”Kanske man ska testa sig”. Menar hon att hon har en odiagnostiserad typ 1 då eller? Enligt min erfarenhet brukar inte patienter som insjuknar i en kronisk, autoimmun sjukdom ravea om hur de mår bättre än på många år, känner sig friska, starka och glada.
Nej, alltså man häpnar! Plus: det enda hon hade behövt göra var att typ googla diabetes för att fatta att det inte är rimligt. Hur korkad är denna människa?
Citera
2023-02-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det blir väl inte lika bra content, men kanske kan det bli en sväng till Legoland så kan hon bocka av något danskt badhotell i samma veva. För egen del har vi tidigare rest en del med barnen, men efter pandemin svängt om, och ser inte riktigt nöjet i att resa utomlands med barnen, om det inte är en ren badsemester, och ingen kan påstå att det skulle vara Elsas grej att dra till allinclusivesemester till Zakynthos.

Barn tycker inte det är så kul i låga åldrar helt enkelt. Sen spelar det väl in att familjen är på Gotland 10 veckor om året, blir inte så mycket tid över till andra resor, och i så fall cityresor över helgen. Kan inte påstå att det oroar mig nämnvärt för att Elsas son skulle vara illa behandlad.

Visst visst, det beror ju helt på hur resan anpassas. Såklart inga barn får behållning av en renodlad ”vuxenresa” men många barn som inte är alltför unga gillar att se nya platser, äta god mat, bada, gå på museum och allt möjligt. De flesta endabarn i lynns ålder brukar få få följa med på de flesta resor. En annan sak med 3-4 ungar, då blir det ju en ”barnresa”. Har aldrig sagt att han far illa, bara lite tråkigt och sjävlupptaget av Elsa och Pontus att göra som de gör.
Citera
2023-02-28, 14:19
Medlem
Hur många toaselfies med plutmun kan man lägga ut egentligen? Tur de åkt till Åre så det blir liite variation. Men toaselfie därifrån också!
Citera
2023-02-28, 21:26
Medlem
Jaha, Sofia Wood har klädd sina matbordsstolar i tyg från Svenskt Tenn i färg(!). Hur länge innan Elsa hänger upp sina gamla ST-gardiner?
Citera
2023-03-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det blir väl inte lika bra content, men kanske kan det bli en sväng till Legoland så kan hon bocka av något danskt badhotell i samma veva. För egen del har vi tidigare rest en del med barnen, men efter pandemin svängt om, och ser inte riktigt nöjet i att resa utomlands med barnen, om det inte är en ren badsemester, och ingen kan påstå att det skulle vara Elsas grej att dra till allinclusivesemester till Zakynthos.

Barn tycker inte det är så kul i låga åldrar helt enkelt. Sen spelar det väl in att familjen är på Gotland 10 veckor om året, blir inte så mycket tid över till andra resor, och i så fall cityresor över helgen. Kan inte påstå att det oroar mig nämnvärt för att Elsas son skulle vara illa behandlad.

Dom åkte ju till Italien i varmaste månaden, Augusti, när grabben var bara ett spädbarn? "Bilade runt" Vilken idioti! Om Elsa kunde sätta sig själv åt sidan en vecka och klättra ner några pinnhål till oss andra dödliga kunde hon och familjen till låta sonen njuta av 1 vecka på Zakynthos med all inclusive. Han är i en perfekt ålder att uppskatta poolerna, det ljumma havet, att själv gå och fixa snacks och glass i mängder samt hitta kompisar att bli bästis med under en vecka! Låt grabben njuta och uppleva något annat än Löjliga Familjen. Ännu bättre: lämna E hemma framför spegeln och låt far och son ha en avkopplande vecka, det är dom värda!
Citera
2023-03-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Dom åkte ju till Italien i varmaste månaden, Augusti, när grabben var bara ett spädbarn? "Bilade runt" Vilken idioti! Om Elsa kunde sätta sig själv åt sidan en vecka och klättra ner några pinnhål till oss andra dödliga kunde hon och familjen till låta sonen njuta av 1 vecka på Zakynthos med all inclusive. Han är i en perfekt ålder att uppskatta poolerna, det ljumma havet, att själv gå och fixa snacks och glass i mängder samt hitta kompisar att bli bästis med under en vecka! Låt grabben njuta och uppleva något annat än Löjliga Familjen. Ännu bättre: lämna E hemma framför spegeln och låt far och son ha en avkopplande vecka, det är dom värda!

Jag håller faktiskt med här. Elsa verkar fokuserad på att göra allt som är trendigt och kreddigt, och ignorerar att vissa saker kanske man får göra för ungarnas skull.
Hade hon gjort saker som tex äventyrsbad och sånt så hade det synts iaf något gång i bloggen. Hon skriver aldrig om att hon är på bio med Lynn, enbart de egna biobesöken. Aldrig äventyrsbad, lekland osv som ungar ju gillar. Jag säger inte att alla måste göra samma, men vi med barn vet att detta är sånt i princip alla ungar (utom en av mina som är HSP och har NPF) uppskattar. Och kom inte dragande med att ”jamen allt de gör dokumenteras inte i bloggen”, för hade de gjort något av detta hade det funnits med, iaf någon gång.
Citera
2023-03-01, 09:58
Medlem
Kan ni inte ge er med att skamma Elsas föräldraskap. Jag är säker på att Lynn har en jättefin uppväxt. Jag var aldrig heller på lekland eller på all-inclusive-barnsemester när jag var liten men har ändå haft en jättefin uppväxt. Min mamma åkte också iväg på någon enstaka weekend-resa då och då med vän, och det var henne väl unnt, och jag fick ändå mina behov tillgodosedda och hade det bra.
Citera
2023-03-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Kan ni inte ge er med att skamma Elsas föräldraskap. Jag är säker på att Lynn har en jättefin uppväxt. Jag var aldrig heller på lekland eller på all-inclusive-barnsemester när jag var liten men har ändå haft en jättefin uppväxt. Min mamma åkte också iväg på någon enstaka weekend-resa då och då med vän, och det var henne väl unnt, och jag fick ändå mina behov tillgodosedda och hade det bra.
Nej, barn behöver inte lekland. Jag var inte heller på all inlusive som barn (eller vuxen för den delen). Men Lynn umgås uteslutande med sina föräldrar och deras vänner, promenerar runt djurgården eller på Skansen. What about legoland?eller att få följa med till Köpenhamn eller Italien iaf någon gång ibland?
Sen är jag så jävla trött på att det är ”skammande” så fort man kommer med kritik mot en mamma/kvinna! Jag kritiserar, detta gäller bägge föräldrar i detta fall (även om jag tror det är Elsa som bestämmer vad de ska göra). Det är fullt rimligt att ha åsikter. Vuxna kvinnor är inte små sköra glasvaser och kritik samt diskussion kring föräldraskap osv är inte livsfarligt utan både normalt och i vissa fall rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in