Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Ingen skuld kan falla på offret. Men om jag tar min tonårsdotter och slänger ut henne i underkläder i en förort i Indien tror jag att jag har lite skuld ändå, även om jag kanske skulle klara mig i en rättegång. Man måste vara en riktig ukrainarunkare för att inte förstå det.
Jag måste säga att det här är en ganska obegriplig analogi. Du insinuerar att vanliga Indier i deras förorter skulle bete sig illa mot en kvinna i underkläder som dumpas där. Vanliga indier är väl som vanliga svenskar, eller har du en bild av att vanliga indier skulle vara någon sorts rovdjur?
Sen är det oklart vem du menar har dumpat Ukraina utan kläder nånstans? Ukraina har hela tiden befunnit sig där de är och har inte gjort något särskilt under de senaste åren, förutom att vilja öka sitt välstånd genom ökad handel med bla. Europa. De som förändrat sig är deras fruktansvärda granne i öst, som invaderat i stort sett alla sina grannländer, bortsett från Natoanslutna länder.
Slutligen: Din analogi borde alltså vara att det är som att dumpa en vild empatilös, ljugande och arg Tyrannosaurus Rex bredvid en bosättning med fredliga människor.