Citat:
Ursprungligen postat av
PointVerasity
Dahlmans senaste drag
Söndag eftermiddag
Published by Yvonne Ahxner
260222
Jag vill be om ursäkt för den naivitet jag har visat under cirka 12 månader. Jag och flera med mig trodde väl och gott om alla som ville förkunna evangelium för världen. Efter 40 års erfarenhet (började när jag var 16 år) trodde jag att jag hade något av en urskillningens gåva.
Men man måste alltid vässa sitt svärd
I den här tiden har jag alltid haft för ögonen att någon, gärna flera kan segla skeppet framåt. Jag har regelbundet hänvisat till min begränsade tid.
Men tyvärr går detta inte längre.
Av den anledningen tar jag nu rodret och för den vidare med en mindre besättning. Jag har befunnit mig i Sthlm under två veckor och nätverkat och resultaten av dessa möten kommer att visa sig tydligare allt eftersom tiden går.
Vi önskar att både digitalt och fysiskt kunna dagligen ge er av Guds Ord dagligen. Och vi kan!
/Tommy Dahlman
Detta visar hur egenkär Tommy är. Inte ett tack till alla som ställt upp gratis. Det är förmodligen omöjligt att samarbeta med en så egoistisk person som kör diktaturfasoner. Varför ska Tommy såga alla?
Han minskar ju drastiskt sin vänskapskrets för varje dag.
Det är tydligen fel på alla och han själv är felfri. Inte nog med det, han ska dessutom provocera och reta upp folk. Han vet nog innerst inne att allt han skriver är lögn och att saker och ting egentligen är tvärtom. Det han säger att andra gör mot honom är precis det han själv först gjort mot andra.
Hans sida UV och hans Morgonguld 2.0 blir ju bara mer och mer ointressant.
Han använder sina plattformar till att försöka knäppa oss kritiska på näsan och platta till oss. Han använder dem som maktmedel. Sedan när någon reagerar så blockar han bara så det ska verka bra på ytan när det egentligen inte är bra med någonting runt Tommy nuförtiden.
Just detta att det han skriver är så obegripligt och konstigt, det tror jag beror på att han undviker att stjäla andras skickligt skrivna texter och finurligheter. Nu när han ska författa själv så visar han att han egentligen inte kan skriva. Han har lurat folk egentligen.
Jag kan säga redan nu att detta bli ingen framgång. Ja du Tommy, du kanske blir nöjd för stunden men i längden är det dig själv du skadar tyvärr. Hoppas så många som möjligt har flytt så du inte skadar andra mera.
Det lockar inte breda massan längre, inga dagliga andliga vitaminer längre. De som stöttar dig blir färre och färre. Som man bäddar får man ligga tyvärr.