2023-02-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
OK, inte relevant men jag vågar nog säga att Fossmo hade högre profil än gemene frikyrkopastor. Han startade missionsorganisation och bibelskola, samt var pastor i en uppmärksammad församling. Han var radikal, och verkar ha varit någon man kom ihåg i de fall man haft med honom att göra.

Men låt oss nämna Robert Ekh istället, om du vill ha en kändare svensk pastor som haft svårt att hålla snoppen i styr.

Grejen med Tommy är ju att det är en såpa som fortgår, senast nu med plagiaten av bl.a. Björn Ranelids texter. Om det hade stannat vid tidiga felsteg så hade den här tråden dött för länge sen.
Robert Ekh vet jag inte alls vad han gör nuförtiden. Gissar att han lever ett lugnt liv borta från offentligheten.
Nej, jag är inte speciellt intresserad av pastorer som har svårt att hålla snoppen i styr. Det får vara lite mer än bara det. Den dagen Tommy slutar att göra bort sig i offentligheten - då kommer den här tråden att dö.
Hoppas du förstår lite vad jag menar. Annars får vi helt enkelt acceptera att vi tycker olika.
Och diskussioner huruvida tråden är intressant eller inte - tror jag är OT.
Citera
2023-02-26, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Hursomhelst, kul att du startade tråden, och se nu vad du ställt till med!

Tack för feedback! Dessutom, älskar ditt nick som är en uppenbar lamp shade på Sören Kierkegaard.
Citera
2023-02-26, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
löktårta förtjänar en varm applåd för att ha startat den här tråden! Den har gett så mycket underhållning genom åren. Men allra varmast applåd förtjänar trådens huvudperson Tommy Dahlman som aldrig upphör att förvåna och aldrig upphör att underhålla genom sina många upptåg.

Visst är det tragisk! Men man måste ju också få skratta åt eländet.

Tommy har verkligen blivit frikyrkans Johnny Bode.

Jag tackar ödmjukast!
Citera
2023-02-26, 16:21
Medlem
Dahlmans senaste drag
Söndag eftermiddag

Published by Yvonne Ahxner
260222

Jag vill be om ursäkt för den naivitet jag har visat under cirka 12 månader. Jag och flera med mig trodde väl och gott om alla som ville förkunna evangelium för världen. Efter 40 års erfarenhet (började när jag var 16 år) trodde jag att jag hade något av en urskillningens gåva.
Men man måste alltid vässa sitt svärd

I den här tiden har jag alltid haft för ögonen att någon, gärna flera kan segla skeppet framåt. Jag har regelbundet hänvisat till min begränsade tid.
Men tyvärr går detta inte längre.

Av den anledningen tar jag nu rodret och för den vidare med en mindre besättning. Jag har befunnit mig i Sthlm under två veckor och nätverkat och resultaten av dessa möten kommer att visa sig tydligare allt eftersom tiden går.

Vi önskar att både digitalt och fysiskt kunna dagligen ge er av Guds Ord dagligen. Och vi kan!
/Tommy Dahlman
Citera
2023-02-26, 16:46
Medlem
TD förklarar både på Uppdrag världens sida och Morgongulds sida varför han raderat kritiska kommentarer och blockerat alla som öppet talar om för honom och de två-tre blinda och döva följare han har kvar att han är en lögnare och fuskare som baktalar tidigare medarbetare vars enda svaghet var att de valde att ge TD ett förtroende han aldrig förtjänat:

"Marcus Oscarsson är ett föredöme. Han har fler än 500 000 följare och ändå är hans kommentarsfält fria och rena från påhopp, fejkade konton som bara är illvilliga. Hur går det till? Marcus har varit konsekvent med att blockera allt som inte är sakligt och sådant som inte har goda motiv.

Så bygger man kvalitet i digitala samtal ."

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0VH1LXF2iJ9YiWB6Ya4dSFG4 gEqzNwU6KULBG8RsUocSqRPR1hrdRJsoRbByMUgrfl&id=1000 90520920204

En kommentar är redan borta. Den skrevs av en riktig person med ett äkta konto. TD har till och med ringt till honom och vet att kontot är äkta. Så här skrev den alldeles riktiga personen:

"Kanske beror det på att inte Oskarsson stjäl andras material hela tiden, hotar de som tycker annorlunda med våld och ljuger konstant. Bara en tanke..."
Citera
2023-02-26, 19:48
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PointVerasity
Dahlmans senaste drag
Söndag eftermiddag

260222

Jag vill be om ursäkt för den naivitet jag har visat under cirka 12 månader. Jag och flera med mig trodde väl och gott om alla som ville förkunna evangelium för världen. Efter 40 års erfarenhet (började när jag var 16 år) trodde jag att jag hade något av en urskillningens gåva.

I den här tiden har jag alltid haft för ögonen att någon, gärna flera kan segla skeppet framåt. Jag har regelbundet hänvisat till min begränsade tid.

Av den anledningen tar jag nu rodret och för den vidare med en mindre besättning. Jag har befunnit mig i Sthlm under två veckor och nätverkat och resultaten av dessa möten kommer att visa sig tydligare allt eftersom tiden går.

Vi önskar att både digitalt och fysiskt kunna dagligen ge er av Guds Ord dagligen. Och vi kan!
/Tommy Dahlman

Nu är det guldläge att (än en gång) anmäla Yvonne Ahxners konto som sexualförbrytare. In och anmäl, kamrater!

Tommy Dahlman, som är dömd för köp av sexuell tjänst från en ung rumänsk flicka, får inte ha facebook och använder därför Yvonne Ahxners konto - med hennes tillåtelse.

Det blir tredje gången hon blir av med kontot då tror jag?
Citera
2023-02-27, 08:32
Medlem
Citat:
Dahlmans senaste drag
Söndag eftermiddag

260222

/Tommy Dahlman

Detta visar hur egenkär Tommy är. Inte ett tack till alla som ställt upp gratis. Det är förmodligen omöjligt att samarbeta med en så egoistisk person som kör diktaturfasoner. Varför ska Tommy såga alla?
Han minskar ju drastiskt sin vänskapskrets för varje dag.
Det är tydligen fel på alla och han själv är felfri. Inte nog med det, han ska dessutom provocera och reta upp folk. Han vet nog innerst inne att allt han skriver är lögn och att saker och ting egentligen är tvärtom. Det han säger att andra gör mot honom är precis det han själv först gjort mot andra.

Hans sida UV och hans Morgonguld 2.0 blir ju bara mer och mer ointressant.
Han använder sina plattformar till att försöka knäppa oss kritiska på näsan och platta till oss. Han använder dem som maktmedel. Sedan när någon reagerar så blockar han bara så det ska verka bra på ytan när det egentligen inte är bra med någonting runt Tommy nuförtiden.

Just detta att det han skriver är så obegripligt och konstigt, det tror jag beror på att han undviker att stjäla andras skickligt skrivna texter och finurligheter. Nu när han ska författa själv så visar han att han egentligen inte kan skriva. Han har lurat folk egentligen.

Jag kan säga redan nu att detta bli ingen framgång. Ja du Tommy, du kanske blir nöjd för stunden men i längden är det dig själv du skadar tyvärr. Hoppas så många som möjligt har flytt så du inte skadar andra mera.

Det lockar inte breda massan längre, inga dagliga andliga vitaminer längre. De som stöttar dig blir färre och färre. Som man bäddar får man ligga tyvärr.
Citera
2023-02-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesustant
Detta visar hur egenkär Tommy är. Inte ett tack till alla som ställt upp gratis. Det är förmodligen omöjligt att samarbeta med en så egoistisk person som kör diktaturfasoner. Varför ska Tommy såga alla?
Han minskar ju drastiskt sin vänskapskrets för varje dag.
Det är tydligen fel på alla och han själv är felfri. Inte nog med det, han ska dessutom provocera och reta upp folk. Han vet nog innerst inne att allt han skriver är lögn och att saker och ting egentligen är tvärtom. Det han säger att andra gör mot honom är precis det han själv först gjort mot andra.

Hans sida UV och hans Morgonguld 2.0 blir ju bara mer och mer ointressant.
Han använder sina plattformar till att försöka knäppa oss kritiska på näsan och platta till oss. Han använder dem som maktmedel. Sedan när någon reagerar så blockar han bara så det ska verka bra på ytan när det egentligen inte är bra med någonting runt Tommy nuförtiden.

Just detta att det han skriver är så obegripligt och konstigt, det tror jag beror på att han undviker att stjäla andras skickligt skrivna texter och finurligheter. Nu när han ska författa själv så visar han att han egentligen inte kan skriva. Han har lurat folk egentligen.

Jag kan säga redan nu att detta bli ingen framgång. Ja du Tommy, du kanske blir nöjd för stunden men i längden är det dig själv du skadar tyvärr. Hoppas så många som möjligt har flytt så du inte skadar andra mera.

Det lockar inte breda massan längre, inga dagliga andliga vitaminer längre. De som stöttar dig blir färre och färre. Som man bäddar får man ligga tyvärr.
Inte helt övertygad om det faktiskt, för innan hans bild av verkligheten lagras så har den förvrängts till att passa hans bild av sig själv - så han tror faktiskt att det är som han säger/skriver. Tyvärr.
Citera
2023-02-28, 21:53
Medlem
Malin Andersson gav upp härom dagen. Ulrika fick sparken denna eftermiddag. Endast en icke-dynamisk duo återstår.
Citera
2023-03-01, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
OK, inte relevant men jag vågar nog säga att Fossmo hade högre profil än gemene frikyrkopastor. Han startade missionsorganisation och bibelskola, samt var pastor i en uppmärksammad församling. Han var radikal, och verkar ha varit någon man kom ihåg i de fall man haft med honom att göra.

Men låt oss nämna Robert Ekh istället, om du vill ha en kändare svensk pastor som haft svårt att hålla snoppen i styr.
Nej, i trosrörelsen har dom flesta pastorer liknande profiler som Helge hade. På gott och ont.

Robert Ekh tycker jag kan få ha lite lugn och ro. Han verkar leva ett bra liv med sin nya kvinna
Citera
2023-03-01, 04:41
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SignoraPagliaccio
Nej, i trosrörelsen har dom flesta pastorer liknande profiler som Helge hade. På gott och ont.

Robert Ekh tycker jag kan få ha lite lugn och ro. Han verkar leva ett bra liv med sin nya kvinna
OK, men Fossmo var ju till syvende og sisdt pingst, inte trosrörelse. Möjligt att han hade de kopplingarna, men ingen jag känner som träffat honom har gjort det i trosrörelsesammanhang.

Robert Ekh nämndes på grund av att han skrivit en massa böcker om familjemoral, var välkänd huvudpastor i Livets Ord, men trots det knullade runt. Jag hade inte brytt mig nämnvärt om det gällt en okänd missonspastor i typ Herrljunga.
Citera
2023-03-01, 05:32
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Malin Andersson gav upp härom dagen. Ulrika fick sparken denna eftermiddag. Endast en icke-dynamisk duo återstår.

Duon som är kvar är nu Tommy Dahlman och Yvonne Ahxner, om jag förstår saken rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in