2023-11-29, 23:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Dagens Dahlman hittar vi på Lars Widerbergs sida, som skriver följande utläggning:

”The Cross –
The fundamental measure of spirituality,
the measure of spiritual maturity.

Every kind of enmity,
spiritual as well as carnal,
including spiritists and new age folks,
even carnal Christians,
avoid and hate the Cross of Christ,
avoid and hate the Cross
displayed in the life of a Christian.

Where there is no Cross,
there is no life,
no spiritual authenticity.

Lars Widerberg
Intercessors Network

-- -- --

!ntercessors.Network@outlook.com
-- -- --”

Då kommer Tommy där och måste ge honom en känga, för Tommy kan inte smälta att Widerberg avslöjade Tommy som en fyllehund som inte kan ta till sig konstruktiv kritik för snart ett år sedan:

”Eller sådana som offentligt skriver lögner om enskilda personer. Ingen källkritik. Inget omdöme. Ingen insikt. Dessa kufar som gömmer sig bakom tangentborden i sina små rum men aldrig vågar prata med människorna de offentligt förtalar.

Dessa har ännu inte förstått Kristi kors och frågan är om de någonsin kommer att komma ur spädbarnsstadiet.

Vishet kommer med åldern heter det. Men vi har har sett många exempel på hur åldern kan komma helt ensam.”

Widerberg är inte vis, alltså. Enligt Tommy. Då dyker ”Uppdrag Världen” upp med en pungspark till Tommy:

”Ja, och vi har till och med sett exempel på män som närmar sig 60 och fortfarande bor hemma hos mamma.”

———————-

Tommy, lille Tommy… Lars Widerberg gjorde vad han kunde för att få ordning på dig. Det gick tyvärr inte. Det beror inte på att Lars Widerberg saknar vishet utan på att du är ej behandlingsbar.

Men Tommy har alltid svar på tal!

”Uppdrag Världen ännu en lögn.

Ingenting av det ni säger stämmer. Varför tar ni inte reda på fakta innan ni kastar er ut i offentligheten. Å andra sidan är det därför du inte vågar visa ditt ansikte utan hellre skapar ideliga falska profiler istället. På det sättet kan ni fortsätta att ljuga hur mycket som helst. Ni törs inte ju ta ansvar för ert grova förtal.

Jag har haft min postadress i mitt föräldrahem sedan 2016. Det är inte olagligt. Min mor är snart 84 år och bor själv ett i hus med över 200 kvadrat. Hon har en stor trädgård med allt jobb det innebär. Jag är ensamt barn efter som alla mina syskon (tre) och syskonbarnen (2) har omkommit i olika trafikolyckor. Jag har således föräldrar som har förlorat tre barn och två barnbarn i trafikolyckor.

Skulle jag skämmas för att jag har min postadress hos min mor och även ser till att jag kan hjälpa till med alla slags praktiska göromål när det behövs?

Förr tog barnen hand om sina föräldrar på ålderns höst. Men idag hånar så kallade kristna människor dem som ser till att vara inom räckhåll för dem som gav oss livet och som behöver oss allra mest.

Hur du orkar se dig själv i spegeln efter dessa ständiga låga och helt empatilösa trasserier är ett mysterium.”

Spontan tanke: En man som upprepade gånger kört rattfull, blivit av med körkortet och sen kört utan körkort ska nog inte utmåla sig som hjälten som nu bor hemma hos kära mor i stugan. Tommy själv skulle ha kunnat orsaka ett otal olyckor av det slag hans syskon omkom i, under sina många fyllekörningar år efter år.
Hade han inte krökat bort sina pengar hade han satt morsan på hemmet och aldrig flyttat in.
Citera
2023-11-30, 09:55
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hade han inte krökat bort sina pengar hade han satt morsan på hemmet och aldrig flyttat in.

Så är det. Nu är han säkert fullfjädrad alagare.

Supit bort barnen, äran och potensen.
Citera
2023-11-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Så är det. Nu är han säkert fullfjädrad alagare.

Supit bort barnen, äran och potensen.
...samt det eventuellt lilla vett som kan ha funnits...
Citera
2023-12-11, 10:06
Medlem
Får man vara hur korkad som helst och ändå skriva på sociala medier? Svaret på den frågan är tyvärr ja, kommentarerna till den ödmjukes senaste inlägg visar på det om inte annat.
Texten följer här som utdrag, i händelse av att han skulle få för sig att dölja det för att mildra kritiken:
Citat:
Oss rövare emellan
Rövaren fick aldrig ett husförhör. Inte ens ett dop erbjöds han och när rövaren väl var framme och skulle träda in i Guds himmel kan vi ponera att han fick frågan:
-Varför är du här?
-Jag vet inte.
I människans församling hade nästa fråga kanske blivit.
-Men du måste väl veta varför du är här? I ett något mera gällt tonläge kommer då ännu en fråga.
-Hur ställer du dig till rättfärdiggörelsen genom tron på Jesus Kristus?
-Jag vet inte.
Ännu mer förbryllad frågar människans församling
-Kan du redogöra för vad dopet till Kristus innebär?
-Nej….
-Men varför är du här?
-Jag är här för att mannen på det mittersta korset sa att jag var välkommen.
Frågan vi alla behöver ställa oss oftare än vad vi gör är själva svaret på frågan: Vad gör du här? I den stunden vi inte inser svaret faller vi ner i den egna andliga självgodhetens helvete. I den stunden vi inte förstår mannen på det mittersta korsets svar på rövarens personliga vädjan är vi förlorade.
Den som kommer till himlen verkar hamna i dåligt sällskap :-))
Om han publicerar en text på begriplig svenska, då är den garanterat snodd av någon som åtminstone har lite känsla för språket. Skriver han något själv så är det visserligen inte lika illa som när profitören gör det, men inte långt ifrån.
Ett av originalen finns här, om det i sin tur är ett original eller inte har jag ingen aning om. Däremot kan vi vara övertygade om att någon översatt det till svenska tidigare, och att det är därifrån det kommer.
Citera
2023-12-11, 11:10
Medlem
En liten intressant sak funnen
i Facebook-flödet denna morgon:

Narcissisten har egentligen ingen förmåga till självinsikt.
Han kan inte se något fel med det han gör.
Han förstår inte omgivningens reaktion på hans handlande,

Han ser endast felaktigheter i omgivningens reaktioner.
Han uppfattar vart argument mot sig som orsakat av omgivningens inställning och hållning
- av den enkla anledningen att det inte existerade någon felaktighet eller ofullständighet i hans handlande, tills du dök upp för att kristicera.

Han tror till 100% att du utgör hans problem och hinder, och att han är det enda offret.
Citera
2023-12-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PointVerasity
En liten intressant sak funnen
i Facebook-flödet denna morgon:

Narcissisten har egentligen ingen förmåga till självinsikt.
Han kan inte se något fel med det han gör.
Han förstår inte omgivningens reaktion på hans handlande,

Han ser endast felaktigheter i omgivningens reaktioner.
Han uppfattar vart argument mot sig som orsakat av omgivningens inställning och hållning
- av den enkla anledningen att det inte existerade någon felaktighet eller ofullständighet i hans handlande, tills du dök upp för att kristicera.

Han tror till 100% att du utgör hans problem och hinder, och att han är det enda offret.
Kan bara instämma, har stött på ett antal genom åren och det är exakt så de fungerar!
Citera
2024-01-07, 04:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Nu har TD 638 följare på Facebook.

Han ser riktigt sliten ut.

Hans stackars mamma får posera tillsammans med honom. Hon ser yngre ut än sonen.

Det är många som kommenterar positivt och bekräftar honom. Som inte skäms för att visa offentligt att de stödjer en dömd sexualbrottsling. Jag trodde inte att sexualbrottslingar fick ha konto på Facebook men det kanske är preskriberat?

https://www.facebook.com/tommy.dahlman.2023
Citera
2024-01-07, 20:14
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nu har TD 638 följare på Facebook.

Han ser riktigt sliten ut.

Hans stackars mamma får posera tillsammans med honom. Hon ser yngre ut än sonen.

Det är många som kommenterar positivt och bekräftar honom. Som inte skäms för att visa offentligt att de stödjer en dömd sexualbrottsling. Jag trodde inte att sexualbrottslingar fick ha konto på Facebook men det kanske är preskriberat?

https://www.facebook.com/tommy.dahlman.2023

Fyllot ser ut som en tant numera... Tror både potensen och hjärnan sviker honom...

Vad fan försörjer han sig på?
Citera
2024-01-10, 08:58
Medlem
mesefils avatar
Tommy försörjer sig väl som student? Några slantar från CSN lyckas han nog tigga till sig. Med hans munläder har han säkert lyckats få lån också, trots sin höga ålder.

Kommer svensk arbetsmarknad någonsin ha glädje av hans teologiska studier? Nej, men det vet ju inte handläggaren på CSN. När vi gör bokslut för den här mannen kommer han ha kostat samhället väldigt mycket mer än han bidragit med. Grattis Sverige!
Citera
2024-01-10, 11:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Tommy försörjer sig väl som student? Några slantar från CSN lyckas han nog tigga till sig. Med hans munläder har han säkert lyckats få lån också, trots sin höga ålder.

Kommer svensk arbetsmarknad någonsin ha glädje av hans teologiska studier? Nej, men det vet ju inte handläggaren på CSN. När vi gör bokslut för den här mannen kommer han ha kostat samhället väldigt mycket mer än han bidragit med. Grattis Sverige!

Det är lustigt hur identiska Runar och Tommys liv är. Bägge är någon slags sekundärbedragare. De vill gärna ha pengarna men inte smutsa ner sig för mycket. Men då får man heller inga pengar.

De är lika mediakåta bägge två. Gör allt för en rubrik. Tar sig själva på alldeles för stort allvar.

De är bägge urusla skribenter, men kallar sig primärt för författare.

Bägge retucherar sina bilder för att se yngre ut.

Båda skriver floskler på sina plattformar för att "lära oss" andra hur vi ske leva våra liv.

Båda har havererade äktenskap bakom sig.

Bägge har miljonskulder eftersom de förväntar sig att ekonomin ska anpassa sig efter dem och inte tvärtom.

Båda älskar Putin och Israel, men får inte riktigt ihop logiken ens för sig själva. Men de måste veta bäst och alla andra måste ha fel.

Båda är bostadslösa. Tommy bor hos morsan och Runar hos sina föräldrar i Oslo.

Bägge är arbetslösa, men låtsas att de har fina jobb hellre än att erkänna det.

Bägge har jobbat med M Lekardal.

Listan är rätt lång.
Citera
2024-01-10, 11:24
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Jag var tvungen att kolla upp det, men uppenbarligen går det att få CSN upp till 60 numera och det är väl det han utnyttjar. Har han ens studerat speciellt mycket tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Fyllot ser ut som en tant numera... Tror både potensen och hjärnan sviker honom...

Alkohol ger män lägre testosteron och högre östrogen. Lägg till ålder ovanpå det och du har säkert rätt i att potensen minskar.
Senast redigerad av moralhora 2024-01-10 kl. 11:26.
Citera
2024-01-10, 11:51
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag var tvungen att kolla upp det, men uppenbarligen går det att få CSN upp till 60 numera och det är väl det han utnyttjar. Har han ens studerat speciellt mycket tidigare?

Alkohol ger män lägre testosteron och högre östrogen. Lägg till ålder ovanpå det och du har säkert rätt i att potensen minskar.
Ja det är ändrat sedan januari 2022, men tiden med studielån begränsas år för år från och med 51. Så om jag räknat rätt borde han ha rätt till två år (80 veckor) med fullt studielån, och studiemedel till och med 2025. Detta förutsatt att han inte har studerat tidigare, vilket såvitt vi vet inte är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in