2023-02-24, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Med tanke på hur många gånger Tommy Dahlman kallat sig Ann Christine, Åsa, Yvonne osv. skulle jag snarare säga transsexuell.

Vilka tändningsmönster Tommy har i övrigt är svårt att säga. Han skriver ofta om att andra mäns penisar är små, och har ibland detaljerad kunskap om exakt storlek. Om det beror på att han själv handhavit andra mäns penisar i erigerat tillstånd låter jag vara osagt.

Vi vet att han har genomfört samlag med åtminstone sin dåvarande fru och senare med ett traffickingoffer från Rumänien.

Långvarigt akoholmissbruk har en tendens att feminisera män. Chipstuttar, tjocca höfter, låga T-nivåer etc. Vinälskaren Jan Guillou är ett praktexmpel. Kanske är TD bi?
Senast redigerad av löktårta 2023-02-24 kl. 10:57.
Citera
2023-02-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag startade den här cancersvulsten till tråd 2015 och jag har fortfarande inte fått svar på om karln är gay. Han ser ju sjukt gay ut! Men det kanske är alkoholen.
Smygbög är nog en passande beteckning, man kan ju inte vara lagd åt det hållet enligt hans världsbild så ju mer han känner dragning åt det hållet ju mer desperat att visa på motsatsen blir han.
Citat:
Med tanke på hur många gånger Tommy Dahlman kallat sig Ann Christine, Åsa, Yvonne osv. skulle jag snarare säga transsexuell.

Vilka tändningsmönster Tommy har i övrigt är svårt att säga. Han skriver ofta om att andra mäns penisar är små, och har ibland detaljerad kunskap om exakt storlek. Om det beror på att han själv handhavit andra mäns penisar i erigerat tillstånd låter jag vara osagt.

Vi vet att han har genomfört samlag med åtminstone sin dåvarande fru och senare med ett traffickingoffer från Rumänien.
Han kan ju vara bisexuell, vilket är vanligare än många tror.
Citera
2023-02-24, 10:41
Medlem
Citat:
Långvarigt akoholmissbruk har en tendes att feminisera män. Chipstuttar, tjocca höfter, låga T-nivåer etc. Kanske är TD bi?
Du hann före...
Citera
2023-02-24, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Du hann före...

Kan fortfarande inte begripa hur denna nolla har en sån här gigantisk tråd på Flashback.
Citera
2023-02-24, 11:29
Medlem
Citat:
Kan fortfarande inte begripa hur denna nolla har en sån här gigantisk tråd på Flashback.
Det gör nog inte han heller, men de flesta som skriver har någon form av koppling till frikyrkomiljöer och trots att han är en nolla har han blivit något av en symbol för att statuera exempel. Det finns en parallell tråd om en annan nolla, vars agerande gjorde att han kunnat fortsätta de senaste tre åren. Nu börjar vi se slutet, men än är det inte över. Tyvärr.

Sedan att din tråd förlängdes beror på att den sammanfogades med den tråd som startades i samband med avslöjandet om sexköpet i Örebro i maj 2020, det var från början två olika trådar.
Citera
2023-02-24, 16:23
Medlem
Citat:

Någonting fick dig ändå att starta tråden?

Som föregående talare skrev så har gissningsvis många författare i tråden någon slags koppling till frikyrkan - och bär på olika slags bagage, erfarenheter och känslor.
Tommy var ju en känd profil inom frikyrkan. Och dessutom åt det moraliskt dömande och värdekonservativa hållet. Därför blir det extra intressant när en sån pastor faller så djupt. Och inte bara det. För om det hade slutat där så vore denna tråd kort. Men det fortsatte i en såpa som är mer underhållande och galen än ... ja, jag vet inte vad. T.ex. nu när Björn Ranelid säger att Tommy helt klart plagierat hans skrifter. Sånt är ju kul! (Om man får säga så).
Jag har själv faktiskt aldrig träffat Tommy eller hört honom predika i hans glansdagar, men gissar att det är en del i tråden som har mer erfarenhet.

Mitt i all underhållning så är det givetvis en sorglig tragik. Många som farit illa, och också Tommy själv såklart. En del skrivare i tråden tror jag bär på ett personligt agg (och nästan hat). Men det gör inte jag. För mig är det mest en underhållande såpa.
Och även intressant ur ett psykologiskt perspektiv (som råkar vara det jag jobbar med).

Hursomhelst, kul att du startade tråden, och se nu vad du ställt till med!
Citera
2023-02-24, 17:01
Medlem
mesefils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard

Som föregående talare skrev så har gissningsvis många författare i tråden någon slags koppling till frikyrkan - och bär på olika slags bagage, erfarenheter och känslor.
Tommy var ju en känd profil inom frikyrkan. Och dessutom åt det moraliskt dömande och värdekonservativa hållet. Därför blir det extra intressant när en sån pastor faller så djupt. Och inte bara det. För om det hade slutat där så vore denna tråd kort. Men det fortsatte i en såpa som är mer underhållande och galen än ... ja, jag vet inte vad. T.ex. nu när Björn Ranelid säger att Tommy helt klart plagierat hans skrifter. Sånt är ju kul! (Om man får säga så).
Jag har själv faktiskt aldrig träffat Tommy eller hört honom predika i hans glansdagar, men gissar att det är en del i tråden som har mer erfarenhet.

Mitt i all underhållning så är det givetvis en sorglig tragik. Många som farit illa, och också Tommy själv såklart. En del skrivare i tråden tror jag bär på ett personligt agg (och nästan hat). Men det gör inte jag. För mig är det mest en underhållande såpa.
Och även intressant ur ett psykologiskt perspektiv (som råkar vara det jag jobbar med).

löktårta förtjänar en varm applåd för att ha startat den här tråden! Den har gett så mycket underhållning genom åren. Men allra varmast applåd förtjänar trådens huvudperson Tommy Dahlman som aldrig upphör att förvåna och aldrig upphör att underhålla genom sina många upptåg.

Visst är det tragisk! Men man måste ju också få skratta åt eländet.

Tommy har verkligen blivit frikyrkans Johnny Bode.
Citera
2023-02-24, 19:29
Medlem
Citat:
löktårta förtjänar en varm applåd för att ha startat den här tråden! Den har gett så mycket underhållning genom åren. Men allra varmast applåd förtjänar trådens huvudperson Tommy Dahlman som aldrig upphör att förvåna och aldrig upphör att underhålla genom sina många upptåg.

Visst är det tragisk! Men man måste ju också få skratta åt eländet.

Tommy har verkligen blivit frikyrkans Johnny Bode.
Jepp, och ikväll fortsätter han på samma linje.
Citera
2023-02-24, 19:45
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:

Är det verkligen så intressant vid det här laget? Har vi inte sett exempel på "intressant" privatliv hos otroligt många konservativt kristna ledare? Tänk t ex Ted Haggard, Jerry Falwell Jr., Brian Houston, Helge Fossmo, Jim Bakker, Jimmy Swaggart, Carl Lentz, eller Bill Hybels.

Jag kan dock hålla med om att Dahlman är en underhållande karaktär.
Citera
2023-02-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Är det verkligen så intressant vid det här laget? Har vi inte sett exempel på "intressant" privatliv hos otroligt många konservativt kristna ledare? Tänk t ex Ted Haggard, Jerry Falwell Jr., Brian Houston, Helge Fossmo, Jim Bakker, Jimmy Swaggart, Carl Lentz, eller Bill Hybels.

Jag kan dock hålla med om att Dahlman är en underhållande karaktär.

Du har nog rätt att det egentligen inte är så intressant, men precis som att man kan fastna i en halvkass Netflix-serie, så är det lätt att fasta i Tommy-såpan.
Till skillnad mot namnen du nämnde, så är Tommy en frikyrkoprofil i en svensk kontext, och ju närmare något ligger en själv - desto mer intressant.
Och Helge Fossmo och Knutbysekten orkar jag inte med mer. Det har gjorts film, serier, teater, böcker, artiklar, poddar och oändligt många reportage.
Men framförallt lever Helge Fossmo ett anonymt liv, så det finns ingen såpa att följa. Och han var dessutom ingen känd frikyrkoprofil. Han blev känd efter morden.
Citera
2023-02-24, 21:04
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Du har nog rätt att det egentligen inte är så intressant, men precis som att man kan fastna i en halvkass Netflix-serie, så är det lätt att fasta i Tommy-såpan.
Till skillnad mot namnen du nämnde, så är Tommy en frikyrkoprofil i en svensk kontext, och ju närmare något ligger en själv - desto mer intressant.
Och Helge Fossmo och Knutbysekten orkar jag inte med mer. Det har gjorts film, serier, teater, böcker, artiklar, poddar och oändligt många reportage.
Men framförallt lever Helge Fossmo ett anonymt liv, så det finns ingen såpa att följa. Och han var dessutom ingen känd frikyrkoprofil. Han blev känd efter morden.
OK, inte relevant men jag vågar nog säga att Fossmo hade högre profil än gemene frikyrkopastor. Han startade missionsorganisation och bibelskola, samt var pastor i en uppmärksammad församling. Han var radikal, och verkar ha varit någon man kom ihåg i de fall man haft med honom att göra.

Men låt oss nämna Robert Ekh istället, om du vill ha en kändare svensk pastor som haft svårt att hålla snoppen i styr.
Citera
2023-02-24, 21:09
Medlem
Citat:
Du har inte missat något. Han glänsde inte då heller. Jag var ny i kyrkan när Tommy var ung och jag lyssnade till honom live ett par gånger och läste någon rad här och där. Trots att jag storögt tog till mig det mesta utan vidare urskiljning så tyckte jag faktiskt redan då att han verkade ekande tom, inte särskilt begåvad som berättare muntligt eller i skrift och att han hade en fixering vid höga antal som skulle visa vilken effekt han gav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in