Citat:
Ursprungligen postat av
löktårta
Kan fortfarande inte begripa hur denna nolla har en sån här gigantisk tråd på Flashback.

Någonting fick dig ändå att starta tråden?
Som föregående talare skrev så har gissningsvis många författare i tråden någon slags koppling till frikyrkan - och bär på olika slags bagage, erfarenheter och känslor.
Tommy var ju en känd profil inom frikyrkan. Och dessutom åt det moraliskt dömande och värdekonservativa hållet. Därför blir det extra intressant när en sån pastor faller så djupt. Och inte bara det. För om det hade slutat där så vore denna tråd kort. Men det fortsatte i en såpa som är mer underhållande och galen än ... ja, jag vet inte vad. T.ex. nu när Björn Ranelid säger att Tommy helt klart plagierat hans skrifter. Sånt är ju kul! (Om man får säga så).
Jag har själv faktiskt aldrig träffat Tommy eller hört honom predika i hans glansdagar, men gissar att det är en del i tråden som har mer erfarenhet.
Mitt i all underhållning så är det givetvis en sorglig tragik. Många som farit illa, och också Tommy själv såklart. En del skrivare i tråden tror jag bär på ett personligt agg (och nästan hat). Men det gör inte jag. För mig är det mest en underhållande såpa.
Och även intressant ur ett psykologiskt perspektiv (som råkar vara det jag jobbar med).
Hursomhelst, kul att du startade tråden, och se nu vad du ställt till med!