2023-02-28, 23:41
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tellmeyoursecrets
Det låter kanske lätt i teorin men i praktiken skulle du inte kunna böka med där utan att det märktes under övervakningen. Man mäter även andra ämnen i urinen för att upptäcka falska prov.

Även om någon "ren" t ex pissar nån timme innan åt en?
Lugnt för min del för sånt där men tänkte däremot att allt borde väl gå även om det är 1000 gånger mer jobb bakom än o bara lägga ner pipan eller sedeln ett tag o köra legitimt
Citera
2023-02-28, 23:43
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Även om någon "ren" t ex pissar nån timme innan åt en?
Lugnt för min del för sånt där men tänkte däremot att allt borde väl gå även om det är 1000 gånger mer jobb bakom än o bara lägga ner pipan eller sedeln ett tag o köra legitimt

Om nån annan pissar en timme innan så är ju det kallt. Och att stå med nån jäkla termos och plastdick och grejer alltså nej 😅 Det enklaste sättet är att sjuka sig så man får vänta ett tag på en ny tid och sen dricka mycket vatten under tiden man väntar. Men man ska inte dricka för mycket vatten precis innan för det kan upptäckas.
Citera
2023-03-01, 04:45
Bannlyst
Gjorde precis detta jag också för en månad sedan!

Har aldrig hållt på med droger, så det var jag inte orolig för. Jag var mer orolig för levervärden eftersom jag haft problem med alkoholen tidigare. Men allt var totalgrönt!

Lycka till!
Citera
2023-03-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertymaster
CBD kommer ju visa positivt för THC då det alltid innehåller en liten laglig mängd THC men tillräcklig för att visa positivt. I alla fall i den råa form som jag röker. Fick pappar medskickade från Nordic MedCan när jag köpte CBD, ang om man skulle hamna i trubbel med polis eller myndigheter, där det beskriver att man har lagen på sin sida.

Har flera patienter som tar CBD-preparat men kissar ej positivt på THC. Röker dock ej sitt CBD.
Citera
2023-03-04, 16:25
Moderator
VitKallas avatar
Infogad tråd. /VitKalla
Citera
2023-03-04, 20:42
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Nya regler sedan i höstas. Att man inte ska behöva.
Men det fanns någon hake jag läst nyligen.
Googla, eller sök på forumet. Orkar inte skriva allt igen var gång frågan dyker upp, men som jag sa.

Kan du utveckla?
Citera
2023-03-31, 16:07
Medlem
LindaBiras avatar
Hallöj.

Jag kommer att behöva lämna up vid några tillfällen, med jämna mellanrum i ett par månader framöver för att få börja med elvanse igen.
Det pga naiva lilla jag berättade för min pykolog att jag hade rökt vid ett tillfälle..... Vilket såklart straffades på dirr.
Jag har ju givetvis rökt och festat på annat vid flera flera andra gånger som jag inte delat med mig av till henne och har inte heller någon större ambition att sluta med det.

Jag kommer dessvärre få reda på när de här upna kommer ske med en dags varsel... Fett segt.

Jag har maniuplerat tester tidigare genom att använda sparat rent urin med framgång.
Jag har däremot inte varit med om att de testerna skickats på analys som de kommer att göra den här gången.
Så min fråga är om någon har erfarenhet av det?
Klarar gammalt urin en labbanalys??

Pusshej
Citera
2023-05-17, 00:35
Medlem
generalminiportions avatar
Idag fick jag besked om att jag är kallad till en ADHD-utredning. Men hör till min förvåning att det inte verkar som att jag kommer behöva lämna blodprov, utan enbart:

- Telefonsamtal/intervju.
- Träff med läkare.
- En typ helgdag med psykolog där vi genomför massa tester + att hon vid tillfälle ringer anhörig som kan beskriva hur man var som barn.

Sen efter detta ska det vara klart (alltså typ dagen efter testerna genomförs).

Jag minns inte riktigt om jag frågade om de kommer att genomföra ett UP vid läkarbesöket men enligt hon jag pratade med var det ENDAST samtal med den läkaren och inga provtagningar. Och för mig låter ju det som just det hon säger, inga provtagningar varesig blod lr up.

Detta är en privatklinik men jag har blivit remitterad från psykiatrin och nu plockar dom upp mig. Dom verkade oerhört seriösa och gulliga. Men konstigt eller? Trodde det var allmänt kutym att genomför iaf blodprov inför en utredning.

Nån annan som lyckats få en utredning där de inte vill kolla sånt utan bara ha samtal?

Eller är det först vid en eventuell medicinering de vill ha regelbundna up:n och blodprov? Känns ju som att de borde genomföra blodprov iaf inför en utredning. Det utgick jag ifrån. Men soft, verkar ju haft tur här! 😂
Senast redigerad av generalminiportion 2023-05-17 kl. 00:38.
Citera
2023-08-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalminiportion
Idag fick jag besked om att jag är kallad till en ADHD-utredning. Men hör till min förvåning att det inte verkar som att jag kommer behöva lämna blodprov, utan enbart:

- Träff med läkare.
- En typ helgdag med psykolog där vi genomför massa tester + att hon vid tillfälle ringer anhörig som kan beskriva hur man var som barn.

Jag minns inte riktigt om jag frågade om de kommer att genomföra ett UP vid läkarbesöket men enligt hon jag pratade med var det ENDAST samtal med den läkaren och inga provtagningar. Och för mig låter ju det som just det hon säger, inga provtagningar varesig blod lr up.

Detta är en privatklinik men jag har blivit remitterad från psykiatrin och nu plockar dom upp mig. Dom verkade oerhört seriösa och gulliga. Men konstigt eller? Trodde det var allmänt kutym att genomför iaf blodprov inför en utredning.

Nån annan som lyckats få en utredning där de inte vill kolla sånt utan bara ha samtal?

Eller är det först vid en eventuell medicinering de vill ha regelbundna up:n och blodprov? Känns ju som att de borde genomföra blodprov iaf inför en utredning. Det utgick jag ifrån. Men soft, verkar ju haft tur här! 😂

Hej. Jag gjorde min utredning förra året på en privat klinik. Behövde inte lämna några prover för det. Dock gick det snett när jag väl skulle få medicin för det kunde inte kliniken skriva ut. Hett tips till alla som läser, baserat på min egna erfarenheter och vad folk i min närhet har nämnt: berätta aldrig om du dricker för mycket eller knarkar. Säger du inget så testar de oftast inte. Se till att spärra er journal så de som utreder/ska medicinera er inte kan se något annat som kan fucka er chans.

Min syster snortar koks och super som fan, nämnde inget, aldrig behövt pissa eller lämna blodprov. Jag var dum nog och berättade om både min självmedicinering med Cannabis och mitt självdestruktiva beteende med alkohol pga pandemin.

Jag började min resa för diagnos och medicin 2018, pga att jag berättade vad för substanser jag intagit så är det nu 2023 och jag väntar ännu på medicin.
Citera
2023-09-07, 21:50
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalminiportion

- Träff med läkare.

Jag trodde precis som du att jag nog skulle klara mig undan att behöva lämna några prover då jag blev klar med min adhd-utredning i somras och fick bekräftat medelsvår adhd utan att ha lämnat några prover/ens nämnts att det skulle behövas.
Utredningen gjordes på en psykiatrisk öppenvårdsmottagning som jag gått till sen väldigt många år tillbaka då jag haft problem med mitt psykiska mående sen tonåren. Ja dom har med andra ord misstolkat mina symtom som borderline, depression samt ångest/GAD istället för ADHD eftersom kunskapen om skillnaden i hur symtomen hos flickor/kvinnor kan se ut varit rejält eftersatt och fortfarande ofta missas. Lagom kul att ha tragglat sig igenom mängder av olika SSRI, neuroleptika och sömnläkemedel utan att något direkt hjälpt och känt mig brutalt misslyckad, lat & korkad som inte klarat av att få ordning på jobb & studier utan någon rimlig förklaring. Aja sry för OT rant.

Men nu så fort diskussionen om att sätta in läkemedelsbehandling med cs så kom det krav på blodprov, EKG och drogscreening innan det kunde ske.

Jag förstår varför man gör så (står tex uttryckligen på fass för vårdpersonal att drogfrihet ska styrkas vid behandling med Rltalin/Elvanse samt bieffekter/riskerna med förhöjt blodtryck och störd hjärtrytm kräver kontroll av blodtryck/EKG) men samtidigt så blir jag väldigt irriterad och provocerad av flera anledningar.

Först och främst var det formuleringen, ingen som helst förklaring/motivering eller frivillighet/samtycke uttrycktes. Och ingen information om vad det är för blodprover/analyser, varför EKG behövs och varför drogscreening görs.
Sen är bristen på frågor innan dessa krav kom problematisk. Frågor om det finns historik av hjärt-kärlsjukdom i släkten, tidigare undersökningar, frågor om alkohol eller drogmissbruk (eget och familj/släkt). Nej inget sånt.

Och sist, varför efter alla år som patient inom psykiatrin, är det först nu när jag fått diagnosen ADHD som drogscreening ska göras när jag i flera år haft andra beroendeframkallande läkemedel (stesolid & zolpidem) på recept? I mina ögon är det mer rimligt att först sätta in läkemedel, för att sen iaf en gång, be om drogscreening för att säkerställa att jag håller mig till ordinationen osv.

Och allt det här gör mig förbannad men jag är samtidigt rädd för att ta upp det här för vården pga risken att det kommer misstänkliggöra mig och då kan jag verkligen glömma att någonsin få något läkemedel som är narkotikaklassat utskrivet igen.

Nu överväger jag dock att säga att jag inte vill sätta in något läkemedel just nu då jag och min sambo är sugna på barn.
Citera
2023-10-19, 15:50
Medlem
AndreasDenTyngastes avatar
Trodde inte det skulle bli något av min utredning men nu fick en kallelse för några dagar sen, då vill dem dels att jag ska ta ett blodprov en vecka innan och sedan står det att jag ska ta ett urinprov som jag antar är på plats sen.

Har själv medicinerat lite med gatutjack och även zolpidem då och då. Hur länge bör jag vänta för att vara safe? Har dessutom recept på voxra som ska kunna ge utslag för amfetamin, går det att skylla på det eller kommer dem även se hur mycket man tagit?

Blodprovet lär väl mer vara för att kolla hälsa/levervärden, eller tror ni dem kollar efter narkotika där med?
Citera
2023-11-26, 11:32
Medlem
nosferatuzens avatar
Jag har lämnat kiss o blodprov. Allt rent och väntar nu på att fortsätta min adhd utredning.
Hur många fler tester kan jag förvänta mig egentligen? Gäller dom nya riktlinjerna att man inte ska utföra drogtester rutinmässigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in