Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-28, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Med det sagt, precis som nästan alla verktyg kan det vara väldigt kraftfullt använt på rätt sätt till rätt saker!
Vad är rätt saker? Jag har inte riktigt läst hela tråden, men större delen, och jag vet inte riktigt vad jag skulle använda ChatGPT till just nu. Någon gång framöver ska jag testa ChatGPT och då tänkte jag testa att använda den till saker som är tradiga inom programmering. Det lär bli Python och/eller C# i så fall.
Citera
2023-02-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Det är verkligen inte överdrivet. Första gången jag använde skiten så svarade den fel på precis allt. Har redovisat frågor och svar här i tråden.

Den är inte konsekvent heller, man kan få olika svar beroende på hur man ställer frågan,
vad som sagts tidigare etc.

Och även när ChatGPT uppenbart har fel, så hävdar den ofta motsatsen, envist dessutom!

Bristen på kvalitetskontroll är problematisk minst sagt.
Senast redigerad av B.R.Donut 2023-02-28 kl. 19:44.
Citera
2023-02-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Ja, det med folk i luften...

Videosamtal var science fiction för trettio år sedan.

Bells videotelefon lanserades 1964. Skärp dig!
Citera
2023-02-28, 20:44
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Vad är rätt saker? Jag har inte riktigt läst hela tråden, men större delen, och jag vet inte riktigt vad jag skulle använda ChatGPT till just nu. Någon gång framöver ska jag testa ChatGPT och då tänkte jag testa att använda den till saker som är tradiga inom programmering. Det lär bli Python och/eller C# i så fall.

Programmering är ett områden den fungerar riktigt bra till, som verktyg, och man bör förstå koden den genererar, så man kan ställa följdfrågor för att förbättra resultatet. Men testa och be den skriva ett mindre skript eller funktion och se.
Citera
2023-02-28, 20:46
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Den är inte konsekvent heller, man kan få olika svar beroende på hur man ställer frågan,
vad som sagts tidigare etc.

Det är inget informationssystem baserat på fakta, utan ett språksystem baserat på statistik. Och varje gång du ställer exakt samma fråga i en ny session så lär du inte få exakt samma svar.
Citera
2023-02-28, 20:47
Medlem
Citat:
Det är inget informationssystem baserat på fakta, utan ett språksystem baserat på statistik. Och varje gång du ställer exakt samma fråga i en ny session så lär du inte få exakt samma svar.
Det är kanske därför det kallas artificiell intelligens?
Citera
2023-02-28, 20:53
Medlem
Jag ser fram emot när Google Bard släpps till allmänheten. Kommer den vara bättre än chatgpt?
Citera
2023-02-28, 20:55
Medlem
Folketstempels avatar
Hur fungerar detta i back-end, har ni koll på detta?
Citera
2023-02-28, 21:57
Medlem
Citat:

Att du får olika svar beror på att det finns ett visst mått av slump i systemet. Den väljer alltå inte alltid det mest sannolika ordet härnäst i den text den spottar ur sig.

Dock är ChatGPT inte en slump-ords-generator som du nästan verkar hävda...materialet den tränas på har naturligtvis betydelse för vad som kommer ut...

Sen är antagligen den träning man gör (mha människor, direkt och indirekt) viktig för hur slutresultatet sedan blir.
Senast redigerad av B.R.Donut 2023-02-28 kl. 22:07.
Citera
2023-02-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Hur fungerar detta i back-end, har ni koll på detta?

Hur menar du?
Citera
2023-02-28, 22:08
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hur menar du?
Att om man förstod vad jag skrev så hade man svarat och inte frågat vad jag menade.
Citera
2023-02-28, 22:55
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Åja, den kommer kunna lista ut vem man är beroende på hur man skriver.
Måste ju snart finnas nåt program som kan randomisera ens skrivande utan att förstöra text och innehåll?Som inte Chatgtp rår på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in