Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Jag måste erkänna att jag faktiskt betvivlar att det är ett så vedertaget begrepp. Alltså inte att folk inte använder det, för det gör folk. Utan att det skulle finnas en väldigt allmänt rådande konsensus om hur ordet definieras. Precis samma som fitta, och röv som nämnts tidigare i tråden.
Jämför med begreppet "hjärta". Det är ett ytterst allmänt definierat begrepp. Jämför i stället med ordet "jacka", som har en väldig bredd i olika betydelser, beroende på användaren av ordet.
I viss kontext, växer betydelsen av ordet, liksom det i en annan kontext kan vara ganska svepande och intetsägande.
Här i en förhörssituation där flickan vidhåller att mannen stuckit finger långt in i vad hon kallar snippa, är det en viss kontext som gäller och som med all önskvärd tydlighet bör beaktas.
Att en flicka tex får en fotboll på snippan, eller att det kliar på snippan, är en annan kontext som kan vara exempel på motsatsen där det måhända behövs detaljeras.
Samma sak som om en pojke får en fotboll på snoppen, eller att det kliar på snoppen.
Uttrycket är vedertaget i min mening, men innebörden kan vara lite olika beroende på situation.
Det enda man bör beakta här är att flickan säger
i, inte
på.