Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Kollar man på det stora hela så har de ungefär lika stor landyta som tidigare.
Sen att de bytt styre i vissa städer är inte i mitt tycke värt att nämnas.
Ja är rädd för att ryssen har beydligt mer manskap och utrustning att tillgå än vad träskmedia vill oss att tro att de har. Som i sin tur gör att väst påfyllning av vapen kommer göra detta ytters obehagligt vid fronten.
Lite nyfiket. Vad tycker du Ukrainarna ska göra i Bakmuth ?
Nej det har tappat stora områden och framförallt Kherson som är regionhuvudstad. Så varför påstå att "västmedia" ljuger. Sedan publiceras det sensationsartiklar i skräpmedia som Aftonbladet att Ukraina går bra, går dåligt, kärnvapenkrig etc, för att de vill få klick.
Hur mycket vapen och ammunition Ryssland har kvar är oklart men att de dragit bort det mesta av försvaret kring sina gränser, slutet med robotattacker, minskat artillerianvändningen och Putin kritiserar krigsindustrin för sin senfärdighet tyder på att de börjar få minskad tillgång.
[url]https://deepstatemap.live/en#6/50.743/36.233[/url
Jag är ingen expert men tror att det försvarsmässigt hade varit bättre att backa från Bakhmut och låtit Ryssland öka fronten som de anfaller över för att istället kunna göra anfall här och där där det finns svagheter. Men samtidigt förstår jag att de inte vill att t ex Kramatorsk ska bli helt förstört.