2023-02-28, 17:15
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Lisbet är bekräftad av många på mordplatsen strax efter skotten och flera minuter framåt, men det är inte SE.
Jag menade såklart inte att ni skulle misstänka henne som skytt😁

NF med sin blåa täckjacka, i rätt ålder, mörka hår och sydeuropeiska drag annars?

Han är inte bekräftad på plats😏
Och han lämnar vittnesuppgifter som inte stämmer med övrigas. Han säger sig se bara en person efter Palme, och ingen i hörnan.
Efternamnet. Är det kurdiskt måntro?

(Obs, detta är skrivet med okänd mängd sarkasm)
Citera
2023-02-28, 17:22
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast om vi är ärliga så beskriver väl samtliga vittnen att Lisbeth inte är kontaktbar och skriker mest om : Ser ni inte att det är Olof min man som ligger där och att ingen får röra honom...samt ambulans ska ringas..

Det är långt ifrån att hon kan svara på frågor..

Sen att hon skulle peka ut vart GM sprang och signalement på GM styrks väl enbart av Engström,?

Sen finns det andra saker som Engström är ensam om att påstå..

LJ är det bara Engström som ser..

Språngmarschen är det bara Engström som påstår..
Synd att en av sakerna du tog som exempel faktiskt är just svaret på en fråga.

"Då jag frågade efter hennes namn samt namnet på hennes make, skrek hon:
"Är Du inte klok! Känner du inte igen mig? Jag är Lisbeth Palme, och (hon pekade) där ligger min man Olof!"

Det är väl ändå ett bra mycket mer avancerat svar än att peka in i gränden och säga att dom sprang ditåt.

Nej, upprepade gånger har jag nu försökt påpeka att det är AHs ord som styrker detta. Hon säger samma sak.
Citera
2023-02-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig

"Är Du inte klok! Känner du inte igen mig? Jag är Lisbeth Palme, och (hon pekade) där ligger min man Olof!"

Det är väl ändå ett bra mycket mer avancerat svar än att peka in i gränden och säga att dom sprang ditåt.

Nej, upprepade gånger har jag nu försökt påpeka att det är AHs ord som styrker detta. Hon säger samma sak.

Så det är beviset för att Engström kunde prata med Lisbeth om vart GM sprang och signalement...

Att Lisbeth skrek åt Hage...Ser ni inte vem jag är , Det är min man Olof som ligger där..

Lisbeth höjde inte ens tonen mot Engström utan behärskat gav signalement när hennes kära make håller på att mista livet på en smutsig trottoar...

Det är ologiskt..

Nu hör jag att du tror på Engström..
Citera
2023-02-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig

Varifrån är detta detta citat?

När skulle denna dialog skett enligt förhör?

När anser du att den skulle skett?
Citera
2023-02-28, 17:49
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Varifrån är detta detta citat?

När skulle denna dialog skett enligt förhör?

När anser du att den skulle skett?

Förhöret med GS den 3e mars. Han det påstås att han inte kunde få ett ord ur LP om.

Den dialogen ska ha skett några minuter efter SEs påstådda dialog. Enligt både förhör och mig.
Citera
2023-02-28, 17:50
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Man skall också betänka att LL i förhör i april-86 inte sade sig ha sett någon "Skandiaman" alls.

Jo jag vet, och därför är han inte speciellt pålitlig som vittne. Han går från att inte ha sagt något alls om SE till att vara tvärsäker på att han kom "senare".
Citera
2023-02-28, 17:54
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Så det är beviset för att Engström kunde prata med Lisbeth om vart GM sprang och signalement...

Att Lisbeth skrek åt Hage...Ser ni inte vem jag är , Det är min man Olof som ligger där..

Lisbeth höjde inte ens tonen mot Engström utan behärskat gav signalement när hennes kära make håller på att mista livet på en smutsig trottoar...

Det är ologiskt..

Nu hör jag att du tror på Engström..

Nej, du läser ju inte ens nästan det jag skriver.

Jag påstod att en av de exempel du använde dig av för att visa att hon inte kunde svara på en fråga, var just svaret på en fråga.

Det som stödjer att samtalet mellan LP och SE har skett är att det beskrivs på samma sätt av både SE och av AH.
Från AHs förhör
"Däråt sprang han och hon(LP) stod upp och pekade mot gränden".

Från SEs förhör
"Som svar på Engströms fråga, pekade Lisbeth Palme i riktning mot tunneln i Tunnelgatan."
Citera
2023-02-28, 17:58
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Jo jag vet, och därför är han inte speciellt pålitlig som vittne. Han går från att inte ha sagt något alls om SE till att vara tvärsäker på att han kom "senare".

LL är väl det enda vittnet som man idag absolut inte ska ge någon som helst uppmärksamhet, förutom hans tidiga förhör.

Han är så långt från trovärdig man kan komma.
Det är inte bara gällande Engström han har ändrat sig.
Det är på flera punkter.
Citera
2023-02-28, 18:15
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Ja lyssna på förhöret i tingsrätten 1989- https://www.youtube.com/watch?v=uTJydq2klK4 ca 3:40 min in i klippet. Skulle tro han säger likadant i hovrätten senare samma år. Varför påstår SE detta om det inte stämmer? För att göra sig viktig och märkvärdig? Finns inget som tyder på att det stämmer i.o.f.s. så SE verkar ljuga om bland annat detta.

Jag lyssnade igenom nu.

Du missar lite i den meningen. "I princip" säger han. Alltså inte att det faktiskt hände.

Han ger förövrigt en bra förklaring till en möjlig missuppfattning om hur snabbt han är framme vid hörnet. "Den tid det tar att kolla på klockan plus sex, sju sekunder."

Alltså inte enbart sex, sju sekunder som man får uppfattningen om i första förhöret. Det kan lätt ha blivit missförstånd i förhöret där.
Citera
2023-02-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Precis så är det ju! LL har ju själv också sagt att han har påverkats av media.
Citera
2023-02-28, 18:18
Medlem
Citat:
Hur ser du på signalementen på Grandmannen mot Engström?
Det förefaller finnas fler än en grandman, men jag tycker att de stämmer relativt väl på Stig, inte minst det signalement som Mårten Palme lämnade redan dagen efter mordet.
Citera
2023-02-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
LL senare utsagor är tydliga exempel på falska minnesbilder.
Jo det förefaller vara rimligt han har ju själv också sagt att han har påverkats av media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in