Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Nej, du missar poängen helt fortfarande. Det handlar inte om vad LP gör.
Det handlar om att SE och AH oberoende av varandra beskriver situationen likadant.
Det är AH som ger stöd för att SE var där.
Och nu gör du samma begränsningar som är återkommande i SE-sammanhang.
Varför ska vi begränsa oss till de kända vittnena?
Att en av ca 20 inte går att bekräfta helt är inget konstigt.
Det finns förövrigt en som dök upp direkt. Kan du bekräfta NFs närvaro på platsen?
Och kan du bekräfta att de tusentals okända människorna som fanns i närområdet inte var på plats?
Så AH bekräftar SEs närvaro på grund av att LP pekar ut vilket håll GM sprang?
Jag är ledsen, jag förstår inte alls hur du kommer fram till din slutsats.
Ingen av de som befann sig kring LOP har sett ju Engström. Det inkluder AH, SG och KJ.
Och att LP aldrig ens nämner denna gubbe som var den enda hon anförtrodde sig till är också försvårande.
Men att Lisbeth pekar åt rätt riktning eftersom
hon såg GM springa ditåt så styrker det SEs närvaro bara för att AH såg detta?
Som sagt...du jagar spöken.
Om jag kan bekräfta NFs närvaro?
Självklart kan jag inte det. Han var inte där!
Han är inget mordplatsvittne. Han vände väl sig bara om från håll och gick sedan hem.
Att ingen nämner honom är ju helt naturligt.
Och de andra "tusentals människorna" kan jag självklart inte heller bekräfta då de inte finns i materialet.
Därmed kan jag inte heller bekräfta att Stig Engström var där heller.
Han finns inte i materialet.
Jag lovar dig. Ditt liv skulle bli så mycket enklare om du bara landar i att Engström inte var på plats efter skotten. Iaf inte i den utsträckning han påstår.
Släpp att han var en utav de första på plats, att han fick signalement av LP, att han guidade poliser och gjorde en språngmarsch.
Vill du jobba med en hypotes där Engström är oskyldig så utgå från 23:22.
Jag vet att det finns skribenter i denna tråd som inte håller med mig, men jag är fortfarande övertygad om att Engström såg LJ. Så utgå därifrån. Placera Engström på en plats där det är rimligt att han ca 23:22 kan se LJ (inklusive vilken färg hans jacka bär + en hyfsat pricksäker åldersuppskattning) och försök sedan jobba dig framåt i ca 15-20 min. Vad var han någonstans i de minuterna utan att bli ihågkommen av någon? Och varför tror han att han är förväxlad?
Det är den nöten man ska försöka knäcka. Inte jaga spöken i materialet.