Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Han har inte bara rätt i att hon gjorde det utan också hur. Det är det som är poängen.
Det i sig gör ju såklart inte att han bevisligen är på plats och pratar med LP.
Men det tyder på det.
Direkta lögner kan man inte säga är mer än styrkt. Vi vet absolut inte varför hans vittnesmål inte verkar vara helt förenligt med övrigas. Det kan vara medveten lögn, det kan vara felaktiga minnen, det kan vara felciteringar osv.
Det enda vi kan konstatera är att det inte verkar stämma överens.
Så poängen är att hon säger och pekar ut riktningen GM sprang? Alltså båda samtidigt.
Det som jag har skrivit nu minst 3 gånger?!
Hur du kommer fram till att det tyder på att han var på plats förstår jag inte.
Jag är helt införstådd med att det var en kaotisk situation där fokus låg på OP, inte på en medelålders grafiker. Men att ingen i förhör ens ger en beskrivning av honom är mycket försvårande.
Vi har massa exempel på i förhör när andra vittnen pratar om varandra. Och när de inte vet namn förstår man ändå vem de pratar om. Men Stig är som ett spöke. Och det är samma man som enligt egna utsagor ska ha varit mest aktiv på plats. Han är ju överallt enligt honom själv.
Bland de första på plats.
Assisterar med OP.
Pratar med LP.
Hjälper poliser.
Rusar genom Tunnelgatan.
Ska man kalla tillbaka det här spöket från de döda och placera honom som en levande individ i korsningen efter skotten behövs de bra mer än det som har föreslagits i denna tråd.
Som en övning kan vi ju titta med samma kritiska ögon på vilket annat vittne som helst.
Anders B
Anders D
Anna H
Hans J
Inge M
Jan A
Jan Åke S
Lars J
Leif L
Stefan G
Yvonne N
Anser du att det finns någon tveksamhet alls gällande deras närvaro?
Varför är det ingen som ifrågasätter deras närvaro?
Varför behöver man rota i materialet med en lupp för att hitta något som möjligtvis kan stämma in på något Engström ska ha sagt?