2023-02-28, 15:32
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ändrade nu så det är helt korrekt. Oavsett så står det tydligt vad som gäller för rätten och om det nu är så kommer det alltså bli enklare att ta det till HD.

Hur menar du att de skulle utreda det? Ställa in förhandlingen, sätta ut den på nytt och sedan kalla dit flickan för att få henne att utveckla vad hon menade? Låter väl minst sagt tveksamt om du frågar mig. Det är givetvis inte ett skäl som gör att HD kommer att ta upp ärendet.
Citera
2023-02-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Hur menar du att de skulle utreda det? Ställa in förhandlingen, sätta ut den på nytt och sedan kalla dit flickan för att få henne att utveckla vad hon menade? Låter väl minst sagt tveksamt om du frågar mig. Det är givetvis inte ett skäl som gör att HD kommer att ta upp ärendet.

Vi får väl se men i mina ögon är det ett rättegångsfel.
Citera
2023-02-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, det finns ingen pedofilkonspirarion. Snippa betyder flickors yttre könsorgan, och åklagaren bommade att ha med ett alternativt yrkande.

Innan det här fallet så har jag aldrig hört någon använda snippa för att beskriva hela paketet på flickor och kvinnor.

Du måste skämta? Skulle tippa att 99/100 i en undersökning skulle säga att det betyder kvinnans könsorgan och inte kvinnans yttre könsorgan. Den definitionen finns överallt, förutom i just den ordboken domarna valde.
Citera
2023-02-28, 15:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesle
Jag jobbar i skolans värld och där används Snippa för ”hela paketet” och har så gjorts i 10-15 år.
Självklart beskriver det hela paketet, som du skriver!
Men tyvärr finns det idioter som inte fattar detta tragiskt nog.
Vidrig okunskap!
När jag var liten använde vi i familjen snuppa istället för snippa och det ordet använder jag fortfarande.
Och alltså det betyder såklart hela paketet!
Är kvinna så jag vet.
Man undrar vilken utbildning dessa äckliga människor har som inte vet detta?
Bara en massa gamla gubbar som aldrig haft döttrar eller pedddosar?
Citera
2023-02-28, 15:43
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jlle
Du måste skämta? Skulle tippa att 99/100 i en undersökning skulle säga att det betyder kvinnans könsorgan och inte kvinnans yttre könsorgan. Den definitionen finns överallt, förutom i just den ordboken domarna valde.
Varför skulle jag skämta om det? Min erfarenhet är att man pratar om specifika delar när man pratar om kvinnors (och även mäns) inre könsorgan. Livmoder, äggstockar, testiklar, etc.
Citera
2023-02-28, 15:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Självklart beskriver det hela paketet, som du skriver!
Men tyvärr finns det idioter som inte fattar detta tragiskt nog.
Vidrig okunskap!
När jag var liten använde vi i familjen snuppa istället för snippa och det ordet använder jag fortfarande.
Och alltså det betyder såklart hela paketet!
Är kvinna så jag vet.
Man undrar vilken utbildning dessa äckliga människor har som inte vet detta?
Bara en massa gamla gubbar som aldrig haft döttrar eller pedddosar?
Bara faktumet att vi (och även hovrätten) inte kan enas är bevis för att ordet snippa inte är vidare bra för att beskriva hela paketet.
Citera
2023-02-28, 15:45
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Din pajas!
Istället för att utöva härskarteknik kan du väl gå ifrån grillen och sakligt och vuxet förklara vad du anser fel i mitt inlägg.
Du slänger med en länk som än mer visar hur rätt min åsikt är.
Btw rent logiskt verkar folk ha mer vett än dina domare i rätten. DET är patetiskt.

Vad i ditt inlägg som var fel? Ja, vi kan ju börja med att du förutsätter en massa som du inte vet mer om än vad du hört från TV4 och andra andrahandskällor. Har du läst åklagarens underlag? Har du någon som helst utbildning inom juridik och förstår hur rättsystemet fungerar? Känner du till definitionen av "våldtäkt"?

Ditt inlägg stödjer sig på så många lösa antaganden att det är helt meningslöst.

Som sagt - patetiskt att kreti och pleti tror sig förstå hur saker ligger till efter att ha sett något på TV4.
Citera
2023-02-28, 15:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ok, jag har i alla fall inte hört det användas i en annan kontext än de yttre delarna.

I vilka sammanhang pratar ni om hela paketet? I sexundervisningen? Jag har lite svårt att få in de inre delarna i någon annan kontext i skolans värld.

Du behöver nog en sexualundervisning trots att du bär namnet Gyneklogstol.
Det finns både inre och yttre delar i snippan!
Pust!
https://www.umo.se/kroppen/snippan/foto-pa-snippan/
Senast redigerad av rubin22 2023-02-28 kl. 15:51.
Citera
2023-02-28, 15:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Bara faktumet att vi (och även hovrätten) inte kan enas är bevis för att ordet snippa inte är vidare bra för att beskriva hela paketet.
Men hallå!
Även om mannen bara pillat på hennes yttre könsorgan så är det ju våldtäkt!
Du måste vara man?
Citera
2023-02-28, 15:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du behöver nog en sexualundervisning trots att du bär namnet Gyneklogstol.
Det finns både inte och yttre delar i snippan!
Pust!
https://www.umo.se/kroppen/snippan/foto-pa-snippan/
Haha, den var bra. Du kritiserar mig genom att länka till en bild som enbart visar de yttre delarna av en kvinnas könsorgan. Som pricken över i så är samtliga yttre delar dessutom namngivna, samtidigt som de inre utelämnas totalt.

Tack för att du visar min poäng
Citera
2023-02-28, 15:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Varför skulle jag skämta om det? Min erfarenhet är att man pratar om specifika delar när man pratar om kvinnors (och även mäns) inre könsorgan. Livmoder, äggstockar, testiklar, etc.
Tror du att en tioåring flicka kan en massa anatomiska ord om sitt könsorgan?
Man har inte sexualundervisning förrän i sexan!
Citera
2023-02-28, 15:50
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Men hallå!
Även om mannen bara pillat på hennes yttre könsorgan så är det ju våldtäkt!
Du måste vara man?

Nej, det är just det som det inte är, och det är därför rätten, utan ett förtydligande, inte nöjer sig med ordet snippa som kan betyda olika saker i det här sammanhanget. Det är inte huruvida domarna känner till ordets rätta innebörd som är grejen utan vad flickan själv lägger in för betydelse i ordet. Det är det som drevmänniskorna har så svårt att förstå.
Senast redigerad av JurgenPommerenke 2023-02-28 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in