2023-02-27, 15:14
Citat:
Ursprungligen postat av Jaukah
Stmmer ej.

Problemet r ju att dom ska spela kta norrlnningar.
Det r som om en skning skulle spela en 100 procent stockholmare och nd skorra p "R".
Faktum r att trots att serien knns 100% Norrland s r det extremt lite som r "kta Norrland". Efter Bullens (Gran Forsmark) frnflle (trkigt) s r det huvudsakligen Leif (Klas Eriksson) som r kta Norrland. Men det funkar. Billys dialekt r vl "designad" av Klas, som jag fattat det, och funkar helt perfekt.
Senast redigerad av PresidentBahama 2023-02-27 kl. 15:27.
Citera
2023-02-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Faktum r att trots att serien knns 100% Norrland s r det extremt lite som r "kta Norrland". Efter Bullens (Gran Forsmark) frnflle (trkigt) s r det huvudsakligen Leif (Klas Eriksson) som r kta Norrland. Men det funkar. Billys dialekt r vl "designad" av Klas, som jag fattat det, och funkar helt perfekt.
Vad tycker inte r kta Norrland d?
Citera
2023-02-27, 16:35
Hller med om att man lika grna kan snacka sknska, men nd f med norrlandsstmning. Det r mer det svliga och bonniga sttet som r viktigt. Man jobbar med alla ens frdomar man har om norrlnningar s blir det bra.
Och skulle ocks se att de lyckas nn gng och frin lite pengar och framgng. De borde in p den kriminella banan igen, d var de roliga. Brja deala knark och kanske rna nn mack eller s.
Citera
2023-02-27, 16:39
Medlem
kapstans avatar
Det lr vl nd vara det sista vi ser med Leif och Billy? Nu r det s jkla uttjatat och frutsgbart s att det finns inte. I brjan var det riktigt skoj men nu r det tyvrr inte alls bra lngre.
Citera
2023-02-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapstan
Det lr vl nd vara det sista vi ser med Leif och Billy? Nu r det s jkla uttjatat och frutsgbart s att det finns inte. I brjan var det riktigt skoj men nu r det tyvrr inte alls bra lngre.
Instmmer , tror de har mjlkat ur det mesta .
Citera
2023-02-27, 16:47
Medlem
kapstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Instmmer , tror de har mjlkat ur det mesta .
Tror du Claes och Alfred kommer kunna toppa "Prime" Leif och Billy?
De har ju gjort en annan serie som heter Brosorna4ever som inte r i nrheten av Leif och Billy.
Citera
2023-02-27, 19:41
Medlem
Riktigt roligt senaste avsnittet!! Avsnitt 2 och 4 denna ssong kanon. Avsnitt 1 och 3, ganska mediokra.
Citera
2023-02-27, 20:00
Medlem
Kollade om avsnitt 2 frn ssong 1 precis. Helvete va bra. Skratta s mycket att jag sket ner mig bokstavligen. Kra flashbackmedlemmar ta och se avsnitt "Rven i grytan" frn ssong 1. Otroligt roligt.
Citera
2023-02-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapstan
Tror du Claes och Alfred kommer kunna toppa "Prime" Leif och Billy?
De har ju gjort en annan serie som heter Brosorna4ever som inte r i nrheten av Leif och Billy.
Nej inte njd ver senaste ssongen. Inte lika roliga lngre.
Citera
2023-02-28, 12:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vmpolen2022
Kollade om avsnitt 2 frn ssong 1 precis. Helvete va bra. Skratta s mycket att jag sket ner mig bokstavligen. Kra flashbackmedlemmar ta och se avsnitt "Rven i grytan" frn ssong 1. Otroligt roligt.
Jag kollade alla gamla avsnitt nu innan SVT plockar bort dem. Mycket goda skratt. Typ nr pizzerian har slut p kebabss och Leif flippar helt och fr ngon form av hjrtinfarkt.(vad fan ska vi nu dippa pommesen i, kranvatten?) De borde ju hamna i SVTs ppna arkiv.
En annan ickelogisk handling r vl att Tony slde sitt hus till en MC klubb som Leif & Billy tmde en slamsugsbil i.
Tony skulle vl flytta tbx till Stockholm. Men sen var han helt pltsligt tillbaka som granne igen.
Citera
2023-02-28, 14:44
Medlem
kapstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag kollade alla gamla avsnitt nu innan SVT plockar bort dem. Mycket goda skratt. Typ nr pizzerian har slut p kebabss och Leif flippar helt och fr ngon form av hjrtinfarkt.(vad fan ska vi nu dippa pommesen i, kranvatten?) De borde ju hamna i SVTs ppna arkiv.
En annan ickelogisk handling r vl att Tony slde sitt hus till en MC klubb som Leif & Billy tmde en slamsugsbil i.
Tony skulle vl flytta tbx till Stockholm. Men sen var han helt pltsligt tillbaka som granne igen.
Precis. Det r lite snt som gr det otroligt dligt numera... i princip alltid samma karaktrer och inte s att Tony eller han sopgubben r ngra jttekomiska karaktrer heller direkt. Sen att varje avsnitt r mer eller mindre fristende ocks r strigt.
Citera
2023-03-01, 17:49
Medlem
HasseBanans avatar
Anledningen till att jag gillar Leif & Billy r att det r kta bondkomik, som blir allt ovanligare numer.

Jag gillar nr humorprogram r opretentisa och nr karaktrerna knns kta och man kan relatera till folk man knner IRL. Nr knslorna svallar och det knns mer jordnra. Jag frstr att alla inte gillar sn humor och att det fr en del kan verka "ute i skogen" (vilket det ju ocks r).

L & B r det bsta i svensk humor de sista 20 ren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in