Leif o Billy r det roligaste bsta och mest klockrena jag sett jag skrattar ihjl mig Behver bara titta p dom s skrattar jag och vad skickliga skdisar
Hoppas de lser fr jag har bra smak
Serien verkar ha en srskild frkrlek fr bajshumor. Vi har sett:
* Leif pilla, lukta p och smrja in sig i Billys bajs samt flera sorters djurskit
* Leif skiter p sig efter Billy bjudit honom p laxermedel
* Tony bjuder Leif & Billy p en bajstrta
* Leif & Billy fyller Tonys hus med bajs
* Leif skiter p grannens grsklippare
* Leif lejer en torped att bajsa i sopgubbens brevlda
* Leif skiter i en frgburk, smetar in Tonys son med bajs och sedan fr Tony st och mla med bajsfrgen
Nya ssongen va bra.
Dock kunde jag stra mig lite p att "Billy" tappar dialekten otroligt ofta och mnga gnger pratar han "stockholmska" istllet..
Inget jag lagt mrke till. Alfred Svensson som spelar "Billy" r fdd och uppvuxen i Vimmerby i Smland och verkar flyttat till Stockholm frst i vuxen lder.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-03-23 kl. 18:12.
Ja jklar vad Billy har tappat dialekten. Kollar ibland p deras frsta Leif & Billy-avsnitt (Nordic hillbillies) innan det blev en serie p svt och man hr ju tydlig skillnad p Billys dialekt. Trkigt.
Tycker det r lite jobbigt nr det gr s dligt fr Leif hela tiden, i varje avsnitt. Vore kul att se nr det gr bra fr han ocks.
Har pljt igenom ssong 5 p SVT-play nu, den tas bort om tv dagar. Gr det att f tag p ssong 1-4 ngonstans? Antar att man inte kper DVD-boxar nu fr tiden, men formatet br ju ersatts av ngot annat.
Har pljt igenom ssong 5 p SVT-play nu, den tas bort om tv dagar. Gr det att f tag p ssong 1-4 ngonstans? Antar att man inte kper DVD-boxar nu fr tiden, men formatet br ju ersatts av ngot annat.
De ligger uppe p SVT Play igen. Och den 30 Oktober brjar ssong 6.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!