2023-02-27, 23:37
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur länge har hon gjort det - låter bra hon är ju betydligt mer språkunnig än de andra polisidioterna
ink DödDoppingen o Gatupolisen
Ingen aning. Men visst är det bra. Det var nåt sådant här som jag tänkte mig härom veckan när jag skrev om elefantkyrkogården.
Citera
2023-02-27, 23:41
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
De får väl meddela Thornberg att han bör lämna in sin avskedsansökan på eget initiativ och om han gör det får han andra välbetalda uppdrag när det gått en tid, han har väl någon sorts inkomstgaranti minst ett år.
Förordnandet går ut om ett år och tills dess kan han vara placerad på elefantkyrkogården. Thornberg är 63 år så sedan kan han pensionera sig. Problemet för regeringen är snarare att utse en efterträdare.
Citera
2023-02-28, 00:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vissa likheter med det som hände med Benny Fredriksson, vd för Kulturhuset Stadsteatern. Efter drevet mot honom i samband med Metoo och framförallt Åsa Linderborg, begick han självmord. Även höga chefer är inte mera än människor.

Finns många likheter.
Det verkar som att Mats Löfving kanske varit en obekväm chef som gjort sig lite impopulär bland anställda,
precis som Benny Fredriksson.
Benny Fredriksson kändes nästan lite manisk i sin ledarstil dock, och han körde rätt hårt för att få skådespelarna dit han ville.
Men då det där uppropet sändes i Aftonbladet med medarbetare som anklagade honom (för saker som skett för flera år sen) i anonyma vittnesmål, så visste han inte hur han skulle värja sig. Han kunde ju inte bemöta anonyma vittnesmål.

Det var spiken i kistan. Då blev han paranoid, och först och främst för sin arbetsplats, till att börja med. När han skulle hämta sina sista saker ur sitt arbetsrum fick en vän bevaka, att ingen medarbetare såg honom.
Utfrusen, mobbad, på sin egen arbetsplats.
Och sen spårade han ju ut i psykos.

Mats Löfving har ju också fått massa anklagelser han inte förstått riktigt.
Han har inte kunnat värja sig. Och han har väl bara blivit skrämd i vart allt kunnat leda?
Helt plötsligt var alla bara emot honom.på hans arbetsplats. De skulle pumpa honom på information han inte förstod.
Han framställdes som grov förövare i media typ där journalisterna bara ville fälla honom.
Kan nog vara läskigt om man tappar greppet om vad allt kan leda till, med polisanmälningar och mediadrev?
Och spiken i kistan var ju att Viksten gick ut med att han borde sparkas.

Han hade varit jagad och nedstämd en längre tid. Med ett oöverblickbart drev, där en kvinna var offer, och han förövare.
Jorå, vi är mycket medvetna om hur sådana drev kan utveckla sig.

En man som hamnar i den sitsen kan ju inte direkt känna sig lugn.(Jag är kvinna och tycker illa om metoo-dreven.)
Citera
2023-02-28, 00:53
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Mina spekulationer:

Staaf använde sex för makt, Löfving använde makt för sex. Sen är det kanske inte var så statiskt men jag tänker mig hur det kan ha varit vedertaget under relationen. Det var inget som kommunicerades rakt ut men föreställer mig ett scenario där Löfving får upp ögonen för Linda, Linda ser en möjlighet att klättra i karriären, Löfving förstår vad Staaf vill ha och de träffas regelbundet. Därefter får Staaf nya befogenheter och Löfving får henne. Förmodligen slutade de sakta men säker komma överens, t.ex att Staaf inte får ut mer av Löfving, eller att Löfving känner hur han riskerat tillräckligt mycket i jäv för att inte få ännu mer av henne. De slutar komma överens oftare.

Enligt rapporten hade Staaf vid något tillfälle suttit och berättat om hennes och Löfvings relation för en kollega vid en lunch, kollegan hade då uppfattat det som att Löfving varit fysiskt våldsam mot Staaf och då velat upprätta en anmälan. Anmälan för misshandel lades dock ner och Staaf avfärdade det som ett "missförstånd", för Löfving hade bara "varit elak". Det var alldeles för trivialt för en åklagare att ta vidare. Däremot hade ryktet spridits som en löpeld inom kontoret. Enligt rapporten var Löfving ovetandes om orsaken till anmälan. Det låter som ryktesspridning. Möjligt att Löfving brast i "dealen"?

I rapporten står det att Staaf åkt hem till Löfving för att berätta om nya förhållandet med ÖB. Jag tolkar det som att det enligt henne gjordes för att vara något i stil med uppriktig med Löfving i och med hans svartsjuka och aggression. Jag ser det som mer sannolikt att hon åker och säger det för att faktiskt göra honom svartsjuk/arg. Löfvings förföljningar av Staaf kanske var för att skapa lite påtryckningar efter att hon slutat höra av sig.

Vi ser en förvrängd topp av isberget, är förmodligen mycket mer komplicerat.
Jag har missat att Linda ska ha åkt hem till Mats för att berätta om ÖB. Var i rapporten återfinns den uppgiften?

Det hela är märkligt eftersom hon till Ari Stenman - enligt PM - sa att hon inte besvarade det mess som Mats skickat till henne om något helt annat. Hon säger också att hon är rädd för Mats reaktion på hennes nya relation.
Citera
2023-02-28, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag har missat att Linda ska ha åkt hem till Mats för att berätta om ÖB. Var i rapporten återfinns den uppgiften?

Det hela är märkligt eftersom hon till Ari Stenman - enligt PM - sa att hon inte besvarade det mess som Mats skickat till henne om något helt annat. Hon säger också att hon är rädd för Mats reaktion på hennes nya relation.

Mitt misstag, blandade ihop.
Citera
2023-02-28, 03:13
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Mitt misstag, blandade ihop.
Okej 😊. Historien är minst sagt rörig.
Citera
2023-02-28, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det där är ju lite motsägelsefullt. Om han visste - då borde han få sparken. Och om han inte visste - då borde han få sparken flr att han ”tillät det”.. 🤔

Någon här tidigare har tydligen skrivit att även Thornberg o Staaf har delat ett hotellrum någon gång på någon firmaresa..

I mina öron finns det bara EN förklaring.. Man delar inte RUM men en chef/kollega av motsatt kön när när man åker inom tjänsten.

Vet ej om detta är sant. Har inte heller sett det i lägger själv med egna ögon, men OM det är sant, då kan vi dra våra egna slutsatser om det.

Oavsett att polisen måste spara då sparar man inte på det sättet.
Man bör också betänka att Thornberg initierade en ”undersökning” med en lojalt tillsatt person, Viksten, som skulle såga Löfving med fotknölarna innan den riktiga undersökningen var klar så att Staaf och Thornberg kunde gå fria och skadeslösa från detta. Det stödjer påståendet om att Staaf sitter på skit om Thornberg. De har nog mer än delat rum....
Citera
2023-02-28, 06:56
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Man bör också betänka att Thornberg initierade en ”undersökning” med en lojalt tillsatt person, Viksten, som skulle såga Löfving med fotknölarna innan den riktiga undersökningen var klar så att Staaf och Thornberg kunde gå fria och skadeslösa från detta. Det stödjer påståendet om att Staaf sitter på skit om Thornberg. De har nog mer än delat rum....

Ja den här kvinnan är livsfarlig för männen, och nu är hon på ÖB, det ser ju gemene man att inte är det utseendet hon ser karln ser ju ut att vara 15 år äldre än sina 57 år dessutom huggen ur en gammal ek.
Citera
2023-02-28, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det där är ju lite motsägelsefullt. Om han visste - då borde han få sparken. Och om han inte visste - då borde han få sparken flr att han ”tillät det”.. 🤔

Någon här tidigare har tydligen skrivit att även Thornberg o Staaf har delat ett hotellrum någon gång på någon firmaresa..

I mina öron finns det bara EN förklaring.. Man delar inte RUM men en chef/kollega av motsatt kön när när man åker inom tjänsten.

Vet ej om detta är sant. Har inte heller sett det i lägger själv med egna ögon, men OM det är sant, då kan vi dra våra egna slutsatser om det.

Oavsett att polisen måste spara då sparar man inte på det sättet.
Jag har inte sett det där med att "dela rum", om så lite märkligt, fanns det bara ett rum ledigt? Bör väl ha varit bokat i flrväg.
Även om dessa tillbringat natten i samma rum bör de väl ändå boka var sitt rum för att inte väcka misstankar.
Känns som en FB sanning.
Citera
2023-02-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Jag har inte sett det där med att "dela rum", om så lite märkligt, fanns det bara ett rum ledigt? Bör väl ha varit bokat i flrväg.
Även om dessa tillbringat natten i samma rum bör de väl ändå boka var sitt rum för att inte väcka misstankar.
Känns som en FB sanning.
Du har rätt i att man kan inte veta med rykten, MEN handlingar talar mer än ord. Thornberg tillsatte en egen utredning med lojal hantlangare i syfte att karaktärsmörda Löfving samt hålla sig själv och Staaf fria. Det tyder på att Staaf har vetskap om något rörande Thornberg som han vill hålla tyst om.
Citera
2023-02-28, 08:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
...och nu är hon på ÖB, det ser ju gemene man att inte är det utseendet hon ser karln ser ju ut att vara 15 år äldre än sina 57 år dessutom huggen ur en gammal ek.

"huggen ur engammal ek" bra beskrivning på hans utseende.
Men 59 är han ändå.
Jisses, vad gubbig, knarrig och torr som fnöske, han ser ut.
Det kan ju bara vara golddiggers som fastnar för honom?
Hur kul i sängkammaren kan man ha med honom?
Citera
2023-02-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du har rätt i att man kan inte veta med rykten, MEN handlingar talar mer än ord. Thornberg tillsatte en egen utredning med lojal hantlangare i syfte att karaktärsmörda Löfving samt hålla sig själv och Staaf fria. Det tyder på att Staaf har vetskap om något rörande Thornberg som han vill hålla tyst om.
Galet att en av de berörda tillsätter "utredning". Strömmer var snabb med att uppmana Thornberg att följa Vikstens förslag, ministerstyre av myndigheten? Var Strömmer inofficiellt pådrivande av att tillsätta en partisk utredning? Med Thornberg som ansvarig beställare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in