2023-02-26, 23:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast i vanlig ordning svänger pendeln antingen åt det ena eller andra hållet. Ett snabbt och aktivt arbete med en utredning, påkallad eftersom det fanns skäl därtill, blir plötsligt illa sedd för att huvudpersonen inte klarade den skam som hans agerande innebar. Jag påstår utan att darra på manschetten att det är media som är orsaken till Löfvings frånfälle, inte utredaren eller utredningen i sig.

Det är otroligt att inte fler människor väljer att ta den vägen med tanke på den empatilöshet som driver medierna och dess asgamar till journalister.

Ja, det är pinsamt hur media nu låtsas vara utanför skulden som lett fram till Mats Löfvings död.
Medierna drev på polisutredningen, att Viksten, skulle komma med ett utfall. Det stämmer nog som Viksten säger.
Nu ska huvuden rulla inom polisledningen, men journalisters huvuden rullar aldrig.
Nu har de nyhetsinslag och artiklar om hur illa skött allt är, men sådana artiklar hade de inte haft alls om Löfving fortfarande levt.
Nu ska media ses som de ädla riddarna som låter brodern Jan Löfving tala ut i artiklar.

När ska media sluta att driva offentliga personer till döden?
Det var ju för att journalister började gräva i det här som det blev eld i baken hos polisledningen att utreda detta.
Men nu kan media spela hjältar med att visa nyhetsinslag där de klandrar cheferna hur det skötts.

Jag är utled på kulturen där enskilda syndabockar ska avrättas. Vuxenmobbingen av enskilda offentliga personer är stor i Sverige.
Vad jag förstår var allt komplext?
Löfving kan ju också ha tänkt "Varför sjutton får jag skulden nu för, att jag delade ut puffran till Linda, det var ju ingen som sa något då det skedde?" (för brorsan Jan Löfving säger ju att Mats Löfving inte riktigt begrep alla anklagelser som riktades mot honom.)

ML höll ju tyst som Leif GW Persson säger i Nyhetsmorgon (innan Viksten kom med sin presskonferens). Kan ML också ha undrat varför Linda Staaf uppgett att hon känt sig stalkad av Mats L, när han självt känt sig trakasserad av henne?

Leif GW trodde inte att RPC kommer bli sparkad här https://www.tv4.se/artikel/273E4LFahX9FbIziJKrTLS/gw-om-utredningen-av-polisskandalen (innan presskonferensen och ML:s död) men nu jävlar så ska en ny syndabock utnämnas, så de som gottat sig i det här (Expressen med den där jävla reportern som började gräva i det här och medierna som pressat på att få en snabb utredning från polismyndigheten) kan känna sig skuldfria.
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-26 kl. 23:09.
Citera
2023-02-26, 23:14
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle3
Bedrövligt att hör L.G.W. Person ljuga hejvilt i Agenda, gå och ta en grogg till. Mats Löfving hade vist vapen hemma, tyst om det.
LGW är en mediahora.
Skriv inte mer om idiotens åsikter.
Citera
2023-02-26, 23:21
Medlem
Mr1931s avatar
Svensk polis. En studie i nepotism, korruption och sexuellt perversa missförhållanden.

Pinsamt för oss skötsamma och laglydiga skattebetalare att riksludret får stå med sin snörpta mun i statligt finansierad TV och spy sin giftiga galla.

Det är så uppenbart trasigt att en rejäl utrensning inom det polisiära horhuset är det enda som kan vara aktuellt. Bort med dessa toxiska manshatare och vidriga karriärister.

När faller RPC och ÖB? Hon är nog inte klar än…
Citera
2023-02-26, 23:22
Medlem
NOA-chefen har bl.a. uppgett: Linda Staaf kom till honom den 6 december 2021 efter det första samtalet hon haft med Ari Stenman. Han fick intrycket att hon främst ville tala om att hon hade en relation med Sveriges ÖB och att de var på väg att flytta ihop. Hon var medveten om att det kunde ha konse- kvenser med hänsyn till säkerhetsskyddet. En annan orsak var att hon var be- kymrad över att Mats Löfving kunde bli svartsjuk med anledning av hennes nya relation. De hade haft ett förhållande som avslutats under sommaren 2021 och inte varit så djupt att de t.ex. bott tillsammans. Linda hade upplevt den relationen som destruktiv och mått psykiskt dåligt.

Ok… så hon har haft en relation med mats till sommaren 2021, och uppger planer att flytta ihop med sveriges ÖB december 2021….. Nu dömmer inte jag hur fort folk flyttar ihop, men människor i deras positioner, särkild öb som är gift vid det skedet…. Väldigt fort!!!! Då misstänker jag att relationen med öb har pågått längre
Citera
2023-02-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
NOA-chefen har bl.a. uppgett: Linda Staaf kom till honom den 6 december 2021 efter det första samtalet hon haft med Ari Stenman. Han fick intrycket att hon främst ville tala om att hon hade en relation med Sveriges ÖB och att de var på väg att flytta ihop. Hon var medveten om att det kunde ha konse- kvenser med hänsyn till säkerhetsskyddet. En annan orsak var att hon var be- kymrad över att Mats Löfving kunde bli svartsjuk med anledning av hennes nya relation. De hade haft ett förhållande som avslutats under sommaren 2021 och inte varit så djupt att de t.ex. bott tillsammans. Linda hade upplevt den relationen som destruktiv och mått psykiskt dåligt.

Ok… så hon har haft en relation med mats till sommaren 2021, och uppger planer att flytta ihop med sveriges ÖB december 2021….. Nu dömmer inte jag hur fort folk flyttar ihop, men människor i deras positioner, särkild öb som är gift vid det skedet…. Väldigt fort!!!! Då misstänker jag att relationen med öb har pågått längre

Jag tror också som du, men det kan hon inte säga offentligt dels ”pga landets säkerhet”, dels på ÖB:s fru och dels pga att hon har kört dubbelt med ÖB o ML..
Citera
2023-02-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror också som du, men det kan hon inte säga offentligt dels ”pga landets säkerhet”, dels på ÖB:s fru och dels pga att hon har kört dubbelt med ÖB o ML..

mycket faller på plats nu. Inte konstigt att Mats då av ren desperation stalkat Linda och varit upprörd… Han har väl fattat att någon annan tatt hennes uppmärksamhet så har han väl försökt luska ut vem de är eller ta henne på bar gärning… många män kan bli så i slutskedet men dom flesta ger sen upp och gårvidare. Jag tror inte Mats hade skadat henne som hon uppgett. Uppenbarligen har hon inlett relationen med öb och haft mats samtidigt där på slutet. Genom att skydda sig själv har hon provat vara steget före genom att anmäla mats eller uppge vad som hänt, och sedan visa upp öb så alla håller sig borta…

Sådana som Mats hittar bara nya offer att kontrollera… så tror inte hon var så speciell som hon tror att hon var för mats
Citera
2023-02-26, 23:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ni som såg GW i agenda o lyssnat på hans kritik mot Vikstens utredning och mot presskonferensen gör bra i att se hans recension innan Löving dött.
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-om-polishärvan-kan-inte-fria-helt-det-blir-jätteskumt/20453204?offset=4
Man vänder rocken efter vinden…

GW skräder inte orden i sina omdömen EFTER dödsfallet, det är riktigt. Han är förvisso mycket mer lågmäld FÖRE dödsfallet, men jag håller inte med om att han ändrat sig eller "vänder kappan efter vinden".

FÖRE dödsfallet uttrycker sig GW ironiskt på sitt karakteristiska sätt: "Viksten har gjort sitt jobb och funnit Anders Thornberg oskyldig". GWs sneda leende och ironiska tonfall går ju inte att ta miste på. När sen Mats Löfving väl skjutit sig är det inte så konstigt att GW brer på mycket mer, då har ju utredningen och hela hanteringen fått otäcka konsekvenser också, GWs ljudligare skällande är därför inte ologiskt.
Senast redigerad av Månsan 2023-02-26 kl. 23:48.
Citera
2023-02-26, 23:45
Medlem
Citat:
mycket faller på plats nu. Inte konstigt att Mats då av ren desperation stalkat Linda och varit upprörd… Han har väl fattat att någon annan tatt hennes uppmärksamhet så har han väl försökt luska ut vem de är eller ta henne på bar gärning… många män kan bli så i slutskedet men dom flesta ger sen upp och gårvidare. Jag tror inte Mats hade skadat henne som hon uppgett. Uppenbarligen har hon inlett relationen med öb och haft mats samtidigt där på slutet. Genom att skydda sig själv har hon provat vara steget före genom att anmäla mats eller uppge vad som hänt, och sedan visa upp öb så alla håller sig borta…

Sådana som Mats hittar bara nya offer att kontrollera… så tror inte hon var så speciell som hon tror att hon var för mats

Fast Mats hade ju själv haft en annan relation = huvudskyddsombudet.. Oklart när det tog slut - om det gjorde det..
Citera
2023-02-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast Mats hade ju själv haft en annan relation = huvudskyddsombudet.. Oklart när det tog slut - om det gjorde det..

Vilken vidrig soppa. Ingen förtjänar att dö, och synd det som hänt med Mats. Men först skulle Thonberg fått avgå. Sedan mats och linda omplaceras och fråntas chefs tjänsterna… Alla har betett sig omoraliskt i sina höga positioner. Det är vidrigt. ÖB bör skämmas och hoppas han bär med sig en stor skam. Hade han vart värdig hade han avgått också innan allt detta för sin nya kärlek. Han kan fan pensioneras sig villen dag han vill. Men nu kommer han bli och alla involverade bli ihåg kommna för denna härva
Citera
2023-02-26, 23:52
Medlem
Citat:

En svartsjuk polis som bara vill doppa snopp är farlig o skall inte få ha vapen
Citera
2023-02-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Var har h*n fel?

I allt.
Citera
2023-02-27, 02:40
Medlem
cerns avatar
Hur tog han livet av sig? Hängde han sig? Tabletter?

Eller gjorde han det ultimata med pistol eftersom han hade tillgång till en sådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in