Citat:
Fast i vanlig ordning svänger pendeln antingen åt det ena eller andra hållet. Ett snabbt och aktivt arbete med en utredning, påkallad eftersom det fanns skäl därtill, blir plötsligt illa sedd för att huvudpersonen inte klarade den skam som hans agerande innebar. Jag påstår utan att darra på manschetten att det är media som är orsaken till Löfvings frånfälle, inte utredaren eller utredningen i sig.
Det är otroligt att inte fler människor väljer att ta den vägen med tanke på den empatilöshet som driver medierna och dess asgamar till journalister.
Det är otroligt att inte fler människor väljer att ta den vägen med tanke på den empatilöshet som driver medierna och dess asgamar till journalister.
Ja, det är pinsamt hur media nu låtsas vara utanför skulden som lett fram till Mats Löfvings död.
Medierna drev på polisutredningen, att Viksten, skulle komma med ett utfall. Det stämmer nog som Viksten säger.
Nu ska huvuden rulla inom polisledningen, men journalisters huvuden rullar aldrig.
Nu har de nyhetsinslag och artiklar om hur illa skött allt är, men sådana artiklar hade de inte haft alls om Löfving fortfarande levt.
Nu ska media ses som de ädla riddarna som låter brodern Jan Löfving tala ut i artiklar.
När ska media sluta att driva offentliga personer till döden?
Det var ju för att journalister började gräva i det här som det blev eld i baken hos polisledningen att utreda detta.
Men nu kan media spela hjältar med att visa nyhetsinslag där de klandrar cheferna hur det skötts.
Jag är utled på kulturen där enskilda syndabockar ska avrättas. Vuxenmobbingen av enskilda offentliga personer är stor i Sverige.
Vad jag förstår var allt komplext?
Löfving kan ju också ha tänkt "Varför sjutton får jag skulden nu för, att jag delade ut puffran till Linda, det var ju ingen som sa något då det skedde?" (för brorsan Jan Löfving säger ju att Mats Löfving inte riktigt begrep alla anklagelser som riktades mot honom.)
ML höll ju tyst som Leif GW Persson säger i Nyhetsmorgon (innan Viksten kom med sin presskonferens). Kan ML också ha undrat varför Linda Staaf uppgett att hon känt sig stalkad av Mats L, när han självt känt sig trakasserad av henne?
Leif GW trodde inte att RPC kommer bli sparkad här https://www.tv4.se/artikel/273E4LFahX9FbIziJKrTLS/gw-om-utredningen-av-polisskandalen (innan presskonferensen och ML:s död) men nu jävlar så ska en ny syndabock utnämnas, så de som gottat sig i det här (Expressen med den där jävla reportern som började gräva i det här och medierna som pressat på att få en snabb utredning från polismyndigheten) kan känna sig skuldfria.
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-26 kl. 23:09.
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-26 kl. 23:09.