2023-02-27, 21:40
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag är glad för din skull att du är nöjd och har en spännande tillvaro. Har tyvärr ingen behållning av detta upplägg och får inte ut så mycket av fyllots belöningar. Om du tittar på den norska Farmen någon gång så kanske du förstår bättre vad som menas. Jag vet precis vad gubbhelvetet kommer att säga varenda gång och har haft rätt hitills. Han är inte nöjd -men det är klart att ni ska ha en belöning.
Jag håller med om att norska är mycket bättre nuförtiden, men jag tror inte det spelar roll vilken tjock bonde som står där framme och käkar kakor. Jag tror det har att göra med castingen och hela produktionen som är för slapphänt och inte erbjuder nödvändiga befogenheter. Jag håller med om att misskötsel av djur bör straffa sig, till exempel, men det jag försöker säga är att det är bortom Wincent. Wincent sköter mentor- och programledarskapet bra efter sina förutsättningar.

Saknar Farmen Afrika med Sebbe Dawkins. Nuförtiden är det ett stort gäng slappsvansar varav hälften ger upp och lämnar.
2023-02-27, 21:44
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Nu börjar man tröttna på att produktionen släpper ut djuren för att det ska hända något i avsnitten. Helvete så uppenbart det är och ändå blir det tråkigt att titta på. Tre gånger på en vecka (med rasade staket dessutom) och inte en enda gång innan dess. Lika bra att de är ärliga från början och säger att "när som helst kan vad som helst hända när produktionen blandar sig i" men de ska låtsas som att det är en genuin farm-upplevelse.
Farmen imorgon
2023-02-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J1m3n
Haha tack, jag brukar inte se farmen, men en bekant är med i år, så kände att jag ville se de
Tyvärr ser redan att vi kommer bjudas denne Vicktor i tid och otid som underhållning på olika program. Vissa ha udda syn på underhållning
Får starka Robinsson Robban vibbar i honom.
Är man tydlig nolla och motsatsen till underhållning samt underbegåvad då har TV folket detta som bevis att honom ska vi ha.
Eller hur, det är väl planen 😇
2023-02-27, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsmatten
Men fattar ni inte att det är ett spel för oss TV-tittare. Tror absolut Viktor antagit utmaningen att spela på sitt utseende och göra ”spektakulära” uttalande för att det ska bli bra TV. Han har glimten i ögat och lite full i fan. Jag hejar på honom 🤣😝

Jag tror precis som du. I år är de tillsagda, eller åtminstone pushade lite åt olika håll, för att spela olika roller eller att förstärka drag de har. Sebbe sa ju också något sådant i första avsnittet som skulle kunna tolkas så, ungefär att han skulle vara den trevlige och snälle killen under tiden på farmen.

Förmodligen var Farmen så tråkig förra säsongen att de vill få lite fart på programmet.

Har också för mig att Andreas sa att han var skådespelare och skulle spela en roll, lutar åt samma håll där, frågan är om han ens blev arg på Christoffer på riktigt, eller om det bara var riktigt bra TV.
2023-02-27, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Tyvärr ser redan att vi kommer bjudas denne Vicktor i tid och otid som underhållning på olika program. Vissa ha udda syn på underhållning
Får starka Robinsson Robban vibbar i honom.
Är man tydlig nolla och motsatsen till underhållning samt underbegåvad då har TV folket detta som bevis att honom ska vi ha.
Eller hur, det är väl planen 😇

F-n vad ni är avundsjuka.
2023-02-27, 22:26
Medlem
Vi smålänningar säger kååv (korv), axlen, cyklen, bööjk (burk), men stavar det givetvis inte så!
Varför har så många så mycket emot Sebbe? I mina ögon är han bara trevlig.
Hoppas på att någon i NSS-pakten vinner, hoppas INTE på att Viktor eller Christoffer vinner. Fast dom två får gärna hålla sig kvar länge, båda är ju skitroliga!
2023-02-27, 22:28
Medlem
picapicans avatar
Fattar inte vad Eddie menade med "jag är en man som håller mitt ord". I så fall skulle det ju blivit Artin som blev storbonde.

Bra spoilat av TV4. Det borde man egentligen kunnat räkna ut. De spoilar aldrig så uppenbart, utan det är oftast helt motsatt det man tror.
2023-02-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Fattar inte vad Eddie menade med "jag är en man som håller mitt ord". I så fall skulle det ju blivit Artin som blev storbonde.

Bra spoilat av TV4. Det borde man egentligen kunnat räkna ut. De spoilar aldrig så uppenbart, utan det är oftast helt motsatt det man tror.

Han har väl lovat Viktor det innan, så mot Viktor höll han ju sitt ord.
2023-02-27, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
Sebbe har nog lyckats bli ännu fetare i Farmen än han var innan.....
Han verkar ha gått ner en hel del ändå. Man har nog bara glömt bort hur jävla fet han var från början: https://imgur.com/a/77ieVsB Avsnitt 1 vs nu.
2023-02-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Han verkar ha gått ner en hel del ändå. Man har nog bara glömt bort hur jävla fet han var från början: https://imgur.com/a/77ieVsB Avsnitt 1 vs nu.

Bra jobbat! Skönt med folk som ställer saker och ting till rätta!👍
2023-02-27, 22:39
Medlem
krachons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Nä. Nu har du fel.
Du litar tydligen på den digitala tekniken som bestämmer för dej hur du ska stava rätt. Nu handlade inte detta om stavning utan om hur man uttalar ett specifikt ord.
Ta t ex ordet " korv". Hur uttalar du det?
Jag som är från Småland säjer: Kaav.
En värmlänning säjer förmodligen: Körv.
Skärp dej för f-n.

Maskinerna är våra vänner, utan dom inget paradis. Maskinerna är våra vänner,
Naturligtvis

On topic...faan vad bra av Eddie att välja Viktor och inte smörklicken Artin. Som han ställde sig in nere vid båten.
Senast redigerad av krachon 2023-02-27 kl. 22:41.
2023-02-27, 23:23
Medlem
Zyxel04s avatar
Har följt programmet lite halvhjärtat.

Min tanke om deltagarna som är kvar.

Viktor: En, i min mening, bra deltagare. Han är ju en player och det behövs i detta program för att öka underhållningsvärdet vilket jag gillar. Han är social player. Någon skulle väl påstå att han är elak och ja, låt så vara... men han är ju där för att vinna och det är "ett spel". Hade förvisso passat bättre i typ Paradise Hotel eller Robinson men aja. Har dock en hotbild mot sig för alla ser honom som en stark spelare.

Rasta-Sandra: Snygg och det känns ändå som en trevlig tjej... hon försöker ändå göra uppdragen och känns trevlig. Känns som en potentiell vinnare.

Sebastian: Fet... hehe... nä men han känns ändå som en vänlig person men jag har svårigheter med såna där trevliga personer då jag blivit sviken av just den karaktären. Jag gillar dock att han är en spelare och försöker tänka strategiskt.

Nebil: Ok deltagare, har inte gjort så överdrivet mycket väsen av sig men är också lite av en player för han har både lierat sig med Viktor+Eddie och med Rasta-Sandra+Sebbe. Känns också som en potentiell vinnare.

Chrille: "Ett argument för abort" är ett citat vi nog kommer minnas. Känns inte som att han är så överdrivet intresserad av farmen-livet av det man ser och han känns lite som en drama-queen... Dock så har han taggat ner efter allt som hände i början av perioden. Han har inte synts så överdrivet mycket efter det. Paktmässigt verkar han inte riktigt vara i någon pakt... han pratar väl en del med Viktor men det är tydligt att Viktor mest ser honom som en spelbricka.

Tora: Vad rimmar hennes namn på? Ha-ha... Nä men jag tycker att Tora känns som en trevlig och händig tjej. Tycker ändå dialekt är ganska charmigt... Vore dock tråkigt om hon vann pga att hon kom in typ när hälften av programmet hade passerat. Det är dock inget som hon kan påverka... Detta är ju ett problem från Mastff... att de skapat sådana förutsättningar. Det känns utifrån det perspektivet som om Tora bara kan bli en förlorare, för om hon vinner kommer hon alltid få höra at thon kom in sent. Paktmässigt verkar hon lierat sig med Viktor för hon tog ju ut Viktor efter att han hade sagt det.

Artin: Veganen... Troligen med i programmet för att skapa drama och det fanns ju lite små-tendenser på Torpet men det hettade tyvärr aldrig riktigt till. På ett sätt verkar det vara en ärlig typ vilket gillas. Han har heller aldrig börjat dampa eller varit "medvetet" otrevlig mot någon. Han verkar dock vara en principfast och jobbig typ... tror det är en sån man skulle kunna störa sig på... Men tror det är en schyst kille som vill väl INNERST inne... INNERST INNE

Asa... BLACK LIVES MATTER... Har inte riktigt synts så mycket men verkar väl vara "ok" i gruppen.

Det är väl denna vecka + 2 till kvar innan det hela är över.

Svårt att spekulera då man aldrig riktigt vet hur det ser ut framöver... typ vilka tävlingar som det kommer vara och vilken effekt amuletterna får....

Paktmässigt verkar det som om Viktor i grunden har en egen pakt och han ser alla som spelbrickor, vilket han visade med han syrianen med hamburgare-tröjan. Nu verka rhan lierat sig med Tora som han i sin tur lär kicka när han får chansen.

Talades ju om NSS med Nebbe, rasta-Sandra och Sebbe... de har väl klickat på Torpet hehe.

Artin känns inte som en riktig spelare... svårt att se honom gå "all in" i en pakt...

Black lives matter-Asa klickade bra med Tora, men inte direkt settde snacka om taktik heller.

Chrille tror jag vill pakta med Viktor men tror inte det är så bra då Viktor kommer lura honom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in