2023-02-27, 11:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Idag finns inrapporterat att Homofederationen förlorat ytterligare 560 st fascister och totalt under hela kriget är vi uppe på 148.690 som befriats från sina (S)kamliga gärningar....(S).......

Kalkylen indikerar fortfarande att genombrytningen, 200.000 avlägsnade, kommer att nås den 13 juni men tendensen är fortfarande godartad.

De materiella förlusterna är (M)åttliga...(M).... ....och påverkar inte svensk inrikespolitik. Vi har 4 utslagna stridsvagnar och 6 st förstörda bepansrade stridsfordon.

Uppgifterna från igår att en SU-25 attack jet skjutits ned kom också med i statistiken. Det rapporterades igår att Ukraina tillfångatog den bögige piloten.

Mottagna leveranser av stridsfordon från olika länder bör snart påverka striderna på så sätt att vi får en ökning av dom sovjetryska förlusterna i materiel.
Skulle tro att antalet döda ryssar lugnar sig lite nu och landar på runt 500-600 om dagen en tid framöver. Man märkte att det blev lugnare direkt efter den 24e. Ryssarna var desperata att ge Putin en propagandaseger till årsdagen men föll platt.
Citera
2023-02-27, 11:55
Medlem
Hur många soldater i Ukraina har Ryssland haft på totalen hittills?

Hur har de skadade o handikappade ryska soldaterna det när de återkommit till Ryssland?
Citera
2023-02-27, 11:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm.., det var ju igår det började komma ut om dron-attacken mot den ryska A-50 i Vitryssland. Så då bör det skett senast lörd/söndag natt enligt mig.

"Om" det hade varit en false-flag.., så skulle nog det ha alleredan ha varit en rysk/vitrysk respons med krav/löften om vedergällning allra minst. Men tills nu har det ju inte hörts ett pip ifrån ryskt håll om vad som skett..

Ja tystnaden tyder nog inte på false flag. Jag tror också en false flag kommer rikta sig mot civila. De vill visa att de måste försvara sina civila inte ett flygplan.
Citera
2023-02-27, 11:56
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
För att diskutera rakt, vilka belägg har du för att de blivit trakasserade?

2014 så tog separatister upp vapen mot Ukraina med ett stort stöd från Ryssland. Då började förföljelsen av både pro-ryssar och pro-ukrainare i området. Ryssland intog även Krim och började förföljelsen av pro-ukrainare där.

Propaganda mot att Ukraina är fullt av nazister, inte ett eget land har pågått av ryssarna väldigt länge och sedan innan 2014. Så att ukrainarare tröttnade på dessa trakasserier är inget konstigt och att de började med trakassering tillbaka.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_information_war_against_Ukraine

Pro-ryssar hävdar ofta att folkmord av pro-ryssar skett i området sedan 2014 men sanningen är att 2021, året innan invasionen, så dog 25 civila av militära vapen. Hyfsat jämt fördelat på de båda sidorna.

Hur är detta ett folkmord och trakassering?

Vill du diskutera mig som person får du ta det via PM.

2014 så tog separatister upp vapen mot Ukraina med ett stort stöd från Ryssland. Då började förföljelsen av både pro-ryssar och pro-ukrainare i området. Ryssland intog även Krim och började förföljelsen av pro-ukrainare där.

Det du skriver här och håller jag med om. Det är ju här problemet ligger. För att gräva ner stridsyxan behöver båda parter bjuda till

Propaganda mot att Ukraina är fullt av nazister, inte ett eget land har pågått av ryssarna väldigt länge och sedan innan 2014. Så att ukrainarare tröttnade på dessa trakasserier är inget konstigt och att de började med trakassering tillbaka.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_information_war_against_Ukraine

Jag och även här håller jag med dig. Ryssland hävdar att det är fullt med Nazister. Och det stämmer´. Tror du det är en tillfällighet att jävligt många av det som har åkt ner från andra länder är tvärhöger?
Ukrainarna är nationalister ute i fingerspetsarna. Och detta hyllar jag stort. Tycker Azov är en praktex på hur vita män ska uppträda. Att ordet nazist används åt båda håll är lite som att dra "rasistkoret" alltså ett uttjatat jävla begrepp. Jag känner väldigt mycket högerfolk. Där media kallar dessa kilalr för nazister. Fast jag som känner dem vet att det är nationalister.
Citera
2023-02-27, 12:00
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var ju Ryssland som startade det lågintensiva kriget i östra Ukraina, mha Igor Strelkov.

Ja delar ju inte din uppfattning.
Här tror ju jag att bankmaffian/Deep state/nato hökarna eller vad man vill kalla dem började så ett frö i Ukraina. De har använt Azov i deras syfte.

Du har aldrig funderat hur i helski man ändå kunnat stå bakom Azov som ändå inte hymlat med vilka de är? Är det ändå inte lite märkligt !
Citera
2023-02-27, 12:02
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Vi har diskuterat detta förut.
Men ja absolut ska ryssland bara rakt ut ur Ukraina. Vi är helt eniga i den frågan.
Men det är ju fortsättningen vi inte är överens om. Jag hävdar ju att ryssar blivit jävligt trakasserade innan detta bröt ut i de numer ockuperade områdena .
Precis som Tyskar blev innan utbrottet av WW2. Det är precis samma förfarande här.
Ang krigsskadestånd och krigsbrott så ska i mitt tycke folk på båda sidor stå inför rätta.

Trodde mig som person var slutskriven om. Ja jag stavar som en kråka. Och meningsuppbyggnad som en 13. Slå upp ordet dyslexi.

Det påstås saker som folkmord. Inget finns bevisat om detta! Finns flera som envist hävdar detta. Putin bl a. Också i denna tråd. Är det detta du gått på? Denna propaganda?
Kan du läsa FN rapport om detta?
Grön män som går in över gränsen, med vapen.
Utländsk trupp på eget område.

Tyskarna blev trakasserade....
Nu får du ge dig? Vad är det nu du har fått för dig...

Sedan, denna tråd handlar om ryss-lands invasion av Ukraina. Påminner om.
Låt bli följande:

1) Inlägg som bara består av en länk - det ska framgå varför innehållet är relevant i diskussionen.
2) Trollanklagelser - bemöt varandra i sak.
3) Tillåtna språk är svenska, norska, danska samt engelska. Inlägg på andra språk är inte tillåtna.
4) Diskussioner om andra nutida eller historiska krig och konflikter

// mod
Citera
2023-02-27, 12:04
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ja delar ju inte din uppfattning.
Här tror ju jag att bankmaffian/Deep state/nato hökarna eller vad man vill kalla dem började så ett frö i Ukraina. De har använt Azov i deras syfte.

Du har aldrig funderat hur i helski man ändå kunnat stå bakom Azov som ändå inte hymlat med vilka de är? Är det ändå inte lite märkligt !

Var det du som nyligen sa att du ville debattera på ett sakligt sätt??
Du för ju bara fram vrickade foliehattsteorier, det finns trådar för sånt!!
Citera
2023-02-27, 12:16
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm.., det var ju igår det började komma ut om dron-attacken mot den ryska A-50 i Vitryssland. Så då bör det skett senast lörd/söndag natt enligt mig.

"Om" det hade varit en false-flag.., så skulle nog det ha alleredan ha varit en rysk/vitrysk respons med krav/löften om vedergällning allra minst. Men tills nu har det ju inte hörts ett pip ifrån ryskt håll om vad som skett..

Det är väldigt enkelt att se om attacken på ett flygplan i Vitryssland var en rysk provokation eller inte. Hade det varit en rysk provokation gjord för att uppmärksammas så hade det stått om det överallt rysk media. Det är ju den ryska allmänheten som ska provoceras. Men nu står det inte ett knyst om detta i rysk media (vad jag har sett, men jag läser rysk media dagligen) av vilket man kan dra slutsatsen att detta är en helt vanlig ukrainsk attack som ryssarna helst av allt vill glömma.
Citera
2023-02-27, 12:19
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur många soldater i Ukraina har Ryssland haft på totalen hittills?

Hur har de skadade o handikappade ryska soldaterna det när de återkommit till Ryssland?

Ryssen från landsort är per definition mentalt handikappad så jag vet inte riktigt hur man ska kunna särskilja alla handikappade i Ryssland åt.
Citera
2023-02-27, 12:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du lägger dig på en rätt låg nivå nu.
Krigs första offer är ofta sanningen.
Du köper en sida fullt ut.
Jag följer båda sidor och försöker bilda mig en uppfattning runt det.
Se det så här, vems narrativ för du fram. Sveriges eller Rysslands. Du kanske skulle se på bådas före du tar ställning. Om man kopplar ihop kriget med en del teorier till höger och vänster om globohomo, judarna, bidens portfölj och WEP, är det förstås lätt för ryssarna att locka flera extremister att tro på deras narrativ och därmed verka i deras sak.

Ryssarna nyordning som de ville skapa, men misslyckats med, är en värld med en rysk hegemoni. Är det i Sveriges intresse att inordna sig under Ryssland, måste man fråga sig. Vad skulle vi vinna på det och på vilket sätt?
Citera
2023-02-27, 12:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Det här verkar vara en stark typ av pansarbil. Ryssarna har skjutit mycket på den men alla i den överlevde.
https://twitter.com/TreasChest/status/1630018104938864642
Citera
2023-02-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det här verkar vara en stark typ av pansarbil. Ryssarna har skjutit mycket på den men alla i den överlevde.
https://twitter.com/TreasChest/status/1630018104938864642

De som överlevde attacken i den där, kommer nog köpa "Made in USA" för resten av livet. Snacka om kvalitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in