2023-02-27, 10:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Set inte bra ut för ryssen! Snart får de slut på mat och ammo! Ger upp om en vecka eller så!

Ja jag tror hela ryska fronten ramlar ihop nu
Har man beställt bussar till hemfärden än?
Citera
2023-02-27, 10:51
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Att zelensky inte har dragit tillbaka trupperna ur backmut gör mig förbannad. 10,000 eller 25,000 spelar ingen roll. Dom som sitter fast i backmut riskerar att bli slaktade. Vafan håller dom på med?

Att zelensky fullständigt skiter i Ukrainska liv är ju helt uppenbart.
Han lämnade dem i Mariupol helt åt sitt öde.
Och det verkar som han gör det samma i Bakhmut även om nu ett litet motangrepp nu har kommit.
Fruktansvärt att se.

Nu är inte jag insatt i militärhistoria.
Men kan inte minnas där väst en enda gång i modern historia lämnat sin soldater i stora nummer helt åt sitt öde som zelensky har gjort.

zelensky är inte en sek bättre än putin.
Citera
2023-02-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Fortfarande uppenbart?

Jag tror fortfarande att backmut kommer falla då ryssland har för stora nummer. Frågan för mig är när, då ukrainarna är riktigt tuffa och effektiva.
Citera
2023-02-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Uppdatering Bakhmut. Ryssarna fortsätter avancera.

https://www.youtube.com/watch?v=Lr3C58dEsDg

Dom har avancerat sedan februari 2022, men ändå inte tagit staden?
Citera
2023-02-27, 10:55
Medlem
Citat:
Tror inte färgblindhet, är ditt problem.
Pilarna är tydliga. Oavsett färg.

Sanningen ligger i ditt narrativ.

Alltså va? Är du färgblind själv? Jag kunde inte se dom blå pilarna först för att dom smälter in i bakgrunden. När jag kollade närmare andra gången så märkte jag dom.
Citera
2023-02-27, 10:56
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ja jag tror hela ryska fronten ramlar ihop nu
Har man beställt bussar till hemfärden än?
Inte ännu, men vi kan hoppas på att den trycks tillbaka en del
Citera
2023-02-27, 10:58
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Uppdatering Bakhmut. Ryssarna fortsätter avancera.

https://www.youtube.com/watch?v=Lr3C58dEsDg

DPA. hahahahahahaha

Sitter en liten Putin och drar streck och ritar bilder, över hur hans generaler, borde ha gjort.
Jisses.
Citera
2023-02-27, 11:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
[…]

Vad i all världen betyder detta? 'En sek'?
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Nu är det knappast Zelensky som leder militären din dumme fan så du kan sluta projicera dina fördomar.
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hört följande:

Det finns 15 aktiva enheter av M-50 Mainstay i det ryska flygvapnet. Planen undergår just nu en komplicerad "uppgraderingsprocess" för att kunna leda kryssningsrobotangrepp. De nya plan som kommer "on line" betecknas M-50U.

Sju M-50U är operativa och kan användas av ryssarna, men av dessa finns en i Syrien. För att kunna ha en heltäckande "around the clock" stridsledning över Ukraina måste ryssarna ha minst fyra Mainstays som kan avlösa varandra och dessutom back-up om det skulle bli något fel. De sex som man hade var ett minimum, som jag ser det. Nu har man bara fem kvar (ytterligare en uppgraderad M-50U kommer dock att levereras senare i år).

Individen som skadades/förstördes bar identifikationen 43 Красный (43 Röd) och kom till Belarus för ett par månader sedan i samband med en övning och blev kvar. Hon har sedan patrullerat över belarusiskt luftrum för att bl a dirigera robotangreppen. Nu är hon vingklippt och flyger förhoppningsvis aldrig mer.

Detta är en rysk förlust av en strategisk tillgång (i paritet med sänkningen av robotkryssaren Moskva). Det är stort.

Verkar rimligt.
Det som överraskade mig, var att planet krävdes för att styra missiler!
Vad tusan har man GPS till??
Citera
Medlem
Idag finns inrapporterat att Homofederationen förlorat ytterligare 560 st fascister och totalt under hela kriget är vi uppe på 148.690 som befriats från sina (S)kamliga gärningar....(S).......

Kalkylen indikerar fortfarande att genombrytningen, 200.000 avlägsnade, kommer att nås den 13 juni men tendensen är fortfarande godartad.

De materiella förlusterna är (M)åttliga...(M).... ....och påverkar inte svensk inrikespolitik. Vi har 4 utslagna stridsvagnar och 6 st förstörda bepansrade stridsfordon.

Uppgifterna från igår att en SU-25 attack jet skjutits ned kom också med i statistiken. Det rapporterades igår att Ukraina tillfångatog den bögige piloten.

Mottagna leveranser av stridsfordon från olika länder bör snart påverka striderna på så sätt att vi får en ökning av dom sovjetryska förlusterna i materiel.
Citera
2023-02-27, 11:02
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nyss vaknat?

Modiga människor som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto