Loggade in där nu och det finns inga utbetalningar noterade, men mitt bankkonto är registrerat där och stämmer, så troligen måste jag bara vänta lägre än vissa andra.
Pengarna kommer bara komma in på ditt konto. Man kommer ej kunna se nån utbetalning på deras sida.
Man får brev sen står det att pengarna kommer komma inom par dagar. Bara håll utkik på ditt konto.
Fick besked igår från Försäkringskassan. 1478 tillbaka Känns toppen! Jag hade räknat med max 800 men bodde en barnfamilj i lägenheten innan oss så möjligt att de haft högre förbrukning innan vi flyttade in. Bor i mellersta Skåne.
Stödet betalas ut till den som står på elnätsavtalet för adressen den 17 november 2022.
Så flyttar man strax innan detta går man miste om sitt stöd.
Däremot kan du ju få stöd för den adressen du flyttat till och bor på nu, som någon annan betalat elen för.
En bekant till mig flyttade till hus i november. Stod på elavtalet från 15 november. Får elstödet utbetalt till sig på över 11000kr. Istället för några hundra från sin lägenhet som hen flyttade från.
Det beror på att elstödet inte är en retroaktiv återbäring på inbetalt belopp. Elstödet är ett stöd för innevarande vinter vars storlek bestäms av föregående års förbrukning. Så det är helt rätt att bekantingen får ett stöd oavsett var denne bodde förra vintern.