2023-02-24, 20:38
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jösses, vad var det där för osaklig kommentar?

Jag anser att skattefinansierad media ska sträva efter att uttrycka sig neutralt, oavsett om de talar om Trump, Putin, Orbán eller Åkesson.
Så är det verkligen INTE nu.
Nej, det har aldrig varit så. SVT har alltid levt i skyddad verkstad där pengarna kommet ändå, oavsett hur låg nivå det än är och oavsett om de kommer tittare eller inte. Lite grand som det var i forna DDR som fick sina löner oavsett om det kom kunder eller inte. Då finns det ingen sporre att göra ett bra jobb
Citera
2023-02-24, 20:56
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
1. Du skulle inte svara mig.
2. Vem är det mest som framstår som borderline genom sina kommentarer.
3. Din projicering gör väl att man misstänker dig som "borderline pedofil"
4. När och var har barn sett nakna män mer än på TV? Har du lustande perversa tankar om att det skulle skett på en sagostund på riktig? För då är du peddo på allvar. Drottningarna har klänningar på sig.
5. Varför söker du med flit upp klipp med nakna män i string och feta gubbar i peruk.. Är du smyghomo med en pervers böjelse?
6. Lär dig att hålla de 2 (max) tankar du kan han i huvudet samtidigt. Och nu går vi in på ett nytt spår.
Om du anser att nakna män på nätet sexuellt innehåll.. nä just det.. String på kvinnor i vardagen.

Herre min Gud och skapare.. denna personen behöver hjälp.. han kan inte vara frisk.

Har du tänkt tanken på att söka asyl på Irans ambassad så du slipper det förflackade svenska samhället?

Jag är till skillnad från dig helt frisk.
Ut från tråden din äckelpeddofil. "Drottningarna"...Kalla dem för vad de är. Män med kvinnokläder och sexuella teman som de tycker att barn skall ta del av.
Citera
2023-02-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
1. Det heter ditt och pedofil.
2. Så ännu en "genom sig själv känner man andra" kommentar genom det illa stavade fetade.

Varför vill du vara analfabet och pedofil övergår mitt förstånd.
Nu arkiverar jag den här konversationen där den hör hemma, i kabinettet inomhus.

För övrigt. Ha en underbart pervers helg ditt pervo och puss och kram!
Citera
2023-02-26, 13:36
Medlem
Älskade programmet tidigare när Fouad Yousefi var programledare. Men nu är det fruktansvärt! Hur kan nuvarande programledare få fortsätta?

Det är flamsigt, oseriöst och outhärdligt att se. Det märks till och med att panelisterna skäms över programledarens fjantiga betoningar och instick. Blir så ledsen när programmet kan vara så otroligt bra men nu tillintetgörs av osakligheter.

Lågvattenmärket måste nästan ha nåtts när tre nuvarande och tidigare skribenter från Aftonbladet gemensamt fick såga regeringen. Snacka om partiskt.

Men även programmet om Miljöpartiet var så fjantigt och studentredanktionsmässigt. Har Politikbyrån blivit Svenska nyheter, en komediserie på SVT?
Citera
2023-02-27, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgiven76-
Älskade programmet tidigare när Fouad Yousefi var programledare. Men nu är det fruktansvärt! Hur kan nuvarande programledare få fortsätta?

Det är flamsigt, oseriöst och outhärdligt att se. Det märks till och med att panelisterna skäms över programledarens fjantiga betoningar och instick. Blir så ledsen när programmet kan vara så otroligt bra men nu tillintetgörs av osakligheter.

Lågvattenmärket måste nästan ha nåtts när tre nuvarande och tidigare skribenter från Aftonbladet gemensamt fick såga regeringen. Snacka om partiskt.

Men även programmet om Miljöpartiet var så fjantigt och studentredanktionsmässigt. Har Politikbyrån blivit Svenska nyheter, en komediserie på SVT?

Jag instämmer. Programmet var betydligt bättre när Fouad Yousefi ledde det. Nu är det, som du skriver, studentredaktionsnivå över det hela.
Citera
2023-02-27, 05:40
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Kolla gärna Riks, där Rickard Sörman kommenterar Politikbyrån som "analyserar" Regeringens Klimatpolitik.

https://www.youtube.com/watch?v=LTGD19omyJg

Citat:
"Men det fanns ingen i studion som försvarade, eller förklarade, Sverigedemokraternas position"

SD är inte rumsrena när det kommer till frågor om forskning/vetenskap/fakta. Om man tar in en SD:are (eller representant för deras antivetenskapliga position) i studion för diskussion som relaterar till klimatfrågan så skiter de på mattan direkt och förstör hela diskussionen. Inte bara skulle SVT riskera att fällas i granskningsnämnden om de lät en SD-foliehatt börja spy ur sig desinformation om klimatet i TV, hela idén är liksom också poänglös, eftersom SDs position i klimatfrågan är fel rent objektivt. Det är inte en fråga om höger eller vänster eller tycke eller smak, SD har helt enkelt bara fel.

Citat:
"Inte ett ord om det genuina engagemang... blabla diesel...blabla... varför ska vi i Sverige betala? blabla... mer realistisk syn på saker och ting...blablabla"

Hahaha. Fyfan vilken bullshit artist.
Senast redigerad av anomalign 2023-02-27 kl. 05:44.
Citera
2023-02-27, 09:43
Medlem
Programmet borde byta namn till "DNs läsekrets tycker"
Citera
2023-02-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Om du menar avsnitten om klimatminister Romina Pourmokhtari, så var det exakt som du skriver.
Jag tänkte hela tiden att de begår ett brott de regler som de ska följa i kontraktet som public-service kanal. Fem minuter max sedan stängde jag av då det blev som overkligheten i en tecknad film i en snetripp. Kolla själva finns i länken.

https://kontakt.svt.se/guide/sa-arbe...public-service
https://www.svtplay.se/video/KvXWnRA...mina?info=visa

Herregud. Stockholmare i Stockholm talar med andra stockholmare i stockholm i en studio i Stockholm om vad de anser att deras Suggardaddy Bonniers/Staten tycker. Bonniers anställer inte utifrån kompetens, de anställer den lämpligaste fårflocken. De som gör som ägarklanen "tycker" och där är Wolodarski (har alltid två väskor packade) ett empiriskt vetenskapligt bevis. (alltså ingen konspirationsteori)

Jag fortsätter och håller mig till dansk TV och danska media. Där får folk andas. Dessutom är de VUXNA.
Citera
2023-02-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Herregud. Stockholmare i Stockholm talar med andra stockholmare i stockholm i en studio i Stockholm om vad de anser att deras Suggardaddy Bonniers/Staten tycker. Bonniers anställer inte utifrån kompetens, de anställer den lämpligaste fårflocken. De som gör som ägarklanen "tycker" och där är Wolodarski (har alltid två väskor packade) ett empiriskt vetenskapligt bevis. (alltså ingen konspirationsteori)

Jag fortsätter och håller mig till dansk TV och danska media. Där får folk andas. Dessutom är de VUXNA.

Ja, de är verkligen helt otroligt irriterande. Det är sådana här människor som i videon där som får en att få sura uppstötningar när man hör den accenten. Stackars alla andra 08or.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-02-27 kl. 13:35.
Citera
2023-02-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Ja, de är verkligen helt otroligt irriterande. Det är sådana här människor som i videon där som får en att få sura uppstötningar när man hör den accenten. Stackars alla andra 08or.

Instämmer - DN-skadade sekterister är oerhört irriterande människor. De styrs av Bonnierklanens känslor. - Arma PsyOpsade satar.

Jag har suttit med gamla parkbänksfyllon som haft betydligt högre debattklimat och betydligt mer sunt förnuft än vad SVT hittat bland soffsittarna inom DNs läsekrets. - Helt seriöst alltså. Svenskt debattklimat är sämre än uruselt. Jag håller mig till Dansk media som ligger 20 år före DN-särskolan Stockholm.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-02-27 kl. 16:05.
Citera
2023-02-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
SD är inte rumsrena när det kommer till frågor om forskning/vetenskap/fakta. Om man tar in en SD:are (eller representant för deras antivetenskapliga position) i studion för diskussion som relaterar till klimatfrågan så skiter de på mattan direkt och förstör hela diskussionen. Inte bara skulle SVT riskera att fällas i granskningsnämnden om de lät en SD-foliehatt börja spy ur sig desinformation om klimatet i TV, hela idén är liksom också poänglös, eftersom SDs position i klimatfrågan är fel rent objektivt. Det är inte en fråga om höger eller vänster eller tycke eller smak, SD har helt enkelt bara fel.

Hahaha. Fyfan vilken bullshit artist.

Vem i riksdagen har mer erfarenhet om klimat & energifrågan än Elsa Widding (SD)?

Citera
2023-02-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vem i riksdagen har mer erfarenhet om klimat & energifrågan än Elsa Widding (SD)?

Hon är erfaren men ingen fysiker. Miljöfrågan är bara en enda sak och det är lagring av energi och därmed fysik. Löser man lagringen så löser man allt. Så enkelt är det. Få personer begriper detta förutom tex Elon Musk vilket gjort honom till världens officiellt rikaste.

Sverige behöver mer batterifabriker som tillverkar Power och Megapacks. Ett Megapack betalar sig själv på ett par år genom att köpa billig el på natten och sälja på dagen.

Annat som står i vägen är alla byråkrater och obegripliga regelverk. I Sverige är det tom förbjudet för företag att ens försöka bli självförsörjande på energi, de tvingas lägga ut elen till försäljning och får inte lagra den för eget bruk. - Ett faktum som får tex Tesla att vägra investera i Sverige. Alla jävla obegripliga regler och narcisiistiska byråkrater som stjäl tid.

Solcellsel har 25% moms. Bonniers tidningar har 6% moms och får pengar till diesel av staten i "distributionsstöd" SD har mig aldrig veterligen föreslagit momsfria solceller och batterier och låta folk byta ström med grannen. Bort med de obegripliga subventionerna och regelverken. Byråkratin är det största hotet mot miljön idag. Korkade byråkrater som satsar på vätgas som kräver 2-3 watt för att lagra 1 watt i vätgasform. Regeringen vräker in pengar i detta dödfödd vätgas.

Ett Megapack betalar sig själv på 2-3 år bara byråkratin kastreras. (kort video 1 minut)
https://www.youtube.com/watch?v=lvSmMUdC_nA´

När det kommer till miljön så finns en enkel regel - "tänk inte själv" - Kopiera det Elon Musk gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in