2023-02-23, 18:01
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Jag tittade på några avsnitt av Politikbyrån på SVT och slogs av den otroligt låga förmågan till kritisk analys. I regel hände detta. Någoting sägs av någon som inte är woketard och superprogressiv.
Sedan sitter fyra personer samstämmighet och förklarar för varandra hur den personen har fel.
Ofta säger de också något som gör att man kommer på ett bättre motargument direkt när de sagt det.
Mycket halmgubbar. De gör dessutom enorma akrobatiska långsökta resonemang för att kunna vrida uppenbara saker till något annat.

Alltså jag tycker egentligen att SVT är ganska bra, men den här typen av väldigt ensidiga och partiska program är cringe.
Citera
2023-02-23, 18:27
Medlem
Folketstempels avatar
Om du menar avsnitten om klimatminister Romina Pourmokhtari, så var det exakt som du skriver.
Jag tänkte hela tiden att de begår ett brott de regler som de ska följa i kontraktet som public-service kanal. Fem minuter max sedan stängde jag av då det blev som overkligheten i en tecknad film i en snetripp. Kolla själva finns i länken.

https://kontakt.svt.se/guide/sa-arbe...public-service
https://www.svtplay.se/video/KvXWnRA...mina?info=visa
Citera
2023-02-23, 18:29
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om du vill ha ohämmad rasism och homofobi, varför tittar du inte på Riks eller SwebbTV?

Jösses, vad var det där för osaklig kommentar?

Jag anser att skattefinansierad media ska sträva efter att uttrycka sig neutralt, oavsett om de talar om Trump, Putin, Orbán eller Åkesson.
Så är det verkligen INTE nu.
Citera
2023-02-23, 18:36
Medlem
Citat:
Om du vill ha ohämmad rasism och homofobi, varför tittar du inte på Riks eller SwebbTV?

Nej,jag vill inte vara i det ena diket eller det andra.
Jag vill inte ha ohämmad rasism och homofobi. Jag vill inte heller ha fyra personer som tillsammans säger att kvinnor som inte får hälften av tillgångarna när de skiljer sig är ett offer.
De pratade om detta i 30 minuter utan ens nämna att det kan vara så att mannen arbetat arslet av sig och tjejen typ inte gjort någonting. Inte ens hemmagrejer eftersom det har de en maid betald att göra.
Skall man få många miljoner för att man gift sig och skiljt sig?

Eller ett program där de ger rätt till någon liten 25-åring som armbågat sönder andra valpar i ungdomsförbund för att få jobb som hon är den sista som borde få.

Sluta med halmgubbarna och den tröttsamma metoden att alltid påstå att alla som inte köper vad skit som helst är alt-right.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-02-23 kl. 18:38.
Citera
2023-02-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Nej,jag vill inte vara i det ena diket eller det andra.
Jag vill inte ha ohämmad rasism och homofobi. Jag vill inte heller ha fyra personer som tillsammans säger att kvinnor som inte får hälften av tillgångarna när de skiljer sig är ett offer.
De pratade om detta i 30 minuter utan ens nämna att det kan vara så att mannen arbetat arslet av sig och tjejen typ inte gjort någonting. Inte ens hemmagrejer eftersom det har de en maid betald att göra.
Skall man få många miljoner för att man gift sig och skiljt sig?

Eller ett program där de ger rätt till någon liten 25-åring som armbågat sönder andra valpar i ungdomsförbund för att få jobb som hon är den sista som borde få.

Sluta med halmgubbarna och den tröttsamma metoden att alltid påstå att alla som inte köper vad skit som helst är alt-right.

Sjukt tröttsamt att de alltid bjuder in samma typer av människor också. Det är alltid kulturvänster av den moderna skolan. Alltid Judith Butler-läsande naiva godhetssignalerare.
Inte ens de amerikanska demoktatiska tv-kanlerna är såhär biased. Där kan de kritisera woketardism hos sina egna tom.
Citera
2023-02-23, 18:43
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Jag tittade på några avsnitt av Politikbyrån på SVT och slogs av den otroligt låga förmågan till kritisk analys. I regel hände detta. Någoting sägs av någon som inte är woketard och superprogressiv.
Sedan sitter fyra personer samstämmighet och förklarar för varandra hur den personen har fel.
Ofta säger de också något som gör att man kommer på ett bättre motargument direkt när de sagt det.
Mycket halmgubbar. De gör dessutom enorma akrobatiska långsökta resonemang för att kunna vrida uppenbara saker till något annat.

Alltså jag tycker egentligen att SVT är ganska bra, men den här typen av väldigt ensidiga och partiska program är cringe.

Kolla gärna Riks, där Rickard Sörman kommenterar Politikbyrån som "analyserar" Regeringens Klimatpolitik.

https://www.youtube.com/watch?v=LTGD19omyJg
Citera
2023-02-23, 18:48
Medlem
Tyckte dom olika "byråprogrammen" var OK från början men förstår nu att det är SVTs strategi att vara någorlunda neutrala i början för att få förtroende för att sedan driva mot vänster.
Citera
2023-02-23, 19:06
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:

Citat:

Hur får du Binary TS inlägg att handla om det du skriver? Ser du nazister precis överallt?

Mvh
Citera
2023-02-23, 19:08
Medlem
Snabbalirarens avatar
Jag tycker hon är lite söt på något sätt den där mulatten som leder politikbyrån nu
Citera
2023-02-23, 19:14
Medlem
Vad är ens syftet med ett "debattprogram" eller vad man skall kalla det där alla deltagande har samma inställning?
Varför skall man se ett program där alla propagerar samma skeva narrativ tillsammans.
Jag hade inte velat se ett program där fyra personer alla berömmer Putin eller värre heller.
Det är så uppenbart wokepropaganda.
Det får mig att skämmas. Det här handlar inte om vänster eller höger.
Jag tycker t. ex om de gamla socialdemokraterna och de hade alla kräkts på woke.
Citera
2023-02-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Jag tycker hon är lite söt på något sätt den där mulatten som leder politikbyrån nu

Eh, ok...
För det första ja. Det är hon.
För det andra. Vad har det med vår diskussion att göra?
För det tredje. Jag tror inte hon är mulatt. Kanske släkt från libanon eller liknande.
Irrelevant oavsett.

Edit: Aida Pourshahidi heter hon. Tror Arab tidigare generation.
Oavsett totalt irrelevant vad hon har för etnicitet. Till skillnad från woke så är vi vanligt folk inte hyperfokuserade på ras.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-02-23 kl. 19:19.
Citera
2023-02-23, 19:19
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Vad är ens syftet med ett "debattprogram" eller vad man skall kalla det där alla deltagande har samma inställning?
Varför skall man se ett program där alla propagerar samma skeva narrativ tillsammans.
Jag hade inte velat se ett program där fyra personer alla berömmer Putin eller värre heller.
Det är så uppenbart wokepropaganda.
Det får mig att skämmas. Det här handlar inte om vänster eller höger.
Jag tycker t. ex om de gamla socialdemokraterna och de hade alla kräkts på woke.

Det handlar inte enbart om wokeism utan beror även på den konsensuskultur som finns i Sverige. Grundar sig möjligen i konflikträdsla. Svenskar föredrar att hålla med varandra, vilket det finns både för- och nackdelar med. Tyvärr dödar denna mentalitet mycket debatt. Man kan faktiskt vara oense och diskutera utan att vara fiender, fast många verkar inte förstå detta. Istället för att vara sakliga och sansade slutar det ofta med skrik och bråk så fort någon har åsikter som avviker från korridoren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in