Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-02-26, 20:18
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Varför måste man lämna ifrån sig sitt mobilnummer , vad jag förstått, suspekt, dessa kommer naturligtvis säljas vidare till div scambolag,Eller ?

All din kommunikation med chatgpt går då att spåra direkt och enkelt till din person och ingen annan.

De hade kunnat be dig logga in med BankID men telnr är ju enklare...
Citera
2023-02-26, 20:31
Medlem
Folketstempels avatar
Jag har en addon till Firefox ChatGPT for Google.
Den kommenterar det sökord jag skriver in på google.se i ett sidofält. Kul ibland när den vägrar skriva om vissa personer och rabblar en PK-fras.
Lite som på Flashback och den kastar rysstroll på alla, fast med andra ord såklart, men bra liknelse.
Citera
2023-02-26, 20:49
Medlem
peterZiipens avatar
Johan "Matgeek" Hedberg skrev följande på twitter idag:
Citat:
"Min fru är lärare. En branschkollega berättade om hur hon avslöjar elever som fuskar mha ChatGPT.
Hon lägger in texterna i ChatGPT och frågar "Har du skrivit det här?".

Det är så jäkla genialt."
https://twitter.com/JohanHedberg/status/1629888651155976192

Någon mer insatt i ChatGPT som vet om detta stämmer? I så fall är väl problematiken med skolungdomar som använder ChatGPT för uppsatser hyfsat löst iaf(?)
Citera
2023-02-27, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Johan "Matgeek" Hedberg skrev följande på twitter idag:

https://twitter.com/JohanHedberg/status/1629888651155976192

Någon mer insatt i ChatGPT som vet om detta stämmer? I så fall är väl problematiken med skolungdomar som använder ChatGPT för uppsatser hyfsat löst iaf(?)

Ser inte ut som det stämmer:
https://twitter.com/ShortysShorty1/status/1629982127969251329/photo/1
Citera
2023-02-27, 10:12
Medlem
Stormpiskares avatar
Blir så djävla trött på någon (AI) som alltid tycker sig ha rätt, och som alltid vänder och vrider det till sin fördel, även när jag uppenbarligen har rätt.

Hoppas verkligen de kan få in lite social känsla i det hela.
Citera
2023-02-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Blir så djävla trött på någon (AI) som alltid tycker sig ha rätt, och som alltid vänder och vrider det till sin fördel, även när jag uppenbarligen har rätt.

Hoppas verkligen de kan få in lite social känsla i det hela.

Jag tycker Bing+ChatGpt har ännu drygare attityd än ChatGpt.
Ännu mer PK också.
Citera
2023-02-27, 10:22
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag tycker Bing+ChatGpt har ännu drygare attityd än ChatGpt.
Ännu mer PK också.
Politik spolar jag, det räcker med att få den där AI-dåren att förstå att fem myror är fler än fyra elefanter.

Börjar blanda in volym av kroppsmassan. Men hur mycket är man inte då ute och snurrar?

I nuläget ger jag den en hjärncell av fem.

Btw: Försökte få den att beräkna mest alkohol för pengarna, men där tvärdog den. Den kunde inte göra det av några djävla moraliska skäl.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-02-27 kl. 10:25.
Citera
2023-02-27, 10:24
Medlem
Citat:
Politik spolar jag, det räcker med att få den där AI-dåren att förstå att fem myror är fler än fyra elefanter.

Det klarade den av när jag frågade men Bing klarade inte av att ge korrekta sammanfattningar av vad folk skriver i en twitter-tråd. Det går alltså inte att använda den för sammanfattningar vilket är trist, det är annars ett stort användningsområde.
Citera
2023-02-27, 10:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det klarade den av när jag frågade men Bing klarade inte av att ge korrekta sammanfattningar av vad folk skriver i en twitter-tråd. Det går alltså inte att använda den för sammanfattningar vilket är trist, det är annars ett stort användningsområde.
Då är det i och för sig bra, att den lär sig, vilket faktiskt är vitsen med om inte AI så som med deep learning, men jag har inte hittills tolkat ChatGPT så, men det kanske tar tid innan det kommer in?
Citera
2023-02-27, 10:30
Medlem
Muppetys avatar
Kommer folk att förlora sina jobb p.g.a. sånt här?

Hur pass avancerat kan den skriva program? Jag bad om ett enkelt program för att få en blinkande lysdiod; https://i.imgur.com/Ot816p9.jpg Har inte testat programmet, men det liknar ju det som är det första exempelprogrammet på Arduinos.

Skulle den kunna skriva ihop Diablo V om jag bad den om det? Att jag bara behöver nämna t.ex. vilken färg monstren ska ha?
Citera
2023-02-27, 10:31
Medlem
Citat:
Då är det i och för sig bra, att den lär sig, vilket faktiskt är vitsen med om inte AI som med deep learning, men jag har inte hittills tolkat ChatGPT så, men det kanske tar tid innan det kommer in?

ChatGpt lär sig inte av det du skriver, åtminstone inte utanför din session. Istället tränas den innan en version släpps. De är nog för rädda för att användare ska göra den till rasist och vill därför träna den och styra den till rätt åsikter som den håller fast.
Citera
2023-02-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Kommer folk att förlora sina jobb p.g.a. sånt här?

Hur pass avancerat kan den skriva program? Jag bad om ett enkelt program för att få en blinkande lysdiod; https://i.imgur.com/Ot816p9.jpg Har inte testat programmet, men det liknar ju det som är det första exempelprogrammet på Arduinos.

Skulle den kunna skriva ihop Diablo V om jag bad den om det? Att jag bara behöver nämna t.ex. vilken färg monstren ska ha?

Ingen kommer förlora jobbet pga denna version av ChatGpt, men detta är bara början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in