Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Vill mer än gärna se att du visar ett enda exempel där jag angiveligen skall ha kommit med en enda bortförklaring e.l, jag utmanar dig.
Ett enda exempel? Det är bara leta rätt på varje gång Arsenal förlorat, tappat poäng eller misslyckats på något annat sätt. Tråden skulle inte räcka till.
Som när Arsenal missade topp 4 när du var 130% säker på att ni skulle lösa det, och det skäl till att du blivit 130%-mannen:
Citat:
OK. Grattis. Men enda skälet till att varför sp*rs lyckades att hamna före Arsenal och sno 4:e platsen ifrån oss är p g a av våra skadebekymmer de sista månaderna, samt att Conte-tönten hade Paul Tierney som sin assistent i NLD. Men utan våra skadeproblem på Tierney och Partey, så är det mindre än 0% chans för att Arsenal hade hamnat bakom sp*rs som 5:a. Med Tierney/Partey på plan, så hade vi redan säkrat oss fjärdeplatsen innan derbyt och sannolikligen tagit 3:e platsen från Chelsea.
Men tekniskt sätt så hade jag rätt i min gissning om 1-4 tabellen, eftersom att det är helt omöjligt att förutse skador på div spelare. Så trots att AFC, på ett väldigt olyckligtvis, missade fjärdeplatsen, så hade jag 100% rätt.
-------
....Hur tror du att det hade gått för sp*rs om de var utan Kane & Son i 2 månader, Huh? Tierney och Partey är AFCs 2 viktigaste spelare.
Grattis till fjärdeplatsen, men ni tog den inte fair and square.
-------
Du får mena vad du än vill, Lilla Frysen. Men det ändrar inte på det faktum att tekniskt sätt så hade 100% rätt i min försäsongsanalys, trots att The Gunners sopade bort 4:e platsen (p g a skador, samt en Tottenham-domare i NLD).
Så många bortförklaringar på samma gång.
"Vi hade skador på spelare" - som om andra lag är skadefria
"Domarna var mutade och emot oss" - foliehatt
Men min favorit är nog "jag hade 100% rätt fast jag hade fel". Den vittnar om en person som har mentala problem, gissar jag. "Jaja, jorden ÄR rund, men tekniskt sett hade jag 100% rätt i att jorden är platt". Att få ihop den sortens självljugande akrobatiska resonemang kräver en väldigt speciell person.
Sen har vi "lol Conte kommer aldrig gå till Spurs, han blir vår nästa boss" som innehöll ett antal bortförklaringar.
Sen har vi ditt pajas-förklarande av Legohead Arteta, att han suger och måste sparkas asap, som det lustigt nog har lugnat ner sig från din sida i tråden.
Osv, osv. Det går att hålla på i evigheter. Men du kanske inte vet vad "bortförklaring" betyder? Du kanske har en vag uppfattning men inte är riktigt säker? Det vore inte första gången. Men inte behöver du kolla upp saker, du VET ju hur saker ligger till.
Du är trådens största pajas, som aldrig låter att du haft fel om allt hindra dig från att fortsätta ha fel fel fel. Men det som skiljer dig från andra pajasar, är att du trots att verkligheten ger dig fel igen och igen, är att du fortsätter tro att du hade hundra procent rätt. "Jaja, jorden är rund, men tekniskt sett hade jag rätt i att den är platt".
Monty Pythons Black Knight: Tis but a scratch. Du, IRL:
https://www.youtube.com/watch?v=ZmInkxbvlCs
Jag skulle skämmas ögonen ur mig å våra vägnar om du höll på Liverpool. Glad att slippa dela supporterskap med dig.
-------------------
Till något annat:
Hetsigt i Spurs - Chelsea igår. Är det att Ziyechs knuff på Emerson först tar på axeln och sen råkar rikoschetta i ansiktet som gör att han får vara kvar? Dvs, han försökte inte slå ansiktet, "bara" knuffa i axeln men missar? Märklig situation, men tycker nog domslutet borde varit dubbla gula. (inte straight red).
Och vad säger Spurs-fansen om 2-0? För mig helt ofattbart att det står. Dier har båda händerna på Mounts axlar, klättrar på honom och trycker ner Mount för att skarva den vidare till Kane.
Den sortens "nickduell" hade aldrig godkänts i upprinnelsen till ett mål i open play. Det är en glasklar foul och frispark Chelsea. Men på hörna är det andra regler som gäller, uppenbarligen. Helt sinnessjukt.
Med det sagt är jag inte missnöjd med utfallet. Kane skickar Chelsea längre ner i skiten, Sterling tappar markering och får åka hem och fundera på klubbval igen.