Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Fast en viss sanning ligger väl ändå i det. Hade Liverpool och Chelsea presterat mer i nivå med vad de brukar så hade ju tabellen inte sett ut som den gör. Sen kanske Arsenal hade varit topp ändå, det kan man såklart diskutera.
Tycker Arsenal var ganska bleka idag, Leicester var helt under isen och hade väl inte ett enda skott i matchen (?) vilket såklart är plus för Arsenal's försvar men förrutom Martinelli's mål så skapade ju Arsenal inte speciellt mycket heller. 3p är 3p såklart men visst borde man gått för 2-0 först och sen stängt butiken?
Det är ju precis det som jag har poängterat hela vägen.. att övriga klubbar har en B-säsong gör det naturligtvis enklare att rycka ifrån, jag försökte säkert ett 100tals ggr att förklara detta för Liverpool fansen under 19/20 - at skälet till att varför Liverpool vann titeln med så stor margonal var p g a Man Citys skadebekymmer, samt att de övriga top 6 lagen hade alla en usel
Annars så är jag övertygad om att du tillhör klanen som kommer att komma med en bok full av ursäkter om vi tar hem titeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Du om någon borde förstå att det var en passning till någon som hävdar vi vann pga Covid trots att vi var bara 1 match ifrån teoretiskt att vinna.. och förra säsongen var 30 min och ett batteritorsk från en historisk bedrift.
Men sant är att både vi och City fick betala ett högt pris men om man är enögd ser man givetvis inte till helheten lika lite förstår man vad som är kommande. Tabelläget är lite för City klantar sig, de äger allt mot Nottingham ändå bara 1-1.
Lägg till de resultat som har gått Arsenal’s väg tex offsidemålet mot oss…
Hur bedömer man en serie i div 7 när i princip ingen ser matcherna, ingen vinnare pga lite publik 🙄
Normalt sett är både Liverpool & Chelsea med högre upp i tabellen det är mer än vad man kan säga om Arsenal sista åren.
Var/när jag (eller några andra, för den del) hävdat att Liverpool vann titeln 19/20 p g a covid? Vad jag skrev var att alla fotbollsmördar som icke hejar på Liverpool kommer i framtiden inte att komma ihåg att Liverpool vann ligan den säsongen, men snarare det att säsongen stoppades p g a pandemin.
Liverpool - aka ”världens bästa lag” vann covid-titeln, men nu är de tillbaka där som de har hört hemma under 25 år av de sista 30 åren - kämpa om att nå 4:e platsen. Men jag får väl redan passa på att gratta er med eran nästa ligatriumf i säsongen 2049/50, kanske ni ungår en pandemi då..?