2023-02-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Rebecca var inte så stor underdog man trodde hon skulle vara, sätt till rankingen och hon verkar ha visat varför. Går bra med andra ord, kul!
Jag hade inte kollat Linette's ranking fören nu, och blev lite chockad, hon är alltså världsrankad 21'a mot Rebecca som är nånstans runt 140, men Rebecca vinner 6-2, 6-4 och går till semifinal. Är detta vägen mot Rebecca's första WTA-titel sedan 2019? Vore så roligt med tanke på alla hennes problem och skador senaste åren.

Rolig natt, nu ska jag fira med att steka cheeseburgare(kanske unnar mig 2st) och se klart på svenska pärlan En förtjusande fröken (1945) på SVTPlay innan det är dags för mer sport. Resten av sportdygnet för mig är välfyllt, orkar nog inte se allt i min tablå, men måste hålla mig vaken för att åtminstone se hur det går för vår finska broder Niki Tuuli på sin Triumph 04:30.

Edit: Rebecca's semifinal blir första matchen under natten mot Söndagen mot 92-rankade McNally:

Söndag 26 februari

02:00 Mérida Open (250), Tennis / WTA Tour, Semi-final·Akron Stadium, R. Peterson - C. McNally ---> CMoreLive/Mix?
04:20-05:30 Supersport, Australien | Lopp 2 ---> Eurosport1
08:45-09:40 Powerboat Racing, Lake Toba | Powerboat Racing World Championship | Lopp 1 ---> Eurosport1
Senast redigerad av pumahunter 2023-02-25 kl. 02:33.
Citera
2023-02-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Vet inte när jag såg ett sånt utdraget gem i WTA senast som det andra nyss(måste varit längre än 15 minuter), men ska det bli symptomatiskt för matchen kommer den kanske inte vara klar fören finnen Niki Tuuli ska ta ut sin nya Triumph på Phillip Island 04:15, plus att det är tredjerundan i LPGA 04:30 med Stark, Nordqvist, Sagström, Kinhult och Grant. Det blir en lång natt för mig..

Får hoppas faktumet att Rebecca tog det till slut ger henne mer pepp.

Matchen sänds live på CMoreLive för dom som är vakna och vettiga!

Edit: ..och Rebecca bryter i tredje och tar ledningen.
Edit2: ..servar sen hem 3-1. Ska det här bli lika roligt som igår?
Edit3: ..bryter vidare till 1-4!
Edit4: ..returnerar nu för första set. Polskan verkar gått sönder av gem 2.
Edit5: Linette tog hem sitt första gem på typ en trekvart. 2-5.
Edit6: Rebecca servar hem första, 2-6! Nu är det en uppförsbacke för Linette. It's over Anakin, i have the high ground!
Edit7: Än en gång blev gem 2 utdraget, men inte lika mycket. Rebecca tog det snabbare denna gången, så 1-1.
Edit8: Rebecca leder nu med 3-1, tre ifrån att slå ut första-seedade Magda Linette.

Riktigt roligt för Rebecca, nu möter hon 92-rankade McNally i semi, ska hon kunna gå hela vägen? Spelade hon sin livs match inatt eller?
Citera
2023-02-25, 12:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Riktigt roligt för Rebecca, nu möter hon 92-rankade McNally i semi, ska hon kunna gå hela vägen? Spelade hon sin livs match inatt eller?

Polskan Linette klättrade rejält på rankingen efter AO, där hon överraskade. Har sin klart bästa ranking i karriären nu men är ingen märkvärdig spelare egentligen.
Citera
2023-02-25, 16:41
Medlem
Medvedevs försvar är helt sjukt. Typ Djoko-nivå.
Citera
2023-02-26, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Polskan Linette klättrade rejält på rankingen efter AO, där hon överraskade. Har sin klart bästa ranking i karriären nu men är ingen märkvärdig spelare egentligen.
McNally då? Är hon märkvärdig? Mina stackars överbelastade nattliga nerver klarar inte av det här, i fortsättningen ska jag nog bara kolla matcher där Rebecca vinner med 6-0, 6-0.

Fult av CMore att inte sända semin linjärt, men å andra sidan så har dom inte klantat sig med frame rate-mismatch på eventstreamen som i Torsdags. Verkar som att BTSports har slutat sända WTA, inte lika enkelt att hitta högkvalitativa piratstreams då när det behövs.

Zappar lite mellan direktsänd kvinnlig jujitsu på Olympic Channel och japansk junior-storslalom för att lugna ner mig. Om en timme är det dags för Niki Tuuli igen på Phillip Island.

Nu har Rebecca kämpat upp sig till 5-5, måtte den här tortyren vara slut snart.

Edit: 6-5 och Rebecca returnerar för matchen. Jag kommer behöva ta lugnande mediciner om hon går till final imorgon. Länge sen jag brydde mig så här, men eftersom Rebecca varit så utslagen senaste åren så är min emotionella investering uppe på Ryding/Mowinckel/Mäkäräinen/Persson/Legge/Iron Dames-nivåer.

Edit2: Tie-break om Rebecca ska vinna eller om tortyren ska fortsätta i tredje.

Edit3: Första gången sen kvalet Rebecca tvingas till ett tredje set. Nerverna har blivit bortskämda. Nu ska dom torteras.
Senast redigerad av pumahunter 2023-02-26 kl. 04:04.
Citera
2023-02-26, 10:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Mina stackars överbelastade nattliga nerver klarar inte av det här, i fortsättningen ska jag nog bara kolla matcher där Rebecca vinner med 6-0, 6-0.

Edit: 6-5 och Rebecca returnerar för matchen.

Edit3: Första gången sen kvalet Rebecca tvingas till ett tredje set. Nerverna har blivit bortskämda. Nu ska dom torteras.

Nu blir man ju faktiskt lite orolig för hur pumahunter mår så här på förmiddagen eftersom det där var det sista inlägget

Citera
2023-02-26, 11:18
Medlem
Citat:
Nu blir man ju faktiskt lite orolig för hur pumahunter mår så här på förmiddagen eftersom det där var det sista inlägget

Vända 0-4 är fan inte fy skam. Oavsett resultat i finalen hoppas man ju att hon kan bygga vidare på den här serien, kul för svensk tennis.
Citera
2023-02-26, 13:02
Medlem
Citat:

Tack, jag mår bra om än trött, jag var helt slut efter matchen och orkade inte skriva mer på tangentbordet, dels pga resultatet och det osannolika sista setet i synnerhet, plus att matchen pågick så länge så den gick in i Supersport-racet på Phillip Island med Niki Tuuli, som i sin tur fick rödflaggas 5 varv i förtid eftersom två knasiga kalkoner eller liknande enorma övergödda ankor kom in på banan och vaggade runt som två pensionärer på söndagspromenad. Finns ingen bana på roadracing-kalendern som har så mycket fågelincidenter som Phillip Island, så jag borde väl varit mer förberedd.

Edit: Cape Barren-gäss var det tydligen, men mina kunskaper om fjädriga flygfän är inte uppe på fågelskådarnivåer ännu, även om jag planerat ta upp den hobbyn inom några år.

https://twitter.com/TheFunSlimeSli/status/1629794504667455488

Eftersom spoilern är ute, obegripligt hur Rebecca hittade kraft att vända det, men McNally verkar blivit mer chockskadad desto längre Rebecca stod emot. När hon låg under med 0-4 var jag övertygad om att det var kört, men än en gång bevisades jag glatt fel.

Jotack, Giorgi's näpna ansikte har jag stött på flera ggr förut, och bannat när hon vunnit matcher mot Wozniacki, Eikiri och Larsson, men jag har också sett henne åka på däng mot Larsson och Tausson, sistnämnda har hon inte tagit ännu. Mirjam har hon aldrig mött. Just Peterson har hon 2 segrar mot och en WO-förlust, som därmed inte riktigt räknas. HeadtoHead mot Rebecca här:

https://www.wtatennis.com/head-to-head/317771/314610

Jag fick inte upp några fält i browsern att välja namn själv i en head to head, tvingades skriva in spelarkoder manuellt i URL'en, innan jag till slut såg jag att det fanns en penna att klicka på vid namnen.

Men med tanke på vilka makalösa matcher Rebecca spelat senaste veckan så är väl inget omöjligt, hon verkar helt klart vara i sitt livs form, eller åtminstone bästa på 4år. Eftersom matchen spelas i Mexico ska finalen avnjutas inatt ihop med en iskall Corona med lime-klyftor, ett glas Sierra Milenario Extra Anejo-tequila och en eller två hamburgare med en jäkla massa rå lök på, ska faktiskt ta dubbel dos lök inatt! Jag tänker på Rafael Campos i V när han tog en bett i en rå lök för att förvilla polisen.

Det blir ännu en lång natt, 02:00 är finalen schemalagd på CMoreMix, så man kommer väl i säng runt 05-tiden, förhoppningsvis i glatt tillstånd, det vore en trevlig avslutning på sporthelgen.

--

OffTopic/Nu ska jag reparera nerverna med två timmar direktsänd Ocean Race-lugn-och-ro-segling på Eurosport, dom har tagit stryk av tennisen, stavhoppet, två SkiCross-tävlingar, störtloppet nu där givetvis två italienskor skulle putta bort Mowinkel från lurviga stolen, och LPGA där svenskorna Maja Stark och Anna Nordqvist länge hade chansen att ställa till nåt imorse men det gick ju åt pepparn. Senare ska dom påfrestas igen utav sprintstafett, svenska cupen i handboll för damer, fyra damfotbolls-matcher, damfinal i padel, synkroniserad konståkning från Finland, å så Ryding ikväll!

Nyss reparerades dom av svenska nationalsången, den blåstes jag på förut idag för Viaplay hade lagt upp så kort sluttid på första SkiCrossen så streamen gick inte att starta om trots att den fortfarande pågick, och jag insåg det först när jag bytt stream i den enheten. Det går inte en dag utan att man påminns om hur jävla usla Viaplay är.
Senast redigerad av pumahunter 2023-02-26 kl. 13:19.
Citera
2023-02-26, 13:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Tack, jag mår bra om än trött, jag var helt slut efter matchen och orkade inte skriva mer på tangentbordet, dels pga resultatet och det osannolika sista setet i synnerhet, plus att matchen pågick så länge så den gick in i Supersport-racet på Phillip Island med Niki Tuuli, som i sin tur fick rödflaggas 5 varv i förtid eftersom två knasiga kalkoner eller liknande enorma övergödda ankor kom in på banan och vaggade runt som två pensionärer på söndagspromenad. Finns ingen bana på roadracing-kalendern som har så mycket fågelincidenter som Philip Island, så jag borde väl varit mer förberedd.

Knasiga kalkoner! Övergödda ankor! Skönt att alla inblandade verkar ha klarat sig helskinnade/helfjädrade.
Citera
2023-02-26, 18:06
Medlem
Citat:
McNally då? Är hon märkvärdig? Mina stackars överbelastade nattliga nerver klarar inte av det här, i fortsättningen ska jag nog bara kolla matcher där Rebecca vinner med 6-0, 6-0.

Fult av CMore att inte sända semin linjärt, men å andra sidan så har dom inte klantat sig med frame rate-mismatch på eventstreamen som i Torsdags. Verkar som att BTSports har slutat sända WTA, inte lika enkelt att hitta högkvalitativa piratstreams då när det behövs.

Zappar lite mellan direktsänd kvinnlig jujitsu på Olympic Channel och japansk junior-storslalom för att lugna ner mig. Om en timme är det dags för Niki Tuuli igen på Phillip Island.

Nu har Rebecca kämpat upp sig till 5-5, måtte den här tortyren vara slut snart.

Edit: 6-5 och Rebecca returnerar för matchen. Jag kommer behöva ta lugnande mediciner om hon går till final imorgon. Länge sen jag brydde mig så här, men eftersom Rebecca varit så utslagen senaste åren så är min emotionella investering uppe på Ryding/Mowinckel/Mäkäräinen/Persson/Legge/Iron Dames-nivåer.

Hur ser svenskans ranking ut i talande stund med anledning av framgångarna på banan?
Citera
2023-02-26, 18:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Hur ser svenskans ranking ut i talande stund med anledning av framgångarna på banan?

Den nya rankingen kommer väl i morgon, men till och med SVT har uppmärksammat det. De verkar dock inte ha riktigt koll på hur ofta rankingen uppdateras och hur snabbt det kan skifta, på dem låter det som om Rebecca redan nu skulle vara klar för US Open, typ ...

Citat:
Peterson klättrar på rankingen

Rebecca har säkrat sin första WTA-final på fyra år. Efter segern mot Caty McNally klättrar dessutom Peterson på världsrankingen.

Hon besegrade amerikanskan McNally efter ett utdraget drama på närmare tre timmar där svenskan vann första set med 6-2. McNally tog andra efter tiebreak och Peterson avgjorde med 6-4 i tredje.

I final väntar italienskan Camila Giorgi. Peterson har efter skador rasat på världsrankingen. Från 43:e till 140. Tack vare segern mot McNally är nu svenskan topp 100 igen, och hon slipper därför kvala till Grand Slam-tävlingar.
(SVT Text)
Citera
2023-02-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Citat:
Den nya rankingen kommer väl i morgon, men till och med SVT har uppmärksammat det. De verkar dock inte ha riktigt koll på hur ofta rankingen uppdateras och hur snabbt det kan skifta, på dem låter det som om Rebecca redan nu skulle vara klar för US Open, typ ...
Den officiella rankingen uppdateras en gång per vecka, imorgon, men man kan räkna på poäng, hon har gått till final i en 250 vilket ger 180 rankingpoäng om jag läser rätt, vinner hon blir det 280, plus att hon borde fått 18poäng för att han kvalade in. Jag vet inte hur noggrant SVT räknat på alla andra namn eller om dom använt dom sajter som erbjuder live-ranking efter varje match, enligt dom är Rebecca redan uppe på plats 99, vinner hon inatt borde hon klättra till plats 84, så hon är redan inne i top 100. Dock står det 196 nya poäng på henne, borde väl varit 198, men hon kanske kan ha fått två straffpoäng för att hon varit stygg mot domaren?

https://live-tennis.eu/en/wta-live-ranking

Jag är yrvaken och ser på snöig slalom, när den är klar ska jag dona antingen sen lunch eller kaffe och kaka, och sen hinner jag väl se en eller två filmer innan det börjar då middagen ska vara klar, eller om jag tar en film och ett Star Trek TOS-avsnitt. Nästa Netflix-rulle som står på tur är seriemördarskräcken Le vampire de Düsseldorf (1965) plus att jag ska se klart på Viaplay utgående Mazes and Monsters (1982) med Tom Hanks. Ja, så får det bli.

Rebecca ska spela match redan imorgon i Monterrey mot Elisabetta Cocciaretto rankad 54, i round of 32, CMore brukar sällan visa WTA dom tidigaste dagarna, kanske dom ändrar sig med tanke på hur on fire Rebecca är just nu annars får jag nog leta reda på en piratstream från Tennis.com. Om hon ska vara i sitt livs form och vinna matcher vill jag vara med. Tauson's segrar senaste åren har inte gett mig riktigt lika mycket glädje som Wozniacki, Larsson, Peterson eller Mirjam när dom väl lyckats med något.

Citat:
Knasiga kalkoner! Övergödda ankor! Skönt att alla inblandade verkar ha klarat sig helskinnade/helfjädrade.
Pippisarna förstörde racet och Tuuli's möjlighet att klättra mer placeringar, han var på G vid tillfället, så jag hoppas dom är nackade, plockade, grillade och uppätna vid det är laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in