Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Efter
pumahunters tips om Sportkanalen

offrade jag åtminstone en del av nattsömnen och såg första set, som Rebecca onödigt (i mitt tycke) tappade efter att ha servat för setet. Inget tydde då på att hon skulle komma tillbaka, men det gjorde hon med besked - för att sen falla ihop igen i tredje set

Så med facit i hand är jag ändå nöjd med att jag gav upp och fick några timmars sömn. 7-6 1-6 6-2 till Giorgi.
Offrade du inte fel nattsömn då, om du såg första och missade andra? Rebecca tog 8 av 9 gem på raken där, sen blev det inget mer, det är väldigt vad det svänger i hennes matcher just nu. Hämtade in 0-4 mot McNally och vann tredje, krossade Giorgi i andra med 6-1, för att sen inte få nåt mer. Lekte Giorgi med henne eller svalde Rebecca en spansk fluga när jag tittade bort? Sen hennes pojkvän eller vad det är som sitter bakom hennes far, hon verkar raggat upp nån uteliggare i mexikanska slummen, bara för att det inte ska se ut som att hon är singel.
Jag som hade donat så fint och mexikanskt här, sopa de tomate till förrätt, hamburguesa con queso med dos tipos de cebollas och una lata de maíz till huvudrätt, till det Corona con tres gajos de lima och ett glas Sierra Milenario Extra Anejo. Hade tänkt dona fresas con crema batida till efterrätt, men pga matchens utgång tyckte jag inte jag förtjänade nåt sött.
Ska man vända det till nåt positivt så är det väl ändå en seger för Rebecca att få bevis på att saker äntligen fungerar, det var ett tag sedan.
CMore sänder från både ATX och Monterrey, men som vanligt schemalägger dom snålt och tänker börja visa först på Torsdag, trots att Mirjam spelar r32 i ATX redan ikväll, och Rebecca spelar r32 i Monterrey imorgon. vad är det för mening med att köpa in rättigheterna om dom inte ens bryr sig om att visa alla matcher med dom enda svenskorna på WTA-scenen?
Vet inte om det är lönt att försöka få CMore att börja visa redan ikväll, att prata med deras okunniga kundtjänstpersonal som alltid har noll koll på deras egna utbud, rättigheter och tjänster är som att chatta med indier hos Netflix. Om svenskorna vinner sina matcher blir det revansch mellan Rebecca och Giorgi på Torsdag, men hon möter ju 6'te-seedade Cicciaretto redan imorgon. CMore's schema ser ut som följer, och notera den fiffiga schemaläggningen utav finalerna på Söndag, WTA verkar inte bry sig om sin egna sport:
Torsdag 2 mars
18:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
21:30 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour
Fredag 3 mars
02:00 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour
18:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
Lördag 4 mars
01:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
02:00 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour
21:30 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
23:30 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour
Söndag 5 mars
01:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
21:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
Att CMore sen dessutom nu vid två tillfällen använt fel feed så streamen varit full av ryck och osebar är oroväckande. Den tekniska inkompetensen frodas och växer hos både SVT, Viaplay och CMore.