2023-02-26, 23:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Pippisarna förstörde racet och Tuuli's möjlighet att klättra mer placeringar, han var på G vid tillfället, så jag hoppas dom är nackade, plockade, grillade och uppätna vid det är laget.

Jag som trodde att du var djurvän . Eller stannar det vid gulliga djurmaskotar?
Citera
2023-02-27, 00:25
Medlem
bobo909s avatar
Norrie!!!

Han fixar det till slut, vilken krigare. Välförtjänt!
Citera
2023-02-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
..kul om hon kan ta sig in bland de hundra bästa igen även om Mirjam Björklund kanske är ett större hopp inför framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
I en annan landskamp..
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Trött på att se den där jävla homo-skotten nu.
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Nu kan man slå på Eurosport.
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Baez är en bra grusspelare! Slog ju Rublev i Båstad, med 2-0 i semi om jag inte minns fel. Men såklart kan spelare med "flow" vinna.
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Hur ser svenskans ranking ut i talande stund med anledning av framgångarna på banan?
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
..För Rebecca Peterson vann semifinalen mot McNally med 6-2 6-7 6-4 efter att ha vänt ett 0-4-underläge i avgörande set och möter härnäst näpna, 68-rankade italienskan Camila Giorgi i dagens final.
För dom som saknar CMore's premium-sportkanaler, jag ser nu att Rebecca Peterson's final 02:00 mot Giorgi i Merida är flyttad från CMoreMix till Sportkanalen, som väl finns med i lite mer basutbudspaket. Den är även en HD-kanal i marknätet.
Citera
2023-02-27, 03:01
Medlem
Om nån kollar via event-streamen i CMore-appen, byt till Sportkanalen under TV-fliken. Telias idiotekniker har än en gång valt fel feed, en i 60fps som sen konverteras till 50fps, varvid bilden är full av hårdkodade ryck hela tiden. Linjära Sportkanalen och dess stream använder rätt 50fps-feed.

Edit1:

Edit2: Här ska tilläggas att när Obi-Wan påstod att det var över för att han hade the high ground, så vet vi ju alla hur det gick sen, den uppbrända idioten tog på sig en svart potta på huvudet och blev riktigt elak och framgångsrik ända in på ålderdomens dagar. Rebecca behöver gå full Yngvie Malmsteen och släppa lös the fucking fury!!

Det hjälper ju dock inte mina nerver.

Edit3: Herrejösses, vart hittade Rebecca det andra-setet!? Giorgi såg chockskadad ut. Hoppas hon inte återhämtar sig i tredje. Rebecca tar två snabba med en gång.
Senast redigerad av pumahunter 2023-02-27 kl. 03:59.
Citera
2023-02-27, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
så hon är redan inne i top 100.

Låter fint det. Om jag inte är ute och cyklar så innebär det att hon slipper kvala till grand slam-tävlingar framöver?
Citera
2023-02-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Låter fint det. Om jag inte är ute och cyklar så innebär det att hon slipper kvala till grand slam-tävlingar framöver?
Ja, om hon håller den rankingen när cutoffen till slamsen görs. Cutoffen för herrarna är sex veckor innan turneringen startar, jag har dåligt koll på damerna. Men det kanske är samma. Hålla rankingen gör hon om hon försvarar sina poäng framöver. Jag har dålig koll på vad hon har att försvara från mars-juli 2022. Sen kanske hon måste plocka ytterligare poäng under perioden för att inte andra ska gå om.
Senast redigerad av psonpson 2023-02-27 kl. 10:39.
Citera
2023-02-27, 11:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Efter pumahunters tips om Sportkanalen offrade jag åtminstone en del av nattsömnen och såg första set, som Rebecca onödigt (i mitt tycke) tappade efter att ha servat för setet. Inget tydde då på att hon skulle komma tillbaka, men det gjorde hon med besked - för att sen falla ihop igen i tredje set Så med facit i hand är jag ändå nöjd med att jag gav upp och fick några timmars sömn. 7-6 1-6 6-2 till Giorgi.
Citera
2023-02-27, 12:13
Medlem
Citat:
Efter pumahunters tips om Sportkanalen offrade jag åtminstone en del av nattsömnen och såg första set, som Rebecca onödigt (i mitt tycke) tappade efter att ha servat för setet. Inget tydde då på att hon skulle komma tillbaka, men det gjorde hon med besked - för att sen falla ihop igen i tredje set Så med facit i hand är jag ändå nöjd med att jag gav upp och fick några timmars sömn. 7-6 1-6 6-2 till Giorgi.
Offrade du inte fel nattsömn då, om du såg första och missade andra? Rebecca tog 8 av 9 gem på raken där, sen blev det inget mer, det är väldigt vad det svänger i hennes matcher just nu. Hämtade in 0-4 mot McNally och vann tredje, krossade Giorgi i andra med 6-1, för att sen inte få nåt mer. Lekte Giorgi med henne eller svalde Rebecca en spansk fluga när jag tittade bort? Sen hennes pojkvän eller vad det är som sitter bakom hennes far, hon verkar raggat upp nån uteliggare i mexikanska slummen, bara för att det inte ska se ut som att hon är singel.

Jag som hade donat så fint och mexikanskt här, sopa de tomate till förrätt, hamburguesa con queso med dos tipos de cebollas och una lata de maíz till huvudrätt, till det Corona con tres gajos de lima och ett glas Sierra Milenario Extra Anejo. Hade tänkt dona fresas con crema batida till efterrätt, men pga matchens utgång tyckte jag inte jag förtjänade nåt sött.

Ska man vända det till nåt positivt så är det väl ändå en seger för Rebecca att få bevis på att saker äntligen fungerar, det var ett tag sedan.

CMore sänder från både ATX och Monterrey, men som vanligt schemalägger dom snålt och tänker börja visa först på Torsdag, trots att Mirjam spelar r32 i ATX redan ikväll, och Rebecca spelar r32 i Monterrey imorgon. vad är det för mening med att köpa in rättigheterna om dom inte ens bryr sig om att visa alla matcher med dom enda svenskorna på WTA-scenen?

Vet inte om det är lönt att försöka få CMore att börja visa redan ikväll, att prata med deras okunniga kundtjänstpersonal som alltid har noll koll på deras egna utbud, rättigheter och tjänster är som att chatta med indier hos Netflix. Om svenskorna vinner sina matcher blir det revansch mellan Rebecca och Giorgi på Torsdag, men hon möter ju 6'te-seedade Cicciaretto redan imorgon. CMore's schema ser ut som följer, och notera den fiffiga schemaläggningen utav finalerna på Söndag, WTA verkar inte bry sig om sin egna sport:

Torsdag 2 mars

18:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
21:30 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour

Fredag 3 mars

02:00 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour
18:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour

Lördag 4 mars

01:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
02:00 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour
21:30 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
23:30 Monterrey Open (250), Tennis / WTA Tour

Söndag 5 mars

01:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour
21:00 ATX Open (250), Tennis / WTA Tour

Att CMore sen dessutom nu vid två tillfällen använt fel feed så streamen varit full av ryck och osebar är oroväckande. Den tekniska inkompetensen frodas och växer hos både SVT, Viaplay och CMore.
Citera
2023-02-27, 17:08
Medlem
bobo909s avatar
Nice med Dubai. Rublev kniper första vilket inte var så oväntat, men Krajinovic hade halvt chansen att bryta till baka där efter sina fina backhand down the line.
Citera
2023-02-27, 18:07
Medlem
Citat:
Mannen som fick mig att byta avatar, Hugo Gaston, är verkligen under isen nu. Föll i första kvalomgången i Acapulco mot Eddie Oliva
Mycket bra tema. Någon gång vid 2-tiden inatt ska Blake Shelton upp mot Rune i Mexiko. Det kan bli svängigt.
Citera
2023-02-27, 20:48
Medlem
I torsdags åkte Alycia Parks på stryk utav Rebecca, nu åker hon på stryk av Mirjam som nyss tog första set med 6-4, på en två-tonad grön court som gör det jäkligt svårt att se bollen på TV'n enligt mig. Fick aktivera mitt mest strömförbrukande dynamiska sport-läge för att få någon klarhet i bilden.

Trist att CMore struntar i att visa matchen. När jag bläddrar runt bland alla olika versioner av streams från matchen så märker jag att finns två olika engelska kommentators-team som kommenterar samma match. Den ena från TennisChannel(han var lite mer amerikanskt hysterisk i sin kommentering), vart den andra kommer ifrån är jag osäker på då det saknas loggor på den streamen, men han var lugnare i beteendet så jag valde honom.

Nu 2-1 till den mörka sidan i andra.

Edit: Fick jag för det, Parks tog andra.
Senast redigerad av pumahunter 2023-02-27 kl. 21:17.
Citera
2023-02-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Mycket bra tema. Någon gång vid 2-tiden inatt ska Blake Shelton upp mot Rune i Mexiko. Det kan bli svängigt.

Yes, får väl se vilken Rune som dyker upp... och om Alcaraz gör det, skadad i Rio mot Norrie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in