Citat:
Ursprungligen postat av
Pensionsraddare
Har inget emot honom jag heller egentligen. Känner honom inte. Blir bara besviken på typer som honom. Som har talangen att vara bäst, men saknar allt vad skalle heter. Finns inget värre än sådana som inte får ut all potential för att de saknar det psykiska. Avskyr det verkligen.
Det där har ju diskuterats här tidigare, och jag vet inte riktigt om jag helt håller med. Har han verkligen "talangen att vara bäst", och är verkligen skallen det som fattas? Han överlevde tex 2-3 matchbollar mot Ryan Harrison i Shanghai, och räddade även mp:s mot nån annan tidigare i år, tror jag. Var grymt fokuserad då han tog sin första Masters i Cincinnati.
Håller väl lite med ändå: känns tex som han borde kunnat fått in nån mer vinst mot Nadal, då i princip alla deras matcher blir tresettare. Ändå 1-10 i h2h. Samma mot Fed, som han inte brukar ha nån chans mot.
Svårt att säga. Kyrgios är ju definitivt mer av ett mentalfall. Men visst, det kan kännas ibland att det är nått som inte riktigt klickar med Dimitrov.
(Han kunde möjligen se lite gladare ut Del Potro... Men han är alltid så där. Påminde nästan
lite om när Lendl en gång vann SO och inte rörde en min, för vilket de på Sportspegeln läxade upp honom.)