2017-10-22, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Stämmer in med det. Gillar dock Dimitrov, men idag var han för svag. 62% förstaservar in, han brukar kunna vara upp mot 80% när han är rejält på G. Desto bättre servar av Del Potro.

Första titeln för Del Potro sedan SO förra året, om jag förstått saker rätt (ganska säker). Trevligt för honom.

Hur det är med London har jag inte koll på, men detta kanske ger honom en liten chans?

Har inget emot honom jag heller egentligen. Känner honom inte. Blir bara besviken på typer som honom. Som har talangen att vara bäst, men saknar allt vad skalle heter. Finns inget värre än sådana som inte får ut all potential för att de saknar det psykiska. Avskyr det verkligen.

Finns chans för Delpo ja. Han är 14:e på racet nu och det är ju flera som inte kommer till spel i London. Så en bra prestation i Paris kan räcka.
Citera
2017-10-22, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Har inget emot honom jag heller egentligen. Känner honom inte. Blir bara besviken på typer som honom. Som har talangen att vara bäst, men saknar allt vad skalle heter. Finns inget värre än sådana som inte får ut all potential för att de saknar det psykiska. Avskyr det verkligen.

Det där har ju diskuterats här tidigare, och jag vet inte riktigt om jag helt håller med. Har han verkligen "talangen att vara bäst", och är verkligen skallen det som fattas? Han överlevde tex 2-3 matchbollar mot Ryan Harrison i Shanghai, och räddade även mp:s mot nån annan tidigare i år, tror jag. Var grymt fokuserad då han tog sin första Masters i Cincinnati.

Håller väl lite med ändå: känns tex som han borde kunnat fått in nån mer vinst mot Nadal, då i princip alla deras matcher blir tresettare. Ändå 1-10 i h2h. Samma mot Fed, som han inte brukar ha nån chans mot.

Svårt att säga. Kyrgios är ju definitivt mer av ett mentalfall. Men visst, det kan kännas ibland att det är nått som inte riktigt klickar med Dimitrov.

(Han kunde möjligen se lite gladare ut Del Potro... Men han är alltid så där. Påminde nästan lite om när Lendl en gång vann SO och inte rörde en min, för vilket de på Sportspegeln läxade upp honom.)
Citera
2017-10-22, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det där har ju diskuterats här tidigare, och jag vet inte riktigt om jag helt håller med. Har han verkligen "talangen att vara bäst", och är verkligen skallen det som fattas? Han överlevde tex 2-3 matchbollar mot Ryan Harrison i Shanghai, och räddade även mp:s mot nån annan tidigare i år, tror jag. Var grymt fokuserad då han tog sin första Masters i Cincinnati.

Håller väl lite med ändå: känns tex som han borde kunnat fått in nån mer vinst mot Nadal, då i princip alla deras matcher blir tresettare. Ändå 1-10 i h2h. Samma mot Fed, som han inte brukar ha nån chans mot.

Svårt att säga. Kyrgios är ju definitivt mer av ett mentalfall. Men visst, det kan kännas ibland att det är nått som inte riktigt klickar med Dimitrov.

(Han kunde möjligen se lite gladare ut Del Potro... Men han är alltid så där. Påminde nästan lite om när Lendl en gång vann SO och inte rörde en min, för vilket de på Sportspegeln läxade upp honom.)

Han har inte skallen för att tugga på i längre perioder. Det där fokuset du kan se hos stora mästare. Därför man ser honom blixtra till stundtals som t.ex. i Cinci. Prestera under en lång och påfrestande säsong är något helt annat. Det klarar bara ett ytterst fåtal. Han kan prestera under en årstid till att börja med.

Kyrgios är det ingen idé att diskutera ens. Hopplöst fall likt Tomic.
Citera
2017-10-22, 17:51
Medlem
Delpo spelade nästan felfritt idag, så förtjänade vinsten. Dimitrov såg rätt förtvivlad ut på slutet. Jag tänker att Dimitrov kunde ha dragit fördel av att använda mer variation idag. Delpo hade mer kraft från baslinjen, och en bättre backhand.
Citera
2017-10-27, 20:16
Avslutad
På tal om clutch, alltså hålla nerverna när det gäller: Cilic skulle just serva hem matchen mot Fucsovics vid ställningen 7-6, 5-7, 5-4. Sen kommer ett dubbelfel och en volley som hamnar typ på läktaren, och Fucsovics bryter tillbaka till 5-5.

Har för mig jag sett det förut från honom; verkar vara ett rejält nervfall ibland. Inte ofta jag sett så svaga nerver från nån toppspelare, inte ens Dimitrov.
Citera
2017-10-28, 15:29
Medlem
Första breaket sumpade han men inte det andra. Del Potro går mot finalen i Basel.

Break direkt i andra också.

Chans på dubbelbreak.. nu 3-3.
Senast redigerad av frankkk 2017-10-28 kl. 16:03.
Citera
2017-10-28, 16:15
Avslutad
Vad fan var det egentligen som pågick med Cilic när han vann US Open? Tror han typ slog fyra ess i raden i sista gemet mot Federer. Krossar rakt igenom. Hur bra som helst. Har han någonsin annars varit i närheten av den formen? Känns fan inte så. Visst, ok spelare, men det verkar inte som han kommer i närheten av den formen normalt.

Del Potro har ju också bara vunnit en GS, men han har ofta annars varit en riktigt farlig spelare.
Citera
2017-10-28, 17:24
Avslutad
Goffin blir fan massakrerad. 6-1, 2-0 till Federer. Grymt bra spel från schweizaren. Börjar fan bli irriterad på det här, finns det ingen som kan spöa den där killen?

Goffin saknar en giftig serve, dock. Lite för kort för att någonsin bli en riktig storspelare.
Citera
2017-10-29, 09:51
Medlem
Första set till Larsson/Bertens. Helt klart det lite bättre laget hittills.
Citera
2017-10-29, 15:26
Avslutad
Tänkte just skriva att Federer - Del Potro matchen redan var över, efter att Federer brutit Delpo direkt. Men sen bröt argentinaren tillbaka direkt, och leder nu med 2-1.

Pouille vann stort, 6-1, 6-4.
Citera
2017-10-29, 16:21
Avslutad
46-43 till Federer i poäng i första setet.

Men del Potro tar det, 7-6. Jävligt oväntat. Tyckte Federer dominerade det jag såg. Uppe ett break två gånger, och 3-0 i tiebreaket. Men del Potro jobbade sig tillbaka och snodde det.

Tror dock fortfarande Federer tar detta. Väldigt låg förstaserve-%, runt 43% tror jag.
Citera
2017-10-29, 16:45
Avslutad
När slog Federer tre dubbelfel i ett och samma gem senaste gången?

Missade en lätt volley och slog i ilska racket med full kraft i nätet. Värsta utbrottet jag sett från Federer sedan han smasha sönder racket i nån match mot Djokovic.

Nu är även del Potro lite förbannad på publiken.

Federer gillar definitivt inte att förlora mot Delpo. Fast oddsen är nog ännu bra att han Federer vinner. Han var den klart bättre spelaren i set 1.

Federer överlevde dock ett antal breakbollar nu, och leder med 3-2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in