2023-03-14, 20:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Zverev är tillbaka! Tog precis första set i tiebreak mot Medvedev, och hur det än slutar så känns det som att han är med i leken på allvar igen efter fotledsskadan i Paris när han just var på väg att vända mot Nadal och tvingades lämna arenan i rullstol, till spanjorens oförställda glädje (nej då - eller?).
Citera
2023-03-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Zverev är tillbaka! Tog precis första set i tiebreak mot Medvedev, och hur det än slutar så känns det som att han är med i leken på allvar igen efter fotledsskadan i Paris när han just var på väg att vända mot Nadal och tvingades lämna arenan i rullstol, till spanjorens oförställda glädje (nej då - eller?).

Yeees, mycket bra match! Verkar ha fått Medvedev ur balans också... 😀
Citera
2023-03-14, 20:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Rebecca tog andra set mot Gauff med 6-1 Ska hon förstöra festen?
Senast redigerad av ingetbranick 2023-03-14 kl. 20:35.
Citera
2023-03-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det där borde ju Zverev prova oftare. S+V. Medvedev står så oerhört långt bak.
Citat:
Zverev är tillbaka!
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Ni -- tittar -- på -- fel -- match.

Citat:
Rebecca tog andra set mot Gauff med 6-1 Ska hon förstöra festen?
Människor som gillar att festa på kokosnötter har jag aldrig förstått mig på.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har sett highlights från hennes senaste matcher och hennes forehand är ju utan tvekan bland de bästa på touren just nu. Så fort hon hinner gå runt på forehand-sidan så får hon i princip alltid övertag i duellerna. Topp 15 är ingen omöjlighet innan året är slut.
När hon slutar missa bollar är hon på en nivå just nu så få kan stå emot. Hon borrade just hål med en slagborr genom Gauff i andra med 6-1.

Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Topp 15 är väl att ta i? Kanske inte borde yttra mig då jag inte sett ett skit, men visst dras man med när pumahunter är så dedikerad och ett hardcore fan.

Blir att offra sig och se matchen mot Gauff.
Hoppas du offrar dig nu!

Citat:
Tyvärr har inte Rebecca hårdheten för att få den kontinuitet som krävs för att klättra så högt på rankingen, det visar hennes skadehistorik.
Om hon håller sig skadefri och har mindre otur med att missa massa bollar så är minst top 20 rimligt som hon spelat senaste månaden under sina starka set. Hon vann just andra mot den 4'de-rankade med 6-1. Första förlorade hon på massa småmissar, det var inte Gauff som vann det på någon form av överlägsenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Ja, att knäcka kokosnöten blir inte helt lätt.
Kokosnötter är väl till för att knäckas om jag minns rätt från grundskolan.

Nu 3-2 till Rebecca i avgörande, men hon börja missa mer bollar igen. Publiken har börjat heja på Rebecca, det är tamejfaan som i Rocky 4!

Citat:
Во время этой борьбы я увидел много изменений в том, как ты относишься ко мне и как я отношусь к тебе. Вот два парня убивают друг друга, но я думаю, что это лучше, чем двадцать миллионов. Думаю, я пытаюсь сказать, что если я могу измениться, и вы можете измениться, каждый может измениться!

Rocky-rullarna är gråtmaterial to the max!

Edit: 4-2!!

Edit2 Nej. Nej. Nej. Det är ju Rebecca som styr matchen, men just nu i fel riktning.

Edit3: Godnatt.
Senast redigerad av pumahunter 2023-03-14 kl. 21:47.
Citera
2023-03-14, 21:05
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung

Så pass att ryssen åkte på en elak fotledsstukning. Ödets nyck att det är just Zverev han möter och dennes skadebakgrund vi diskuterat ... Men jag tror inte att det är lika illa den här gången, han hade inte hela kroppstyngden över foten som Zverev hade i Paris. Min första diagnos lyder på ett uttänjt ledband och ett par veckors vila för Medvedev, vilket är tråkigt nog med tanke på hans fina form och att Miami väntar runt hörnet.

Edit: Medvedev spelar alltså vidare, vilket kan visa sig vara ett stort misstag. Vill det sig illa förvärrar han skadan, för han är skadad, det syntes en tydlig svullnad över fotleden och jag vet av egen erfarenhet att det är väldigt lätt att trampa snett igen.
Senast redigerad av ingetbranick 2023-03-14 kl. 21:09.
Citera
2023-03-14, 21:36
Medlem
Citat:
Så pass att ryssen åkte på en elak fotledsstukning. Ödets nyck att det är just Zverev han möter och dennes skadebakgrund vi diskuterat ... Men jag tror inte att det är lika illa den här gången, han hade inte hela kroppstyngden över foten som Zverev hade i Paris. Min första diagnos lyder på ett uttänjt ledband och ett par veckors vila för Medvedev, vilket är tråkigt nog med tanke på hans fina form och att Miami väntar runt hörnet.

Edit: Medvedev spelar alltså vidare, vilket kan visa sig vara ett stort misstag. Vill det sig illa förvärrar han skadan, för han är skadad, det syntes en tydlig svullnad över fotleden och jag vet av egen erfarenhet att det är väldigt lätt att trampa snett igen.

Kul för oss som tittar dock, årets bästa match hittills imo.
Citera
2023-03-14, 21:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Tyvärr tappade Rebecca sitt försprång och förlorade tredje set med 6-4. Och gick miste om sisådär en miljon till i prispengar.
Citera
2023-03-14, 22:20
Medlem
Äntligeeeen. Det tog bara femtio chanser för honom att vinna en breakboll... game on!
Citera
2023-03-14, 22:27
Medlem
Men till vilken nytta. Suuuuck så uselt.
Citera
2023-03-14, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter

När hon slutar missa bollar är hon på en nivå just nu så få kan stå emot. Hon borrade just hål med en slagborr genom Gauff i andra med 6-1.

Jag säger ju det, hennes forehand är sjukt tung och hård. Det känns ändå som att hon mer och mer får en tydlig plan om hur hon ska spela för att få ut sina bästa kvalitéer, innan har det sett väldigt flaxigt ut.
Citera
2023-03-15, 03:20
Medlem
biupy6ips avatar
Ingen vaken?

Riktigt härlig damtennis omgång. Matchen mellan Kvitova - Pegula hade ett tiebreak som slutade hela 13 - 11. Mirakel att Kvitova vände set 3.

Nu blir det att se Alcaraz - Draper
Senast redigerad av biupy6ip 2023-03-15 kl. 03:23.
Citera
2023-03-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Ingen vaken?

Riktigt härlig damtennis omgång. Matchen mellan Kvitova - Pegula hade ett tiebreak som slutade hela 13 - 11. Mirakel att Kvitova vände set 3.

Nu blir det att se Alcaraz - Draper

Alcaraz - Draper lite antiklimax men nästa omgång, då jävlar! FAA mot Alcaraz brukar bli intressant, och vi är ju bara en omgång från drömmötet Sinner - Alcaraz. Förvånansvärt få jämna tajta välspelade matcher hittills (Medvedev - Zverev det lysande undantaget).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in